Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@15:07:30 GMT

اقدام شهردار ورشو در حمایت اقتصاد کرونازده

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۸۱۴۰

اقدام شهردار ورشو در حمایت اقتصاد کرونازده

شهردار ورشو، پایتخت لهستان اعلام کرد که تا پایان بحران کرونا، اجاره مراکز تجاری و مغازه‌های شهر با مالکیت شهرداری کاهش خواهد یافت، پیش از این نیز کارآفرینان هر پنج سال یک بار می‌توانستند از تعرفه‌های ترجیحی به مدت تنها سه ماه بهره برند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در بسیاری از نقاط دنیا، برنامه‌ریزان قوانین شهری خود را مطابق با شرایط بحرانی کووید -۱۹ تغییر داده تا از این طریق، تبعات ناشی از این ویروس کشنده را به حداقل برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کشور لهستان، تا قبل از گسترش ویروس کرونا، کارآفرینان و صاحبان مشاغل می‌توانستند هر پنج سال یک بار از تعرفه‌های تخفیفی دولت بهره‌مند شوند که این تعرفه‌ها، کاهش نرخ اجاره‌بهای مرکز اشتغال را نیز در بر می‌گرفت. اما شیوع بیماری کووید -۱۹ و اثرات مخرب آن بر مشاغل، دولت ورشو را بر آن داشت تا در طرح تعرفه‌های تخفیفی خود تجدید نظر کند و آن را سازگار با بحران کنونی تغییر دهد.

در همین راستا، مغازه‌داران و افرادی که محل کار خود را اجاره کرده‌اند، تا پایان پاندمی کرونا از تخفیف ویژه دولت در پرداخت اجاره‌بهای خود بهره‌مند خواهند شد. کارآفرینان ورشو، همچون همکاران خود در سایر کشورهای اروپایی، با آغاز موج دوم شیوع ویروس کرونا، بحران اقتصادی بزرگی را پیش روی خود احساس می‌کنند. نگرانی افرادی که در مراکز تجاری با مالکیت غیرشخصی مشغول به کار هستند، به مراتب بیش از سایرین است چرا که همیشه نگرانند نتوانند حتی اجاره‌های ماهیانه خود را کسب کنند.

به همین دلیل، شهردار ورشو هفته گذشته اعلام کرد صاحبان مشاغلی که محل کار خود را از شهرداری به امانت گرفته‌اند، از تخفیف ویژه دولت برای پرداخت اجاره‌بهای خود تا پایان بحران کرونا بهره‌مند خواهند شد. بدون شک، پس از پیاده‌سازی طرح فوق، کارآفرینان فرصت‌های بهتری برای بهبودی از وضعیت بحرانی اقتصادی ناشی از انتشار ویروس کرونا خواهند یافت و با نگرانی کمتری به فعالیت در محل کار خود خواهند پرداخت.

کد خبر 452058

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ورشو لهستان شهرهای جهان کرونا در جهان ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا کرونا و اقتصاد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۸۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)

عصر ایران _ اجاره‌نشین‌ها امسال باید ۴۰ درصد از مبلغ پرداختی سال قبل را به اجاره بهای خود اضافه کنند. تورم مسکن در فروردین امسال به ۴۲ درصد رسیده است.

گزارش را اینجا ببینید

عده زیادی توان پرداخت این هزینه را ندارند و خطر حاشیه‌نشینی چند میلیون نفر را تهدید می‌کند. همین حالا هم چهار دهک جامعه نمی‌توانند خانه اجاره کنند. با گران‌تر شدن اجاره‌ها تعداد بیشتری از مردم بی‌خانمان می‌شوند. دولت هم راهکار مشخصی نداده است. این گزارش را در این باره ببینید. 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ضرورت احداث تهران جدید یک فعال کارگری : دولت رئیسی هم نه تنها مشکلی از مشکلات کارگران حل نکرد، بلکه روز به روز به مشکلات آنها اضافه کرد

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود
  • اجاره‌بهای غرفه‌های نمایشگاه یک پنجم هزینه‌ها هم نیست
  • بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران
  • حکومت نظامی شهر فرانسوی برای جوانان
  • بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن
  • داغ مستاجرها تازه می شود؛ اجاره هایی که چند برابر می شود/ طنز حق مسکن ۹۰۰ تومانی کارگران!
  • روند ثبت قرارداد‌های اجاره مسکن از طریق سامانه خودنویس کوتاه می‌شود
  • دولت برای تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران اقدام کند