Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع رسانه‌ای در انگلیس از به تعویق افتادن دادگاه رسیدگی به شکایت وزارت دفاع ایران از وزارت دفاع انگلیس بابت بدهی مربوط به لغو یک قرارداد نظامی خبر دادند.

به گزارش تسنیم، «پاتریک وینتور» خبرنگار نشریه انگلیسی گاردین سه‌شنبه شب در پیامی توئیتری اعلام کرد که دادگاه عالی انگلیس که قرار بود روز سوم نوامبر [۱۳ آبان]به شکایت وزارت دفاع ایران از وزارت دفاع انگلیس بابت مبلغ قرارداد‌های اجرا نشده از سوی طرف انگلیسی رسیدگی کند، برگزاری جلسه رسیدگی به این پرونده را با ۲۰ آوریل ۲۰۲۱ [۳۱ فروردین ۱۴۰۰]موکول کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت انگلیس بابت عدم تحویل تانک‌های چیفتن سفارش داده شده از سوی ایران، حدود ۴۰۰ میلیون پوند به دولت ایران بدهکار است. این تانک‌ها در رژیم پهلوی سفارش داده شده بودند و با وقوع انقلاب اسلامی ایران، دولت انگلیس تحویل آن‌ها به ایران را منتفی دانست.

اواسط شهریورماه «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس با اشاره به مفاد قرارداد مربوط به اداره صنایع تسلیحاتی بریتانیا و ایران و اختلاف حقوقی در این زمینه، اذعان کرد کرد که دولت انگلیس در قضیه قرارداد تانک‌های چیفتن به ایران بدهکار است و باید تمامی راه‌های قانونی و حقوقی برای بازپرداخت این بدهی‌ها بررسی شود.

بن والس که قبلاً باز بودن پرونده این بدهی را برای دولت انگلیس شرم‌آور خوانده بود، در عین حال تأکید کرد که هرگونه پرداختی به ایران نباید در تناقض با تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا باشد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کرونا قیمت دلار پرسپولیس بدهی انگلیس تانک چیفتن دولت انگلیس وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۱۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند.

این وزارتخانه تاکید کرد که فعالیت‌های دفاعی ایران را هدف قرار داده است.

رویترز همچنین گزارش داد: انگلیس اشخاص و نهادهای مربوط به بخش دفاعی ایران را تحریم می‌کند.

وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو شخص و چهار شرکت مرتبط با شبکه تولید پهپاد در ایران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

به نظر می‌رسد این تحریم‌های انگلیس و آمریکا نیز مانند تحریم‌های گذشته کشورهای غربی علیه کشورمان به بهانه حمایت از جریان‌های محور مقاومت در منطقه و عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی با استفاده از موشک‌ها و پهپادهای مختلف و همچنین در راستای حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی صورت می‌گیرد.

کد خبر 6088709

دیگر خبرها

  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • انگلیس درصدد راه اندازی گنبد آهنین
  • انگلیس درصدد راه‌اندازی گنبد آهنین
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو / کدام بازیگر زن تتلو را در ترکیه تحریک کرد؟
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • ردپای خانم بازیگر در پرونده تتلو