Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-09@03:01:39 GMT

دارو های تاخیری برای درمان زود انزالی

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۱۸۷۹

دارو های تاخیری برای درمان زود انزالی

رویداد۲۴  درصورتیکه زود انزالی که یا همان زود ارضایی، همیشگی نباشد جای نگرانی نیست و فقط زمانیکه زود انزالی همیشگی بوده و قبل از اینکه رابطه جنسی را شروع کنید و یا زمانیکه تازه رابطه جنسی را شروع کرده اید، رخ دهد، می شود به آن زود ارضایی گفت. چندین عامل برروی انزال تاثیر می گذارد، به همین دلیل بهترین درمان انزال زودرس یا زود ارضایی ترکیبی از درمان های ذهنی، دارویی و تکنیک های جنسی می باشد و فقط نباید از قرص های تاخیری استفاده نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در این مقاله قصد داریم به بررسی داروهایی که بطورمعمول برای درمان زود انزالی یا زود ارضایی ( در مردان انزال همواره همراه با ارضاء جنسی می باشد) استفاده می شوند، بپردازیم.

هیچ دارویی به طور خاص از طرف سازمان غذا و دارویی ایالات متحده (FDA) برای درمان زود ارضایی تایید نشده است، بااینحال می توان از داروهای مختلف برای درمان این مشکل استفاده نمود. داروهای مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) و داروهای ضدافسردگی حاوی تاثیرات مشابه SSRI از همه موفق تر می باشند. از کرم های بی حس کننده که حاوی بی حس کننده های موضعی هستند نیز می توان در بعضی از موارد استفاده نمود. مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین این نوع داروها یکی از انواع قرص های تاخیری بوده که از آنها برای افزایش طول رابطه جنسی و انزال استفاده می شود. عوارض جانبی مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین یک از مواردی می باشد که هنگام انتخاب آنها بعنوان داروی تاخیری باید به آنها توجه نمود.

این تاثیرات جانبی شامل عوارض روانی و عصبی، واکنش های پوستی، اثرات آنتی کولینرژیک، نوسان در وزن بدن، تداخلات دارویی و تاثیرات جانبی جنسی (بجز انزال زودرس)، همچون کاهش میل جنسی و یا اختلال نعوظ می باشند. این داروها شامل موارد زیر می باشند: پاروکستین (Paroxetine) داروی پاروکستین یکی از انواع قدرتمند داروهای SSRI بوده که می شود از آن برای درمان زود ارضایی استفاده نمود. احتمالا بهبود حاصل از دارو تا 3 هفته بعد از شروع مصرف خود را نشان ندهد. اگر این قرص تاخیری تا شش هفته تاثیر خود بر زود ارضایی را نشان نداد و یا تاثیرات جانبی آن مشکل ساز شد، باید با دارویی دیگر جایگزین شود. سرترالین (Zoloft) داروی سرترالین یکی از انواع قدرتمند داروهای SSRI بوده که می شود از آن برای درمان زود ارضایی استفاده نمود. احتمالا بهبود حاصل از دارو تا 3 هفته بعد از شروع مصرف خود را نشان ندهد. اگر این قرص تاخیری نیز تا شش هفته تاثیر خود بر زود ارضایی را نشان نداد و یا تاثیرات جانبی آن مشکل ساز شد، باید با دارویی دیگر جایگزین شود. سیتالوپرام (Celexa) داروی سیتالوپرام یکی از انواع قدرتمند داروهای SSRI بوده که می شود از آن برای درمان زود ارضایی استفاده نمود. احتمالا بهبود حاصل از دارو تا 3 هفته بعد از شروع مصرف خود را نشان ندهد. اگر این قرص تاخیری تا شش هفته تاثیر خود بر زود ارضایی را نشان نداد و یا تاثیرات جانبی آن مشکل ساز شد، باید با دارویی دیگر جایگزین شود. فلوکستین (Fluoxetine)
داروی فلوکستین یکی از انواع قدرتمند داروهای SSRI بوده که می شود از آن برای درمان زود ارضایی استفاده نمود. احتمالا بهبود حاصل از دارو تا 3 هفته بعد از شروع مصرف خود را نشان ندهد. اگر این قرص تاخیری تا شش هفته تاثیر خود بر زود ارضایی را نشان نداد و یا تاثیرات جانبی آن مشکل ساز شد، باید با دارویی دیگر جایگزین شود. داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای برخی از داروهای ضد افسردگی، دارای علایم مشابهی همچون داروهای SSRI هستند، بعضی از انواع خاص داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای (TCAs) را می شود به عنوان داروی درمان زود ارضایی استفاده نمود. داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای که بیشتر از بقیه در زمینه درمان زود ارضایی برروی آن تحقیق شده است کلومیپرامین بوده که شاید بیشتر از خیلی از داروهای SSRI برای این منظور مفید باشد.

داروهای بی حس کننده موضعی کرم های و داروهای بی حس کننده موضعی قادر به کاهش حساسیت و تحریک پذیری آلت بوده و باعث تاخیر در انزال می شود. این کرم ها و اسپری ها از کم خطر ترین داروهایی هستند که برای درمان زود ارضایی از آنها استفاده می شود. در صورتیکه فرد حساسیت خاصی به این داروها نداشته باشد، عوارض جانبی سیستمیک کمی در پی دارند. لیدوکائین و پریلوکائین 2.5 درصد از جمله داروهای بی حس کننده موضعی می باشد. نحوه مصرف این کرم ها بصورت استعمال خارجی روی پوست آلت، بخصوص سر آلت ( حشفه ) و قسمت زیرین آلت ( از زیر حشفه تا حدودا 5 سانت به سمت بیخ آلت که محدوده بسیار حساس پوست آلت است) بصورت اسپری پاششی و یا کرم مالیدنی می باشد، که می تواند با مشورت پزشک نیز مصرف شود. لازم به تذکر است که این قبیل داروهای بیحس کننده با بی حس کردن ناحیه تحریک پذیر آلت، عمل کرده و مانع زود انزالی می گردد و همچنین از لذت تماس جنسی نیز می کاهد و بعنوان درمان برای تحریک پذیری عصب ها و یا تحریک پذیری روانی، زود انزالی نمی باشد. مهارکننده فسفودی استراز نوع5 قرص های مهارکننده آنزیم فوسفو دی استراز که امروزه با نام های قرص های ویاگرا، تادلافیل، سیلدنافیل و … مشهور می باشند، با مکانیسم گشادکننده گی عروق بدن، به خصوص آلت تناسلی مرد باعث ایجاد نعوظ سفت می شوند، که امروزه به صورت روتین برای مردان مبتلا به اختلال نعوظ و عدم سفت شده گی آلت تناسلی تجویز می شود.

جایگاه مهم این قرص ها در انزال زودرس به نقش تقویت کننده گی نعوظ و افزایش توانائی مرد جهت انجام نعوظ مکرر است. به صورت خلاصه قرص های ویاگرا، تادلافیل و سیلدنافیل انزال را به تأخیر نمی اندازند بلکه به فرد این توان را می دهند که بعد از انزال زودرس یک ربع تا نیم ساعت بعد از انزال، دوباره قدرت نعوظ داشته باشند، که در بار دوم مطمئناً انزال با تأخیر انجام می شود که به آن dabble sex می گویند. مصرف داروهای درمان زود انزالی عوارضی از قبیل، سردرد، اختلال در دید و افروختگی ایجاد می کنند و لذا در افراد مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی و حتی سایرین، باید حتماً با نظر پزشک تجویز شود. لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اخبار سلامت رابطه جنسی داروهای ضد افسردگی بی حس کننده انزال زودرس داروهای بی زود انزالی کرم ها قرص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۱۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر دست‌تان سوزن سوزن می‌شود احتمالا به این بیماری‌ها دچار شده‌اید

به گزارش خبرآنلاین، سوزن سوزن شدن دست‌ها می‌تواند دلایل شایع یا جدی‌تری داشته باشد. گاهی اوقات، این احساس موقتی است و جای نگرانی نیست. به عنوان مثال، اگر جریان خون قطع شود (مانند زمانی که چیزی محکم در اطراف مچ خود می‌پوشید) ممکن است در دستان خود احساس سوزن سوزن شدن کنید که پس از برداشتن هر چیزی که بر جریان خون تاثیر می‌گذارد، بهتر می‌شود.

بهداشت نیوز در گزارشی نوشت: اگر انگشتانتان در اثر سرما بی‌حس شوند، ممکن است با شروع از بین رفتن بی‌حسی، احساس سوزن سوزن شدن کنید. با این حال، اگر این احساس برطرف نمی‌شود و اغلب اتفاق می‌فتد، می‌تواند نشانه‌ای از یک وضعیت پزشکی باشد.

برخی از شایع‌ترین علل عبارتند از:
• فشرده‌سازی عصب. اگر یک عصب فشرده شود، می‌تواند باعث این احساس شود. به عنوان مثال، ممکن است به دلیل موقعیتی که در شب در رختخواب دارید، عصب بازوی خود را فشرده کنید.

آسیب عصبی. اعصاب ممکن است در اثر آسیب و همچنین مشکلات متابولیک آسیب ببینند. نوروپاتی محیطی آسیب به اعصاب خارج از مغز و نخاع است. و یکی از علائم شایع اختلالات متابولیک مانند دیابت است. سوزن سوزن شدن پا در دیابت نیز شایع است.

• گردش ضعیف خون . داشتن مشکل در جریان خون می‌تواند باعث این حس در قسمت‌های مختلف بدن از جمله دست‌ها شود. گاهی اوقات، یک مشکل قلبی مانند تجمع پلاک در شریان‌ها بر گردش خون تاثیر می‌گذارد و می‌تواند علائمی مانند سوزن سوزن شدن ایجاد کند.

• سندرم تونل کارپال. این عارضه در اثر فشردگی عصب مدیان در مچ دست ایجاد می‌شود.

• بیماری‌های خود ایمنی. در این شرایط، سیستم ایمنی به اشتباه به سلول‌های سالم بدن حمله می‌کند. این فرآیند می‌تواند به سیستم عصبی محیطی آسیب برساند که می‌تواند منجر به این حس شود شود. سندرم گیلن باره و آرتریت روماتوئید شرایط خودایمنی هستند که علامت آن سوزن سوزن شدن دست است.

علاوه بر اینها سوزن سوزن شدن دست‌ها می‌تواند از عوارض جانبی برخی داروها باشد. به طور خاص، برخی از داروها یا ترکیبی از داروها می‌تواند منجر به آسیب عصبی شود. نمونه‌هایی از داروها و موادی که می‌توانند باعث نوروپاتی شوند عبارتند از:

داروهای قلب یا فشار خون

• داروهای شیمی‌درمانی

• داروهای جلوگیری از عفونت

• داروهای بیماری خودایمنی

• داروهای جلوگیری از تشنج

مواقعی وجود دارد که سوزن سوزن شدن دست‌ها می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل سلامت جدی‌تر مانند حمله قلبی یا سکته باشد. اگر همراه با این علائم در دستانتان این احساس را دارید، فوراً به پزشک مراجعه کنید:

• بی‌حسی در سایر قسمت‌های بدن

• فلج

• سرگیجه

• گیجی

• لکنت زبان

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903873

دیگر خبرها

  • تاثیر داروهای استنشاقی بر درمان آسم/ آموزش؛ گامی موثر در کنترل آسم
  • توسعه ریز داروی ایرانی برای درمان عفونت های قارچی ناخن
  • خبر خوش واردات تجهیزات و داروهای مصرفی جانبازان
  • چرا بدن درد می‌گیریم؟
  • اگر دست‌تان سوزن سوزن می‌شود احتمالا به این بیماری‌ها دچار شده‌اید
  • آمار هولناک از فوت بیماران تالاسمی در ایران
  • روند تامین داروهای بیماران خاص و صعب اعلام شد
  • بیمه سلامت چگونه از بیماران تالاسمی حمایت می کند
  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • فراخوان کشف قیمت و تامین داروهای تک‌ نسخه‌ای