Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر،  منصور کبگانیان عصر امروز در حاشیه یکصد و سی و هفتم جلسه شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه بر اساس پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری و مجازی در این جلسه مشارکت داشتند، افزود: توسعه همکاری ایران و چین اولین موضوع مطرح در این جلسه بوده است.

وی با بیان اینکه پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری ارتباط ایران  و چین ارتقا جدی یافته است، اظهار کرد: بخش مهمی از این  ارتباطات می‌تواند در حوزه علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان باشد و در این راستا رییس جمهور چین به دکتر لاریجانی نماینده مقام معظم رهبری پیشنهادی در زمینه شروع همکاری‌های ایران و چین در حوزه آموزش عالی داده بود از این رو در این جلسه نمایندگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و روسای دانشگاه مهم و برتر کشور حضور یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کبگانیان با بیان اینکه در این جلسه پیشنهاداتی در زمینه توسعه ارتباط دو کشور در حوزه آموزش عالی ارائه شد، خاطر نشان کرد: مقرر شد پیشنهادات جمع آوری شده در این جلسه در کمیسیون همکاری‌های علمی بین المللی به صورت مدون نهایی خواهد شد.

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برخی از پیشنهادات ارائه شده در این جلسه، یادآور شد: در این جلسه پیشنهاد شد که حتما فراتر از بورس همکاری‌ها ارتقا یابد و در صورتی که تبادل دانشجو از طریق بورس است، این همکاری در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دوره‌های تخصصی و یا دوره‌های کوتاه مدت فرصت مطالعاتی باشد.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه همکاری‌های ایران وچین در حوزه دوره‌های تخصصی، اضافه کرد: با توجه به پیشرفت‌های فناوری و صنعتی کشور چین، فرصت خوبی برای ایران خواهد بود که در این زمینه نهادهای مسئول و معاونت علمی مسئول شدند که در چارچوب سیاست‌های نقشه جامع علمی کشور این همکاری را توسعه دهند.

وی با بیان اینکه همکاری ایران با چین در حوزه‌های خاص خواهد بود، در این باره توضیح داد: از ۶ ماه قبل که اقدام در این زمینه به ما واگذار شد، ما کمیته‌ای در این زمینه ایجاد کردیم و ضمن آنکه دکتر لاریجانی از ما خواسته بود که با همه دستگاه‌های مربوط همکاری‌های لازم را داشته باشیم و ما نیز بر اساس اولویت‌های نقشه جامع علمی کشور، حدود ۱۰ حوزه اولویت دار را برای این همکاری در نظر گرفتیم که هوش مصنوعی یکی از آنها است.  

اختصاص سهمیه برای بهیاران

کبگانیان موضوع مطرح دیگر در این جلسه را درخواست وزارت بهداشت در زمینه تخصیص سهمیه  برای بهیاران در آزمون سراسری ذکر کرد و گفت: اعضا در این جلسه نکات و موضوعاتی را در این زمینه مطرح کردند و از سوی دیگر از آنجایی که ساماندهی کلیه سهمیه‌ها در دستور کار ستاد اجرایی نقشه جامع علمی کشور، قرار شد که این موضوع نیز در کنار ساماندهی سایر سهمیه‌ها دیده شود.

پذیرش دکتری تخصصی در دانشگاه‌ها

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی آخرین دستور این جلسه را پذیرش دانشجو در دوره دکتری تخصصی در دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: دانشگاه‌های مطرح به طور مرتب نارضایتی خود را از نحو پذیرش دانشجو در دوره دکتری تخصصی اعلام می‌کردند.

وی با بیان اینکه پذیرش در این دوره‌ها کیفیت لازم را ندارند، ادامه داد: در این جلسه دو راهکار ارائه شد که یکی از آنها راهکار کوتاه مدت است که تا زمان انتشار کتابچه‌های سازمان سنجش آموزش کشور در سال ۱۴۰۰ از این راهکار کوتاه مدت به دلیل تعجیل وزارت علوم اجرایی شود.

کبگانیان اظهار کرد: راهکار دیگر این است که کل پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی به ویژه برای مقطع دکتری برنامه‌ریزی‌های کلانی نظیر ساماندهی پذیرش در این دوره تدوین شود؛ چرا که دانشگاه‌های برتر کشور از وضعیت پذیرش دانشجو در این مقطع راضی نیستند.

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در این جلسه همه اعضا موافقت کردند که در ساماندهی پذیرش این دوره تعجیل شود از این رو مصوب شد که به دانشگاه‌ها اجازه داده شد تا نسبت به تعیین حد نصاب مرحله دوم آموزش در پذیرش دانشجوی دوره دکتری اقدام کنند.

وی تاکید کرد: ما اطمینان داریم که این مصوبه به مقدار زیادی دانشگاهها را راضی خواهد کرد و آنها قادر خواهند بود که دانشجویان با کیفیت را جذب کنند و به زودی مراحل ابلاغ آن با همکاری وزارت علوم، بهداشت و سازمان سنجش اجرایی خواهد شد.

کبگانیان خاطر نشان کرد: علاوه بر آن درخواست ما از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این بود که در مدت کوتاه یک ماهه طرح جامع ساماندهی آزمون تحصیلات تکمیلی به ویژه دوره دکتری را به ما تحویل دهد تا ما مراحل بررسی را اجرایی کنیم.

کد خبر 5057988 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری ستاد نقشه علمی کشور دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی ویروس کرونا وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی سازمان سنجش وام دانشجویی آموزش مجازی ثبت نام دانشجویان دانشجویان پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه ها دوره دکتری دانشگاه پیام نور اینترنت نقشه جامع علمی کشور تحصیلات تکمیلی پذیرش دانشجو وزارت علوم دانشگاه ها دوره دکتری همکاری ها دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۰۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌ آموزگاری از امروز

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی ویژه رشته شغلی آموزگاری ۱۴۰۳ وزارت آموزش‌وپرورش سوم اردیبهشت اعلام شد که بنابر اظهارات معاون وزیر آموزش و پرورش، سه برابر ظرفیت جذب در آموزش و پرورش، در آزمون پذیرفته شده‌اند که این افراد برای مرحله «ارزیابی تکمیلی» و گزینش می‌توانند از امروز (پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳) حداکثر به مدت چهار روز با مراجعه به درگاه my.medu.ir بخش جذب و استخدام (کارا) نسبت به تکمیل نمون‌برگ‌ها و بارگذاری کلیه اسناد و مدارک مورد نیاز در سامانه اقدام کنند. 

«ارزیابی تکمیلی و گزینش» شامل بررسی مدارک و مستندات خوداظهاری ثبت‌نام، معاینات پزشکی، بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش، سنجش و ارزیابی تکمیلی است.

حمید طریفی حسینی معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش گفته بود که طبق برنامه ریزی انجام شده فرآیند «ارزیابی تکمیلی» شرکت‌کنندگان قرار است تا پایان اردیبهشت ماه به سرانجام برسد و اواسط خردادماه نیز «نتایج قطعی» و نهایی آزمون توسط سازمان سنجش اعلام و در نهایت حدود ۲۸ هزار نفر به کادر آموزشی در دوره ابتدایی جذب شوند.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، امسال فرآیند ارزیابی در حوزه‌های ارزیابی تکمیلی کوتاه‌تر شده است؛ زمان تشکیل پرونده ارزیابی تکمیلی و بررسی «اسناد امتیاز آور» و بخشی از امور گزینش و بررسی‌های پزشکی بلافاصله پس از اعلام نتیجه اولیه و در زمان مراجعه به اداره کل آموزش‌وپرورش انجام می‌شود و در صورت تکمیل شدن پرونده، به حوزه ارزیابی معرفی و گروه‌های ارزیابی حرفه‌ای کار ارزیابی تکمیلی را انجام می‌دهند.

وی زمان تعیین شده برای جذب و استخدام و سازماندهی پذیرفته‌شدگان نهایی در مدارس را اوایل تیر اعلام و گفته بود: ابلاغ آنها و سازماندهی معلمان رسمی در مدارس دوره ابتدایی نیز در تیرماه انجام می‌شود تا نیازسنجی دقیق از کمبود نیروی انسانی بدست و به تفکیک استان، منطقه و مدرسه در طول تابستان کمبود‌ها بررسی، جبران و از ابتدای مهر بدون مشکل وارد مدارس شوند.

زمان برگزاری دوره‌های ضمن خدمت این معلمان نیز بلافاصله بعد از تشکیل پرونده استخدامی در اواخر خرداد انجام می‌شود، کار آموزش پذیرفته‌شدگان از طریق دانشگاه فرهنگیان دنبال و دوره آموزشی به صورت فشرده از تابستان آغاز می‌شود و در صورت نیاز در حین خدمت نیز از مهر کار آموزش معلمان جدیدالاستخدام، ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • جلسه ساماندهی و طرد اتباع غیر مجاز در سمنان
  • بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی
  • توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌ آموزگاری از امروز
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری
  • زمان جذب و استخدام پذیرفته‌شدگان نهایی پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری
  • آغاز طرح پرورش مرغ بومی ویژه زنان روستایی در مهاباد
  • برگزاری دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان