Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:02:27 GMT

تدوین دو سند برای بهینه‌سازی مصرف سوخت در کشور

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۸۸۴۰

تدوین دو سند برای بهینه‌سازی مصرف سوخت در کشور

«بیژن زنگنه» امروز (سه شنبه) در حاشیه حضور در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب افزود: بیشتر موضوع های مطرح شده در این جلسه بر روی بحث عمران شهرها و روستاها و زیرساخت‌ها بود.

وی اضافه کرد: پیرامون تخصیص قیر رایگان برای راه‌های روستایی نیز بحث شد و تاکید کردم که وزارت نفت آمادگی کامل دارد تا قانونی که مجلس تصویب کرده را در صورت نهایی شدن اجرا کند تا رونقی در روستاها و شهرهای کوچک برای عمرانشان ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنگنه با بیان اینکه پرداخت بدهی‌های دولت به پیمانکاران بوسیله تهاتر با نفت نیز صحبت شد و دولت در این زمینه اقدام هایی انجام داده و تصمیم هایی گرفته و مشخص است که چه مسیری باید طی شود تا به نتیجه برسد.

وزیر نفت در ارتباط با موضوع گازرسانی به روستاها و شهرها هم گفت: صحبت هایی درمورد رعایت حریم خطوط لوله و تاسسیاست نفتی مطرح شد.

وی موضوع تدوین دو سند برای بهینه‌سازی مصرف سوخت در کشور را یادآور شد و افزود: یک سند در مورد تراز مصرف و تولید گاز تا افق ۱۴۲۰ است که در آن بطور جدی بهینه‌سازی دیده شده و ‌در این زمینه به ویژه مبحث ۱۹ ساختمان مورد توجه قرار گرفته است.

زنگنه سند دوم را مربوط به سوخت حمل و نقل عمومی و نوسازی ناوگان حمل و نقل دانست و گفت: بر اساس این سند ترکیب سبد سوخت‌ها و حمل و نقل کشور مشخص شده است.

وی مباحث دیگر را مربوط به توسعه اکتشاف و گازرسانی در مناطق و توسعه پتروشیمی و صنایع پایین دستی عنوان کرد و افزود: در مجموع جلسه مفیدی بود.

به گزارش ایرنا،  بیژن زنگنه وزیر نفت در جلسه علنی در اواخر شهریورماه امسال در مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه‌ی گزارشی از عملکرد وزارت نفت و برنامه‌های توسعه گفته بود: امروز کشور در جنگ تمام عیار اقتصادی که از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی با همکاری متفقین‌شان بر ملت ایران تحمیل شده، قرار داریم و آنها می‌کوشند تا بر ابعاد این تحریم بیفزایند. اکنون لازم است همانند دوران دفاع مقدس همه ارکان نظام به ویژه دولت و مجلس شورای اسلامی با هم‌اندیشی به صورت یکپارچه عمل کنند.

وی افزود:گزارشی در زمینه برنامه‌های وزارتخانه در ارتباط با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در هشت محور به نمایندگان ارائه شد که افزایش ظرفیت تولید در میادین مشترک نفتی، دوری از خام‌فروشی و توسعه صنعت پتروشیمی، توسعه گازرسانی، افزایش صادرات گاز، حمایت از ساخت داخل و شرکت‌های دانش‌بنیان، جمع‌آوری گازهای مشعل نفت، مقابله با تحریم‌ها و ریل‌گذاری برای آینده از جمله محورهایی است که وزارت نفت در آن برنامه‌ریزی داشته است و گزارش آن به نمایندگان ارایه شد.

برچسب‌ها کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیژن نامدار زنگنه وزارت نفت دولت نفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیژن نامدار زنگنه وزارت نفت دولت نفت کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیژن نامدار زنگنه وزارت نفت دولت نفت اخبار کنکور مجلس شورای اسلامی وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۸۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم

اسحاق جهانگیری در گفت‌وگویی از وضعیت توسعه و رشد اقتصادی در کشور انتقاد کرد و گفت: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم.

به گزارش اعتمادآنلاین در ادامه چکیده ای از این گفتگو را می‌خوانید:

معتقدم در سال ۸۴ که دولت را به احمدی‌نژاد تحویل می‌دادیم خودروسازی ایران از خودروسازی ترکیه و چین جلوتر بود. دولت احمدی‌نژاد بنایی گذاشت که کشور از ریل توسعه خارج شد. امارات هم در زمینه اقتصاد در حال جلو افتادن از ماست. وقتی وزیر صنایع شدم از مردم ایران به خاطر شرایط خودرو عذرخواهی کردم. بعد از حذف پیکان طی پنج سال تولید خودرو را به یک میلیون دستگاه رساندیم. در دوره دوم اصلاحات خودرو‌های روز دنیا در کشور تولید شدند. پیکان حذف شد و خودروی ال۹۰ را با همان قیمت پیکان برای اقشار ضعیف تولید کردیم. مجلس هفتم دو طرح خارجی دولت آقای خاتمی را متوقف کرده بود. به نمایندگان مجلس گفتم، اجازه نمی‌دهم طرح تولید ال۹۰ با شرکت رنو را متوقف کنید، می‌خواهید استیضاحم کنید. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی کمک می‌کند؟
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی به کمک می‌کند؟
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • وجود تضاد جدی بین دولت‌سازی در توسعه غربی و مدل اسلامی
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم