Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سید کریم ابراهیم زاده در گفت‌وگو با خبرنگارفارس در ارومیه، اظهار داشت: با اجرای سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی، اطلاعاتی دقیق از اراضی و سطح کشت در شهرستان احصاء می‌شود که برای برنامه ریزی‌های کلان و تنظیم عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی ضروری است.

وی تصریح کرد: در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک ، سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی (سیاک) برای رسیدن به امنیت غذایی، تولید با حفظ منابع پایه، مدیریت و پایش مستمر بخش و تقویت معیشت بهره برداران کشاورزی، برنامه‌ریزی شده و در حال تکمیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی نقده اضافه کرد: از آغاز اجرای طرح سیاک تاکنون ، کارشناسان پهنه نقده با تلاش مضاعف و علی رغم مشکلات موجود از جمله مشکل اینترنت پرسرعت در مراکز جهادکشاورزی ، تعداد ۷ هزار و ۵۳۹ قطعه به مساحت ۱۸ هزار و ۷۳۷ هکتار را در سامانه پایگاه اطلاعات مکانی وزارت جهادکشاورزی ترسیم کرده‌اند.

ابراهیم زاده بیان کرد: در مرحله اول، تکمیل اطلاعات مکانی و تولید نقشه است و در فازهای بعدی اطلاعات  توصیفی و تکمیلی در سیستم درج می‌شود.

وی یادآور شد: دریافت گزارش‌های دوره‌ای از مسوولین مراکز جهادکشاورزی و بررسی محدودیت‌ها و موانع انجام طرح و رفع آن‌ها به طور مستمر و هرهفته توسط کمیته فنی شهرستان انجام می‌شود.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: ترسیم محدوده مالکیت کشاورزان، اضافه کردن اطلاعات توصیفی به محدوده‌های ترسیم شده، و در نهایت ایجاد پایگاه داده مکانی - توصیفی را از اهداف اجرای این طرح است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی اطلاعات مدیریت ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۸۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان


به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور، گفت: کار برداشت گندم از دهه سوم فروردین ماه در شهرستان بمپور آغاز و تا اواسط خرداد ادامه خواهد یافت.
هودیانی با بیان اینکه مهمترین ارقام کشت شده در این منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است، افزود: بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم از سطح اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه امسال بیش از ۱۱ هزار تن از این محصول، برداشت خواهد شد، ادامه داد: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صد درصد اراضی گندم کشت شده در بمپور بصورت قراردادی کشت شده و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.
بمپور از شمال به بخش‌های حومه و بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • رفع تداخل ۵ پلاک از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد