Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان اعلام کرد: بازرسی‌ها در هفته جاری بر روغن خوراکی، نهاده‌های دامی، مرغ، سیمان و انواع تایر متمرکز شده است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت صمت، سید جواد احمدی با اشاره به اعلام فهرست ۵ قلم کالای اولویت‌دار برای بازرسی و نظارت بر بازار، اظهار داشت: بر اساس فهرست پیشنهادی سازمان حمایت در خصوص کالا‌ها و خدمات مشمول نرخ گذاری تثبیتی، به منظور هدفمند کردن بازرسی‌ها و تأیید آن در کارگروه تنظیم بازار، ۵ قلم کالا شامل روغن خوراکی، نهاده‌های دامی، مرغ زنده و گرم، سیمان و تایر سبک و سنگین به عنوان کالا‌های دارای اولویت بازرسی بازرسان این سازمان و سازمان‌های صمت و دیگر دستگاه‌های نظارتی برای بررسی احتکار، موجودی‌ها، قیمت و سایر موارد تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تاکید بر اینکه بازرسان تمام تلاش خود را برای جلوگیری از سو استفاده افراد سودجو و فرصت طلب به کار گرفته اند، متذکر شد: به لحاظ شرایط اقتصادی حاکم بر بازار به منظور جلوگیری از کمبود و نوسان نامتعارف قیمت‌ها به ویژه در خصوص اقلام اساسی و پرمصرف، بازرسان سازمان‌های صمت با مشارکت سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های ذیربط و انجام گشت‌های متعدد، اقدامات نظارتی و بازرسی خود را بر بازار افزایش خواهند داد تا از این طریق مانع از هرگونه گران فروشی و سو استفاده برخی از سودجویان شوند.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت گفت: مطابق دستورالعمل ابلاغ شده این سازمان، سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و بازرسان اصناف موظفند، ضمن برنامه ریزی مناسب و انجام بازرسی‌های موردی و مستمر، اقدامات نظارتی و بازرسی خود را بر کالا‌های فوق به ویژه انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا متمرکز کنند.

احمدی با تاکید بر رصد دائمی بازار کالا‌های اساسی توسط بازرسان سازمان‌های صمت استان‌ها، خاطر نشان کرد: به منظور اثربخشی بیشتر اقدامات نظارتی و نیل به نتیجه مؤثر و بهنگام در فرآیند کنترل بازار، انجام عملیات بازرسی در قالب گشت‌های مشترک با عنوان گشت مشترک بازرسی و نظارت بر کالا و خدمات با تمام دستگاه‌ها و نهاد‌های ذیربط اعم از تعزیرات، بهداشت، استاندارد، نیروی انتظامی و … مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت ایجاد زمینه مناسب برای تأمین و توزیع مایحتاج عمومی، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی فوری به شکایات و گزارش‌های مردمی را از اهداف این بازرسی‌ها دانست و خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند تخلفات مشاهده شده را از طریق تلفن ۱۲۴، مراجعه حضوری، مراجعه به اپلیکیشن قیمت کالا و خدمات به آدرس www.۱۲۴.ir اعلام نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: روغن خوراکی سازمان حمایت مصرف کنندگان تعزیرات سازمان حمایت بازرسی ها بر بازار کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۵۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش کیفیت روغن خوراکی از مزرعه تا سفره

به گزارش خبرگزاری مهر، توجه به رهنمودهای رئیس جمهور در هجدهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی مبنی بر ضرورت تأمین امنیت غذایی و افزایش دسترسی آحاد جامعه به غذای سالم و با کیفیت و ارزان، موضوع سلامت و کیفیت روغن خوراکی به عنوان یک کالای اساسی در سفره مردم در دستور کار دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی قرار گرفت.

اولین جلسه کمیته فنی بهبود کیفیت و سلامت روغن‌های خوراکی در سال جدید در دبیرخانه شورای عالی برگزار و تمامی اقدامات دستگاه‌های اجرایی ذی ربط در زنجیره تولید و عرضه روغن خوراکی به ویژه واردات روغن خام و نگهداری آن در مخازن، تصفیه و پالایش روغن خام و تولید روغن در کارخانه بررسی شد.

در این جلسه، محمد اسماعیل مطلق رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تاکید کرد: کیفیت و سلامت روغن خوراکی از مبدا ورودی روغن خام و کشت دانه‌های روغنی در مزرعه تا سفره آحاد جامعه باید به دقت پایش شود که یکی از مهم‌ترین اقدامات، ترخیص روغن خام وارداتی مناسب است.

دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی به منظور حفظ و ارتقای سلامت مردم، سلامت روغن خوراکی، برنامه آرد و نان کامل، برنامه شیر مدارس و پایش سلامت محصولات کشاورزی و هم چنین وظایفی که هر یک از دستگاه‌های اجرایی ذیربط بر عهده دارند را در سال جاری با جدیت دنبال می‌کند.

کد خبر 6098801 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پایش کیفیت روغن خوراکی از مزرعه تا سفره
  • تخلفات در دفاتر پلیس+۱۰/ هر سال مجوز ۱۰ تا ۱۵ دفتر لغو می‌شود
  • جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری
  • ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار
  • بارندگی قیمت محصولات جالیزی در مشهد را افزایش داد
  • لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • قیمت روغن خوراکی امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • به‌کارگیری حدود ۴ هزار عامل اجرایی، نظارتی و بازرسی در انتخابات گنبدکاووس
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز