Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع عصر سه شنبه در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی در سالن غدیر استانداری گیلان با اشاره به امضای تفاهم نامه میان استانداری با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، گفت: دولت تلاش کرد با برنامه ریزی مناسب در حوزه اقتصادی و اجتماعی و با مقاومت مردم مقابل هجمه دشمنان ایستادگی کند و با تلاش جوانان توفیقات زیادی نیز در این راستا حاصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با تاکید بر تلاش بیشتر مسئولان نسبت به گذشته و هم افزایی و همکاری جهت توسعه و ارتقای استان، بیان کرد: با توجه به اینکه تحریم‌ها سرمایه گذاری خارجی را با اختلال مواجه کرده باید سرمایه گذاری داخلی را تقویت کنیم.

رتبه ششم گیلان در حوزه فضای کسب و کار کشور

وی با بیان اینکه باید عواملی که در حوزه کسب و کار اختلال ایجاد می‌کند را شناسایی و رفع کنیم، تصریح کرد: گیلان رتبه ششم کشوری در فضای کسب و کار را به خود اختصاص داده و سازمان‌های ذیربط باید در این حوزه پایش مستمر داشته باشند.

زارع با اشاره به ضرورت به روز رسانی اطلس سرمایه گذاری استان گیلان، عنوان کرد: ۵۶ پروژه در حوزه‌های مختلف نهایی شده و آماده پرداخت تسهیلات است لذا بانک‌ها باید با هماهنگی حوزه اقتصادی استانداری گیلان، حداکثر تا پایان هفته آینده، پرداخت‌ها را آغاز کنند.

استاندار گیلان از پایدار بودن شغل‌های ایجاد شده از طریق تفاهم نامه با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خبر داد و افزود: امیدواریم این طرح‌ها و پروژه‌ها تا پایان سال در گیلان به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه اجرای پروژه‌های مذکور بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال هزینه دارد و ۶۰ هزار اشتغال را تأمین می‌کند، گفت: امیدواریم با مشارکت دولت و دستگاه‌های اجرایی، این طرح‌ها در تمام ۱۶ شهرستان گیلان اجرایی شود.

استاندار گیلان با تاکید بر تک رقمی شدن نرخ بیکاری در استان با تحقق طرح‌های مذکور و طرح‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید، بیان کرد: امیدواریم اجرای این طرح‌ها موجب ارتقای سطح معیشتی مردم نجیب و لایق گیلان شود.

تهیه اطلس سرمایه گذاری گیلان در دستور کار است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه گیلان در زمستان سال ۹۸ در شاخص کسب و کار در مقایسه با سایر استان‌ها رتبه ششم را دارد، گفت: هر سه عامل مربوط به متناسب و نامناسب بودن مؤلفه‌های کسب و کار در گیلان و کشور مشابه است.

سید رضا عظیمی پیگیری و پایش مصوبات هیأت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را مورد اشاره قرار داد و افزود: برگزاری جلسات مرکز خدمات سرمایه‌گذاری برای رفع موانع سرمایه گذاری و تهیه اطلس سرمایه گذاری را در دستور کار داریم.

کد خبر 5057902

منبع: مهر

کلیدواژه: ارسلان زارع نرخ بیکاری استان گیلان ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا شیراز بوشهر شهرکرد نیروی انتظامی گرگان کرمانشاه شهادت امام رضا ع هفته ناجا مواد مخدر سانحه تصادف ستاد ملی مقابله با کرونا سرمایه گذاری کسب و کار طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۹۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد

میثم عابدی ظهر امروز در نشست هم اندیشی با فعالان حوزه ICT در سنندج اظهار داشت: در استان کردستان امکان خوبی برای توسعه حوزه آی سی تی وجود دارد که می‌تواند باعث نجات استان و جبران عقب افتادگی‌ها باشد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر وجود نیروی انسانی توانمند در استان در حوزه‌های مختلف، افزود: هم مرزی استان با عراق از مزیت‌های است و می‌تواند به توسعه کمک شایانی داشته باشد.

وی اذعان کرد: کشور عراق از لحاظ خدمات نرم افزاری از ایرانیان عقب هستند و با وجود نیروی انسانی با تجربه و سرشار از استعداد در استان، امکان ارتباط گسترده و انتقال تجربیات وجود دارد.

عابدی با بیان اینکه وزارت ارتباطات مبتنی بر ظرفیت‌های استان برای توسعه زیرساخت‌ها و تامین مالی حمایت‌های لازم را خواهد داشت، گفت: اقتصاد دیجیتال می‌تواند وضعیت بیکاری و اقتصادی استان را بهبود بخشد و می‌تواند در این زمینه پیشرو باشد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه ریزی برای چند طرح مختلف خبر داد و گفت: یکی از ایم برنامه‌ها آموزش مهارت‌های دیجیتالی به منظور استعداد یابی و تربیت نیروی انسانی است.

عابدی ادامه داد: امسال در قالب طرح «ایران دیجیتال» به صورت گسترده ۳۰۰ هزار نفر را در کشور در حوزه مهارت‌های دیجیتالی آموزش خواهیم داد.

وی به آموزش ۵۰ هزار نفر در این حوزه طی یکسال گذشته در سطح کشور اشاره کرد و وعده داد در صورت تضمین ورودی بازار کار از طرف شرکت‌های استان، هزینه‌های آموزشی از سوی وزارت ارتباطات تقبل خواهد شد. 

وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار فعال دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان نیز در این نشست  اظهار داشت: استان کردستان در شاخص توسعه فاوا (IDE) در رتبه ۲۵ کشور قرار دارد.

حیدری با اشاره به وجود یک هزار و ۲۶۰ کسب و کار فعال دارای نماد اعتماد الکترونیک در استان گفت: ۱۱۳ استارتاپ فعال نیز وجود دارد. ‌

فعالیت ۶ شرکت مستقر در پارک علم و فناوری در حوزه فناوری و اطلاعات

رئیس پارک علم و فناوری کردستان نیز در این نشست گفت: از ۱۸۰ شرکت مستقر در پارک علم و فناوری کردستان ۶۰ شرکت در حوزه فناوری و اطلاعات فعالیت دارند.

بابک سوری بر لزوم حمایت شرکت ها از بخش صنعت تاکید کرد و افزود: شرکت ها باید بتوانند دست اورد های خود را یه صنعت و تولید محصولات فیزیکی تزریق کنند و در راستای افزایش تولید محصول گام برداند.

وی با بیان اینکه به صورت جدی پیگیری زیرساخت ها هستیم، بیان کرد: کمبود تسهیلات را قبول داریم اما شرکت ها باید نوآوری را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند تا در مسیر توسعه حرکت کنند.

در این جلسه مدیران شرکت‌های مختلف دانش بنیان به بیان مشکلات و مسائل خود پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • ۳۱۹ هزار هکتار از اراضی لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خط مقدم امداد رسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • سال گذشته یک هزار میلیارد تومان مالیات بر درآمد در گلستان وصول شد