Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از تیراندازی به جوان سیاه پوستی در شهر فیلادلفیا، مردم شروع به شورش و غارت مغازه ها و اتومبیل های گشت زنی پلیس شهر کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بدنبال اعتراضات خودجوش ناشی از مرگ یک مرد سیاه پوست در تیراندازی پلیس، مردم به داخل مغازه ها و اتومبیل های گشت زنی پلیس شهر فیلادلفیای پنسیلوانیا هجوم بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

​پلیس فیلادیفیا اذعان داشته که این مرد مسلح به چاقو بوده است.

معترضان از جمله فعالان مدنی سیاه پوستان پس از تیراندازی مرگبار به جوان ۲۷ ساله ای به نام والتر والاس جونیور در درگیری با پلیس بعد از ظهر دوشنبه به خیابان ها ریختند.

​این تظاهرات مسالمت آمیز به سرعت به اعتراضات خشونت آمیز تبدیل شد، زیرا مردم در هنگام ورود به فروشگاه ها و درگیری ها فیلم گرفتند.

​معترضان با پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف و اشیای مختلف به سمت پلیس و وسایل نقلیه گشت زنی را آتش می زدند.

​اریک گریپ گروهبان پلیس فیلادلفیا، به رسانه ها گفت که افسران برای یک مرد مسلح به خانه ای فراخوانده شده بودند.

به محض ورود به محل حادثه، والاس جونیور با آنها روبرو شد. گریپ گفت: این مرد دستورات افسران را برای انداختن اسلحه نادیده گرفت و به دنبال مامورانی که در اطراف چندین وسیله نقلیه در آنجا بودند، حرکت کرد.

​یک ویدئو منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد والاس جونیور به سرعت به سمت دو افسر قدم می گذارد در حالی که زنی که در رسانه ها به عنوان مادرش شناخته می شود، می خواهد او را متوقف کند. قبل از شلیک چندین گلوله به سمت مرد، که بلافاصله روی زمین می افتد و بی حرکت می ماند، افسران فریاد می زنند: چاقو را زمین بگذار!.

پلیس فیلادلفیا گفته است تاکنون ۳۰ افسر در این شورش ها زخمی شده اند

شهرهای سراسر ایالات متحده با اعتراضات گسترده ناشی از مرگ جورج فلوید و دیگر سیاه پوستان آمریکایی به دست پلیس، دست و پنجه نرم می کنند.

برخی اوقات تجمعات مسالمت آمیز با ناآرامی و غارت شدید همراه بوده است. اعتراضات به رهبری جنبش زندگی سیاهها همچنین بحث و نارضایتی گسترده تری را درباره خشونت پلیس و عدالت نژادی در کشور تقویت کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتراضات در آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۸۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عاملان تیراندازی در نیمروز

  سرهنگ "حسینعلی سنچولی" اظهار داشت: در پی یک مورد تیراندازی در یکی از محلات شهرستان نیمروز که باعث ایجاد رعب و وحشت عمومی گردید، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس این فرماندهی قرار گرفت.

 وی ادامه داد: ماموران پلیس اطلاعات شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی سه نفر از عاملان تیراندازی شده و در یک عملیات هماهنگ و غافلگیرانه آنها را دستگیر کردند.

 سرهنگ سنچولی در پایان خاطر نشان کرد: متهمان در تحقیقات اولیه انگیزه خود از این اقدام مجرمانه را اختلاف قبلی اعلام کردند؛ که در نهایت پس از تشکیل پرونده اولیه تحویل مراجع قضایی گردیدند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کنعانی: پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار آزادی بیان برافتاده است
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • در واکنش به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی؛ کنعانی: پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار ‎آزادی بیان افتاده است
  • پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار آزادی بیان برافتاده است
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه را تغییر نمی‌دهد
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه تغییر نمی‌دهد
  • (ویدئو) نجات ۱۶ توله خرس سیاه در خطر انقراض از استخراج کیسه صفرا
  • دستگیری عاملان تیراندازی در نیمروز
  • واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
  • ادامه سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا