Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دیدار سفیر کشورمان با وزیر امور مدنی بوسنی و هرزگوین راه‌های گسترش همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف فرهنگی، علمی، ورزشی و سایر حوزهای تحت مسئولیت وزارت امور مدنی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، گودلویچ، وزیر امور مدنی بوسنی و هرزگوین با تاکید بر روابط خوب دو کشور گفت: وزارت امور مدنی روابط بسیار خوبی با سفارت جمهوری اسلامی در سارایوو دارد و  امیدواریم با بهبود شرایط ناشی از کرونا شاهد روابط بیشتر میان دو کشور در همه زمینه‌ها باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت روابط فرهنگی و علمی میان دو کشور افزود: درهای روابط فرهنگی میان دو کشور گشوده است و ما از گسترش مناسبات فرهنگی، علمی، ورزشی و دیگر حوزه‌های مرتبط با این وزارتخانه با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کنیم.

رضا قلیچ خان، سفیر ایران در بوسنی و هرزگوین نیز در این دیدار با اشاره به سفرهای گذشته برخی مقامات عالی رتبه سیاسی، پارلمانی و فرهنگی بوسنی به ایران گفت: روابط دو کشور همواره در سطحی مناسب در جریان بوده و اهتمام مقامات دو کشور نوید بخش گسترش مناسبات دو کشور در ابعاد مختلف در دوره فرارو می‌باشد.

قلیچ خان با یادآوری روابط دوستانه دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد جزو نخستین کشورهایی بود است که استقلال بوسنی وهرزگوین را به رسمیت شناخت و در سخت ترین شرایط درکنار بوسنی و هرزگوین قرار گرفت.

قلیچ خان با اشاره به اینکه بخش های مختلف مسئولیت وزارت امور مدنی بوسنی و هرزگوین در ایران در وزارتخانه‌های مختلفی مانند فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دارد، آمادگی سفارت جمهوری اسلامی ایران برای فراهم ساختن زمینه‌های همکاری هرچه بیشتر در بخش‌های فوق الذکر بویژه تقویت مناسبات فرهنگی، علمی، دانشگاهی و فناوری‌های نوین را ابراز کرد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بوسنی بوسنی و هرزگوین جمهوری اسلامی امور مدنی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۱۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفارت ایران در باکو حضور یافت و با سفیر کشورمان در باکو دیدار و گفت‌وگو کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز پنجشنبه، 13 اردیبهشت‌ماه در دومین روز‌ از سفر خود به آذربایجان با حضور در سفارت ایران در باکو با سیدعباس موسوی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان دیدار و‌ گفت‌‌وگو کرد.

بحث و‌ بررسی تحولات اخیر رابطه ایران و‌ آذربایجان و اقدامات فرهنگی صورت گرفته و‌ همچنین فضای فرهنگی پیش روی دو‌ کشور از مهم‌ترین محورهای این دیدار بود.

وزیر فرهنگ بامداد روز گذشته(دوازدهم اردیبهشت) به منظور حضور و سخنرانی در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین‌فرهنگی عازم باکو شد. اسماعیلی در این مجمع با اشاره به اهداف جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماسی فرهنگی، بر نقش سازمان‌ها و مجامع بین‌‌المللی برای ایجاد صلح پایدار جهانی و رفع منازعات کشورها تأکید کرد.

وزیر ارشاد: بدون نگاه به مرزهای سیاسی، به اندیشمندان خود توجه می‌کنیم + فیلم

وی  همچنین در حاشیه برگزاری این مجمع با همتای آذربایجانی خود نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر فرهنگ در این دیدار بر تعاملات فرهنگی طرفین به‌ویژه در حوزه سینمایی تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چین: روابط با افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • اسماعیلی با سفیر ایران در باکو دیدار کرد
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • ابراز خرسندی ایران از پیشرفت در روند مناسبات با بورکینافاسو
  • روسیه: شورای امنیت باید از درگیری در بوسنی جلوگیری کند