Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

«آندری کوروبکوف» استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در دانشگاه ایالتی تنسی در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «تاس» گفت: نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌روی آمریکا ممکن است پس از بررسی طولانی‌مدت مشخص شود و احتمال این که پرونده به دیوان عالی آمریکا کشیده شود هم وجود دارد.

او گفت کاملاً احتمال دارد که داده‌ها و آمار نهایی انتخابات نه در ساعات اولیه روز چهارم نوامبر (۱۴ آبان، فردای روز انتخابات)، بلکه خیلی دیرتر مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوروبکوف در توضیح این مسئله گفت: تغییراتی که در رویه‌های انتخابات در شش ماه گذشته ایجاد شده شاید چنین تاثیری داشته باشد. منظورم رای‌گیری پستی و اتکای بیشتر به رای‌گیری زودهنگام و سایر سازوکارهاست.

او در ادامه گفت: رای دادن از طریق پست، به ویژه هنگامی که رای‌دهندگان تقاضای برگه رای نداده و برگه‌ها از طریق پست برای همه رای‌دهندگان ثبت‌نامی فرستاده شده، منافذ بزرگی را برای دستکاری ایجاد می‌کند. این روش‌ها امکان تاخیر در تصمیم‌گیری درباره این که چه کسی انتخاب شده را ایجاد می‌کند.

وی افزود: اگر برخی از آرا مورد اختلاف کمیسیون‌های انتخاباتی قرار بگیرد یا رد بشود، تصمیم‌گیری قابل تجدیدنظر در دادگاه‌هاست. (رسیدگی به) این دعاوی می‌تواند هفته‌ها و ماه‌ها طول بکشد.

این کارشناس تصریح کرد: دوره دولت فعلی آمریکا ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ (اول بهمن) به پایان می‌رسد و ممکن است بعد از آن خلاء قدرت ایجاد شود که «بحران قانون اساسی» را در پی خواهد داشت.

او در ادامه انتخابات سال ۲۰۰۰ آمریکا را به عنوان نمونه یادآوری کرد و افزود: در آن زمان «جورج دبلیو بوش» جمهوری‌خواه با «آلبرت گور» نامزد حزب دموکرات رقابت می‌کرد و دموکرات‌ها سعی کردند داده‌ها و آمار مربوط به انتخابات را در دادگاه به چالش بکشند. ماجرا به دیوان عالی کشیده شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری دیوان عالی آمریکا آمریکا جو بایدن دونالد ترامپ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دیوان عالی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۰۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است

یک کارشناس برجسته انگلیسی روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا را بخصوص خطری برای اروپای شرقی دانسته و از اروپایی‌ها خواست برای استقلال در امنیت و دفاع از خود وارد عمل شوند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بن آنسل، استاد علوم سیاسی در کالج نوفیلد دانشگاه آکسفورد و یکی از کارشناسان برجسته دموکراسی بریتانیا در گفتگویی با روزنامه دی ولت آلمان در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به تحولات بین المللی غرب اقتدار خود را از دست داده است گفت: غرب نسبتا قدرت خود را از دست داده است. قبل از سال 1989، حمله به غرب توسط قدرت‌های غیر غربی، امری عادی بود. سپس اتحاد جماهیر شوروی فروپاشید و ایالات متحده آمریکا خود را به عنوان قدرت مسلط تثبیت کرد. در آن زمان، بسیاری معتقد بودند که دموکراسی بالاخره پیروز شده است. اما اینطور نبود. کم کم روسیه و چین همزمان بالا رفتند و اوج گرفتند که این منجر به از دست رفتن نسبی قدرت جهانی در غرب شد، همانطور که امروز مشاهده می کنیم.

وی درباره خطرات روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا گفت: من معتقد نیستم ترامپ ساختار به اصطلاح دموکراسی آمریکا را تهدید می کند. او تصمیمی برای دور زدن کنگره یا محدود کردن حق رای نمی گیرد. اما او تهدیدی برای دموکراسی در اروپای شرقی است. او در صورت وقوع جنگ از استونی، لتونی یا لیتوانی دفاع نخواهد کرد. بنابراین کشورهای اروپایی باید وارد عمل شوند. اروپایی‌ها اکنون متوجه شده‌اند که دیگر نمی‌توانند به آمریکایی‌ها برای محافظت ازخود تکیه کنند. اروپای ها باید سال ها پیش، زمانی که ایالات متحده قبلاً در این باره شکایت می کرد، درباره معنای آن بحث می کردند. اما هیچ کس این شکایات را جدی نگرفت.

وی در ادامه همچنین به افزایش محبویت احزاب راست پوپولیستی در آستانه انتخابات اروپا پرداخته گفت: بسیاری از نارضایتی ها و بی اعتمادی در غرب از این واقعیت ناشی می شود که رشد اقتصادی در اکثر کشورها برای دو دهه راکد بوده است. سیاست ما در این شرایط منفی‌تر و توزیع‌کننده‌تر می‌شود. با توجه به این موضوع، خوشحال کردن مردم بسیار دشوار است، زیرا همه معتقدند که زندگی برای آنها سخت تر از والدینشان است.

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشتترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ دقیقا کی منتشر می‌شود؟
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • جانشین سپاه درباره احتمال ورود به خودروسازی : هرجا معظم له صلاح بدانند، ورود پیدا می‌کند
  • تاخیر چند ساعته پرواز تهران - مشهد
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • قدرت‌نمایی حکیمانه
  • خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟