Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه که در رأس هیأتی عالی‌رتبه به اردن سفر کرده است، امروز سه‌شنبه با «أیمن الصفدی» وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

الصفدی در این دیدار بر ضرورت تثبیت ثبات در سوریه و ارائه کمک‌های انساندوستانه لازم جهت کاهش درد و رنج سوری‌ها به ویژه در مناطق جنوب سوریه تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او فراهم کردن شرایط بازگشت امن و داوطلبانه آوارگان سوری به خانه و کاشانه خود را ضروری خواند و اهمیت تشدید تلاش‌های بین‌المللی برای دستیابی به راه‌حل سیاسی بحران سوریه و تضمین وحدت، انسجام و تمامیت ارضی این کشور را مورد تأکید قرار داد.  

طبق گزارش وبگاه «عمون» اردن، الصفدی همچنین بر ضرورت تحقق ثبات و امنیت سوریه جهت خروج تمامی نیروهای بیگانه از این کشور، نابودی تروریسم و فراهم کردن شرایطی برای بازگشت داوطلبانه آوارگان به کشورشان تأکید کرد.

در این دیدار همچنین تحولات مربوط به مناطق جنوب سوریه بررسی شد و الصفدی همکاری با روسیه برای مقابله با چالش‌های امنیتی و اقتصادی در این منطقه را ضروری خواند.

وی درباره تلاش‌های گروه‌های تروریستی برای احیای توان خود در مناطق جنوبی هشدار داد و تأکید کرد که اردن تمامی تدابیر لازم جهت حمایت از امنیت و منافع خود را اتخاذ خواهد کرد.

وی مهار تنش‌ها در مناطق جنوبی و اتخاذ اقدامات لازم برای حمایت از این منطقه و ساکنان آن و فراهم کردن حیات امن برای ساکنان این مناطق را ضروری دانست.

الصفدی همچنین بر ضرورت برگزاری دور چهارم نشست‌ کمیته قانونی اساسی تأکید کرد و این نشست‌ها را گامی مهم در مسیر دستیابی به راه‌حل سیاسی بحران سوریه دانست و گفت که حمایت از تلاش‌های «گئر پدرسون» فرستاده سازمان ملل در امور سوریه جهت کمک به طرف‌های سوری برای تحقق پیشرفت در روند سیاسی باید ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: اردن ایمن الصفدی سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۹۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«وعده صادق» به معنای پیروزی ایران در برابر دشمن صهیونیستی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد شریف ابوسعیده» رئیس جنبش سیاسی «وجود» در عراق تاکید کرد که جنگنده‌های اردنی به مدت ۱۱ ساعت در حریم هوایی عراق و سوریه به پرواز درآمدند تا علیه جمهوری اسلامی ایران و در حمایت از رژیم صهیونیستی وارد عمل شوند.

وی افزود: این اتفاق در جریان عملیات وعده صادق رخ داد. جمهوری اسلامی ایران بعد از شلیک ۱۲۰ موشک در کنار به پرواز درآوردن تعداد زیادی پهپاد به سمت اهداف مشخصی در داخل خاک دشمن علیه رژیم صهیونیستی به پیروزی دست یافت.

ابوسعیده اضافه کرد: این عملیات کشورهای حامی رژیم صهیونیستی را رسوا کرد. اردن یکی از این کشورها بود که برای مواجهه با موشک‌ها و پهپادهای ایران وارد عمل شد.

وی بیان کرد: این اقدام اردن باعث شد موضع گیری این کشور در برابر رژیم صهیونیستی آشکار شود.

مقامات امان اعلام کردند که تلاش آنها صرفاً به منظور دفاع از حریم هوایی خود اردن بوده است. اما حتی تحلیلگران غربی نیز توجیه اردن را نپذیرفتند و به قول پاتریک وینتور از تحلیلگران روزنامه گاردین انگلیس دولت اردن با این اقدام، خود را در یک موقعیت دشوار و بغرنج قرار داد. جالب اینجاست که حکومت پادشاهی ملک عبدالله دوم شاه اردن در داخل نیز با واکنش اعتراضی مردم روبرو شد و تلاش نیروی هوایی و دستگاه‌های اطلاعات نظامی اردن برای مهار پهپادهای ایرانی، موجب اعتراض آن دسته از شهروندانی شد که اقدام به حق ایران را در راستای تنبیه رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین قلمداد کردند.

کد خبر 6086241

دیگر خبرها

  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های صهیونیست هاست
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های اسراییل است
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • هشدار جدی مدیر اف.بی.آی درباره حمله احتمالی تروریستی در خاک آمریکا
  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • «وعده صادق» به معنای پیروزی ایران در برابر دشمن صهیونیستی است