Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@02:27:30 GMT

کمبود روغن خوراکی در فارس رفع می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۸۲۸۹

کمبود روغن خوراکی در فارس رفع می‌شود

ایسنا/فارس رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اعلام کرد که با اندیشیدن و اجرایی شدن تمهیدات مدیریتی طی روزهای آینده کمبود روغن خوراکی در این استان رفع خواهد شد.

حمیدرضا ایزدی در گفت‌وگو با ایسنا، از ابلاغ سهمیه روغن خوراکی ویژه خانوار، واحدهای صنفی و صنعتی در استان فارس توسط وزارت صمت، گفت: توزیع بر اساس سهمیه مشخص شده و پس از تصفیه در کارخانجات و حمل آن، در سطح وسیع آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایزدی با یادآوری اینکه موضوع کمبود روغن خوراکی، مسئله‌ای است که طی روزهای اخیر در کشور حادث شده است، تاکید کرد که با توجه به تعیین سهمیه برای هر استان، کمبود روغن در کشور و به تبع آن استان فارس جبران خواهد شد.

او عنوان کرد: ستاد تنظیم بازار سهمیه روغن خام کارخانجات کشور را طی چند روز گذشته مشخص و به شرکت‌های بازرگانی دولتی اعلام کرده است تا کارخانجات نسبت به تصفیه و بسته بندی روغن مورد نیاز بخش‌های مختلف اقدام کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس همچنین اعلام کرد که سهمیه روغن ویژه خانوار در این استان نیز در فرایند تصفیه و بسته بندی قرار گرفته و پس از حمل با استفاده از شبکه‌های توزیع مویرگی، در دسترس خانوارها قرار خواهد گرفت.

ایزدی در خصوص سهمیه روغن صنایع و اصناف مختلف نیز با بیان اینکه سهمیه‌های این بخش جدای از سهمیه خانوارها، برای طی کردن فرآیند تصفیه و بسته‌بندی در اختیار کارخانه‌ها قرار گرفته است، تاکید کرد که در خصوص سهمیه استان فارس نیز، سهمیه مورد نظر در اسرع وقت در اختیار صنایع و صنوف قرار می‌گیرد.

او به شهروندان استان فارس اطمینان داد که تامین روغن در کشور به خوبی انجام شده و پس از تصفیه و حمل در سطحی وسیع توزیع خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس همچنین یادآور شد: کارخانه روغن نرگس شیراز تنها واحد فعال تصفیه روغن در استان فارس محسوب می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی فارس کمبود روغن سازمان صمت روغن خوراکی استان فارس کمبود روغن سهمیه روغن خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۸۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ خوراکی که سلامت دندان را تهدید می‌کند

به گزارش خبرآنلاین از اطلاعات آنلاین، دکتر خالد قاسم متخصص دندانپزشکی و عضو موسسه ارتودنسی ایمپرس لندن (Impress) اعتقاد دارد مصرف تنقلات یکی از عوامل اصلی پوسیدگی دندان در بین کودکان و بزرگسالان است. موارد زیر که برای بزرگسالان به عادت تبدیل شده برای سلامت دندان مضر هستند.

چای
چای و قهوه علاوه بر ایجاد لکه روی دندان‌ها باعث فرسایش مینای دندان می‌شوند. وقتی چای با اسانس‌های طعم دهنده نیز همراه باشد این فرسایش بیشتر خواهد شد. بهتر است در هر بار استفاده از چای دندان خود را مسواک بزنید.

شیر جو
شیر جو در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است و به ویژه برای گیاهخواران یا کسانی که به لاکتوز حساسیت دارند این شیر توصیه می‌شود. اگرچه شیر جو دوسر ممکن است به طور فعال به دندان‌های شما آسیب نرساند، اما در مقایسه با همتای لبنی خود ممکن است بر سلامت دهان و دندان شما تاثیر داشته باشد.

کیک
پلاک چسبنده روی دندان‌های شما از قند موجود در کیک تغذیه می‌کند و اسیدی ایجاد می‌کند که در نهایت باعث پوسیدگی می‌شود.

میوه‌های خشک
میوه خشک ممکن است برای کسانی که سعی می‌کنند غذاهای سلامی در میان وعده‌ها استفاده کنند، ایده معقولی باشد، ولی در واقع مملو از شکر است. میوه‌های خشک معمولاً برای حفظ تازگی با شکر اشباع می‌شوند و بهتر است به جای این میوه‌های خشک از میوه‌های تازه استفاده کنید.

موز
اگرچه موز حاوی مواد مغذی و ویتامین‌های متعددی است، اما گلوکز، فروکتوز و ساکارز بالایی دارد. ساکارز، گلوکز و فروکتوز انواع قندهایی هستند که عمدتا در میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شوند. در مقادیر کم موز به نظر می‌رسد مفید باشد، ولی باقیمانده‌های آن در دهان موجب تجریه سریع به قند می‌شود و برای سلامت دندان‌ها مضر است.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902681

دیگر خبرها

  • ۵ خوراکی که سلامت دندان را تهدید می‌کند
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • بند قانون جوانی جمعیت به دلیل کمبود ماما اجرا نمی شود
  • ۹۰۰۰ کمبود ماما در مقابل ۳۰۰ مجوز استخدام
  • دغدغه بیماران قلبی؛ کمبود وارفارین داریم؟
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • نفرات برتر شش وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور
  • دیگر تخم مرغ را در روغن سرخ نکنید (فیلم)