Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجمع جهانی صلح اسلامی در محکومیت اظهارات رئیس جمهور فرانسه در حمایت از توهین به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایسنا، متن این بیانیه بدین شرح است:

اساس فعالیت پیامبران دینی و آموزه های همۀ ادیان الهی در راستای تحقق صلح، عدالت و همزیستی مسالمت آمیز پایه گذاری شده است. از این رو توهین و اهانت به هر شخص حقیقی یا حقوقی و همچنین توهین به مقدسات، فرهنگ ها و باورهای اعتقادی و الهی مردم که زمینه های ناامنی و تقابل جمعیت های بشری را موجب می شود؛ همواره مزموم و ناپسند بوده و هیچ انسان آزادی خواه و آزاد اندیش توهین و اهانت به ساحت های فرهنگی و اعتقادی دیگران را نمی پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با این وجود شاهدیم که هر از گاهی افراد، گروه ها و بعضاً دولت¬های غربی به دلایل سیاسی و با هدف تفرقه افکنی میان ادیان، ملت ها و فرهنگ ها و بهره برداری های سیاسی تلاش های شکست خورده ای در اهانت به قومیت، فرهنگ، نژاد و اعتقادات دینی و الهی برخی ملت ها انجام داده و یا از آن حمایت می کنند. بدون شک اینگونه اقدامات ناقض آزادی بیان و تهدید کننده زندگی مسالمت آمیز انسانی است.
در همین رابطه و پس از تبعیض های اقتصادی و اجتماعی در فرانسه که اعتراضات آن بیش از یک سال ادامه دارد و توهین نژادی علیه سیاهان در آمریکا؛ سناریوی اسلام ستیزی غرب که امروز از جانب رئیس جمهور یک کشور مدعی آزادی و با سردمداری صهیونیسم جهانی صورت گرفت، وارد مرحله جدیدی از نقشه استعمار و دستاویزی تازه برای غارت جهان اسلام و سرپوش گذاشتن به مسائل مختلف داخلی در کشورهای غربی شده است.
مجمع جهانی صلح اسلامی ضمن دعوت همگان به احترام به ارزش های انسانی و اعتقادات معنوی همه ملت ها و جوامع؛ این اقدام رئیس جمهور فرانسه را بشدت محکوم کرده و انتظار دارد هر چه سریعتر از این اقدام عقب نشینی کرده و موجبات رفع آزردگی بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان را فراهم سازد.
این مجمع ضمن دعوت از رهبران دینی برای محکومیت این اقدام رئیس جمهور فرانسه، انتظار دارد:
- نخبگان، آزاداندیشان، سازمان های مردم نهاد اینگونه اقدامات را که به بهانه آزادی بیان صورت می گیرد و خود مهمترین ناقض آزادی و بر هم زننده صلح و امنیت جهانی است را به شدت محکوم کرده و با اقدامات قانونی و انسانی خود زمینه های پیشگیری از بروز چنین اقدامات غیر فرهنگی ضدانسانی و ضد حقوق بشری را فراهم آورند.
- نهادها و سازمان های مدافع حقوق بشر که در آرمان های خود احترام به حقوق بشر، فرهنگ ها و ادیان الهی را ترسیم کرده اند، با جدیت در برابر اینگونه اقدامات موهن واکنش مناسب نشان داده و با استفاده از مکانیسم های حقوقی بین المللی در جهت جلوگیری از اینگونه اقدامات که صلح، عدالت و امنیت جهانی را به مخاطره می اندازد تلاش کنند.
بدون شک این اهانت و اقدامات مشابه ضمن آنکه وجدان های بیدار و دل هر انسان آزادی خواه را به درد می آورد، ضمن آنکه بر میزان ارادت اردتمندان و علاقه مندان پیامبرگامی اسلامی می افزاید، موجبات بیداری و وحدت هر چه بیشتر مسلمانان را فراهم می آورد.
مجمع جهانی صلح اسلامی
آبان ماه 1399
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هتک حرمت مجمع جهانی صلح اسلامی اینگونه اقدامات رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۹۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقاحت که در آزادی رخ داد توهین به همه زنان بود

باشگاه پرسپولیس در مورد اتفاقات بازی با سپاهان در آزادی و انتشار یک ویدیوی جنجالی بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش "ورزش سه"، بازی پرسپولیس و سپاهان بیشتر از بار فنی، حواشی داشت و توهین پیرمردی که در سکوهای سپاهانی‌ها نشسته بود واکنش گسترده اهالی ورزش را برانگیخت. حالا باشگاه پرسپولیس بیانیه‌ای در این خصوص منتشر کرد و به سایر اتفاقات رخ داده در بازی با این تیم نیز اشاره کرد.

پرسپولیس نوشت:"توهینی که روز چهارشنبه از سوی جمعی از هواداران سپاهان صورت گرفت و نشر تنها یک مورد آن، کشور را شوکه کرد، فقط هتک حرمت بانوان پرسپولیسی حاضر در ورزشگاه نبود، بلکه توهین به همه زنان ایران حتی غیر فوتبالی‌ها بود و هیچ ایرانی با شرفی در داخل و خارج فوتبال نمی‌تواند خود را از این موضوع کنار بداند.

سال‌ها است بخشی از جامعه هواداری سپاهان، هر از چند گاهی اقدامات وحشتناکی را رقم می‌زنند. اقداماتی که در مقابله با این پدیده صورت می‌گیرد هم اصلا بازدارنده نیست و حتی به نظر اعتقادی به برخورد جدی وجود ندارد اگر مقامات با فشار افکار عمومی رو به رو نبودند.

در تمام این موارد دیده نشد باشگاه سپاهان حتی یک بار عمیقا متاسف باشد مگر این که از شدت بازتاب ماجرا، مجبور به این امر شده است.

در همین مورد اخیر حتی رویکرد انتقادی به این مساله را زیر سوال برده‌اند و به آن‌هایی که به واسطه مشمئز کننده بودن، حادثه برانگیخته شده‌اند، اَنگ چسبانده‌اند. البته که آن‌ها هم از این وضعیت پیش آمده خوشحال نیستند، چون روز چهارشنبه شاهد شروع یک جریان فکری و رفتاری بودیم که اگر در همین نقطه با شدت تمام در نطفه خفه نشود آغاز یک جریان خشونت و هتک حرمت نسبت به بانوان در تمام جامعه خواهد بود. آنچه اتفاق افتاد علیه بانوان هوادار تمام باشگاه‌ها از جمله خود سپاهان نیز بود.

ملت ما شهدای عزیز و گرانقدری را در دفاع از حرم داد تا پای داعش و تفکرات داعشی که جلوه‌ای از آن در نگاهی بود که به زنان داشت به این کشور باز نشود و حالا در کمال تعجب یکی همان تفکر را فریاد زده و در داخل و خارج فوتبال و ورزش باید بسیاری به حال خود متاسف باشند اگر به قدری متاثر نشدند که واکنش لازم را داشته باشند.

این ها غلو و بزرگ‌نمایی نیست، واقعیاتی است که کمتر جرات بیان آن وجود دارد. و اما در ارتباط با رفتارهای بخشی از جامعه هواداران سپاهان و نه همه آن‌ها حکایت طولانی است.

حمله به خودروی حامل مدیران باشگاه رقیب که با توجه به ابعاد سنگ و آجرها به نظر به قصد جان‌شان بود، نابینا شدن سرباز احمدی از دو چشم به خاطر پرتاب نارنجک دست‌ساز، حمله وحشیانه و بی‌رحمانه به تعدادی از هواداران پرسپولیس و ضرب و شتم آن‌ها، نابینا کردن هوادار پرسپولیس، تهدید و ارعاب هواداران پرسپولیس در شهر و محل زندگی خودشان (اصفهان)، حمله به خودروهای خبرنگاران در تهران، آتش زدن خودروی یکی از خبرنگاران در حادثه‌ای دیگر، حمله به ماموران داخل ورزشگاه در بازی خارج خانه، حمله به اتوبوس حامل اعضای تیم فوتبال پرسپولیس با نارنجک که می‌توانست با شوک به راننده و از کنترل خارج شدن اتوبوس به اتفاقی فاجعه‌بار بدل شود، بخشی از حوادثی بوده‌اند که جدای از برخوردهای لفظی و فیزیکی معمول در ورزشگاه‌ها توسط این عده رقم زده شده است.

حالا هم پای مسائل ناموسی را به میان کشیده‌اند که دیگر برخوردهای انضباطی و اخلاقی برای مواجهه با آن کفایت نمی‌کند. این ماجرا قرار است تا کجا پیش برود؟ توجه افکار عمومی را به این نکته جلب می‌کنیم که توهین آن فرد معلوم الحال که معلوم نیست در چگونه دامانی بزرگ شده‌است فقط قسمت کوچکی از رفتارها و توهین‌های مشمئز کننده بخشی از هواداران سپاهان نسبت به بانوان بود.

باشگاه پرسپولیس مدارک و فیلم‌ها را جمع‌آوری کرده و در قالب شکایات علیه این فرد به طور خاص و علیه جمعی از هواداران و باشگاه سپاهان در اختیار ارکان قضایی فوتبال و دستگاه‌های ذیربط قرار می‌دهد ولی قطعا این کفایت نمی‌کند.

چرا باید جامعه هواداری بعضی باشگاه‌ها به خاطر کوتاهی یا نگاه رنگی بعضی مسوولان امر و دستگاه‌ها در شهرهای خود به باوری برسند که برای خود حاشیه امنیت این‌چنین قائل باشند؟

همچنین به ارکان ورزش و فوتبال کشور، تضمین می‌دهیم چنین اتفاقاتی در قالب مواردی چون خشونت علیه زنان در ابعاد بین‌المللی فوتبال قابل پیگیری است اگر احساس نشود برخوردی که صورت می‌گیرد متضمن امنیت و حرمت بانوان هوادار همه تیم‌ها باشد و در این امر هیچ فرقی بین بانوان هوادار پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتور، خوزستان، گیلان، مازندران، کرمان و … نیست."

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پرسپولیس: وقاحت رخ داده در آزادی توهین به همه بانوان بود
  • باشگاه پرسپولیس: وقاحت رخ داده در آزادی توهین به همه بانوان بود
  • وقاحت که در آزادی رخ داد توهین به همه زنان بود
  • اسماعیلی با سفیر ایران در باکو دیدار کرد
  • بیانیه آشوریان ارومیه در محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • درخواست ایران برای انتشار بیانیه ایپس آسیا درمحکومیت اسرائیل
  • دیدار مؤسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی