Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@11:46:26 GMT

سنای افغانستان خواستار محاکمه حکمتیار شد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۸۹۷۴

سنای افغانستان خواستار محاکمه حکمتیار شد

در پی اظهارات رهبر «حزب اسلامی» در حمایت از پاکستان و علیه دولت افغانستان، سنای این کشور خواستار محاکمه «گلبدین حکمتیار» شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شماری از اعضای سنای افغانستان در جلسه علنی امروز (6 آبان) اظهارداشتند که «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی در این کشور پس از بازگشت از اسلام‌آباد به نیابت از مقامات پاکستانی خواستار ایجاد دولت موقت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

براساس بیانیه منتشر شده توسط سنای افغانستان، شماری از اعضای این مجلس با متهم کردن پاکستان به مداخله در افغانستان، خواستار محاکمه شدن حکمتیار به دلیل این اظهارات شده‌اند.

بیانیه می‌افزاید که این اعضا همچنین از وزارت خارجه افغانستان خواستند تا درباره سفرهای اخیر سیاسیون به خارج از این کشور که بدون هماهنگی با دولت است به این مجلس پاسخ دهد.

رهبر حزب اسلامی پس از سفر رسمی به پاکستان در یک نشست خبری گفته بود که دولت موقت تنها راه برقراری صلح در افغانستان است.

وی با متهم کردن کابل به تخریب روند صلح نیز مدعی شده بود: دولت افغانستان خواستار ادامه جنگ است و طرفدار صلح نیست.

حکمتیار در حالی خواستار ایجاد دولت موقت شده است که پیش از این سخنگوی طالبان نیز بر مخالفت با تشکیل دولت موقت تاکید کردبود.

مشاور اشرف غنی: حکمتیار طرح دولت موقت را از پاکستان آورده استحکمتیار: طالبان نظام کنونی را نمی‌خواهد/دولت موقت تنها راه‌حل استمشاور اشرف غنی: حکمتیار برای براندازی نظام افغانستان تلاش می‌کند

سناتوران افغان همچنین طالبان را به وقت‌کشی در مذاکرات صلح متهم کردند و از جامعه جهانی نیز خواستند تا بر این گروه درباره صرفنظر از درخواست‌های فراقانونی و پذیرفتن آتش‌بس فشار وارد کند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای ملی افغانستان طالبان اخبار پاکستان اخبار افغانستان شورای ملی افغانستان طالبان اخبار پاکستان اخبار افغانستان دولت موقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۸۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجیه روزنامه دولت: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیس جمهور ، رئیس هیات امنا حضور داشت!

روزنامه دولت به انتقادات نسبت به اعطای مدرک دکترای افتخاری به رئیسی در پاکستان واکنش نشان داد.   اعطای دکترای افتخاری در پاکستان به ابراهیم رئیسی با حاشیه های متعددی روبرو شد. منتقدان، شان رئیس جمهور را بالاتر از آن دانستد که از یک داشگاه نامعتبر مدرک بگیرد و از سویی مدرک را معاون دانشگاه اعطا کند.     روزنامه ایران نوشت:   اهدای مدرک دکترای افتخاری به رئیس جمهور کشورمان در پاکستان، موجب بروز واکنش‌هایی در میان رسانه‌ها و فضای مجازی شد.   در همین رابطه ادعایی مطرح شد مبنی بر اینکه مدرک دکترای افتخاری، از سوی یک دانشگاه فرعی پاکستان و توسط معاون این دانشگاه به آیت‌الله رئیسی اهدا شده است.   این ادعا درحالی است که اولاً دانشگاه کراچی بزرگترین دانشگاه دولتی در پاکستان است؛ ثانیاً در مراسم اعطای این مدرک افتخاری «حکمران» ایالت سند پاکستان به عنوان رئیس هیأت امنای دانشگاه‌های کراچی حضور داشته است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • روایتی مستند از دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ دولت چه کرده؟ | فیلم
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • سیل انتقاد‌ها به رئیس دانشگاه کلمبیا به‌دلیل سرکوب معترضان
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • سیل انتقادها به رئیس دانشگاه کلمبیا به دلیل سرکوب معترضان
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • توجیه روزنامه دولت: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیس جمهور ، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • واکنش خبرگزاری دولت به انتقادات پیرامون دکترای افتخاری رئیسی در پاکستان