Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا نژاد بهرام گفت: انتظار ما این است که ستاد مقابله با کرونا باید یک قاطعیتی از خود نشان دهد و تعطیلی‌ها را اعمال کند. حداقل اینکه امکانی فراهم شود تا برای یک دوره‌ای سطح فشار را از روی مراکز درمانی کم کنیم و کنترل‌ها را افزایش دهیم. زهرا نژاد بهرام  عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص گلایه‌های به وجود آمده درباره عدم تعطیلی پایتخت به میزان گفت: من به عنوان نماینده مردم تهران این سوال را از ستاد مقابله با کرونا دارم که چرا تعطیلی کامل اعمال نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من تصور می‌کنم اینکه مسوولان تصمیم گرفته اند محدودیت‌های پنجاه درصدی اعمال شود کفایت نمی‌کند. به ویژه در شرایطی که میزان شهروندان از دست رفته ما در طول روز رقم‌هایی بالاتر از سیصدنفر را نشان می‌دهد و در برخی موارد هم شاید بالاتر از این باشد.
وی ادامه داد: انتظار ما این است که ستاد مقابله با کرونا باید یک قاطعیتی از خود نشان دهد و تعطیلی‌ها را اعمال کند. حداقل اینکه امکانی فراهم شود تا برای یک دوره‌ای سطح فشار را از روی مراکز درمانی کم کنیم و کنترل‌ها را افزایش دهیم. تصور من این است که در شرایط کنونی عملا امکان کنترل به حداقل می‌رسد چراکه بعضی از افراد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و برخی دیگر رعایت نمی‌کنند. در این وضعیت آن دسته از افراد که رعایت نمی‌کنند مثل بمب‌های ساعتی عمل می‌کنند و ویروس را انتقال می‌دهند. با این وضعیت واقعا جای طرح این سوال از ستاد مقابله با کرونا هست که چرا نباید حداقل برای دوهفته تعطیلی اعمال شود.
نژادبهرام در ادامه در پاسخ به این پرسش که چه برآوردی می‌توان برای آسیب‌های اقتصادی ناشی از تعطیلی احتمالی به دست داد گفت: البته به خاطر کاهش درآمد‌ها و شرایط شیوع بیماری کرونا به شهرداری تهران خسارت‌های قابل توجهی وارد شده است. اما قاعدتا برآورد آسیب‌هایی که به اقتصاد کشور در صورت اعمال تعطیلی وارد خواهد شد مربوط به حوزه کاری شورای شهر نیست.   بیشتر بخوانید: بی توجهی مردم، خونسردی مسئولین
وی با بیان اینکه باید به مشکلات اقتصادی درجای خود رسیدگی شود گفت: درحال حاضر جان مردم در خطر است و باید حفظ سلامت شهروندان را در اولویت قرار داد. موفقیتی که اردیبهشت ماه در مهار کرونا داشتیم ناشی از تعطیلی فروردین بود. حال پرسش اینجاست چرا مسوولان آن تعطیلی را دوباره اجرا نمی‌کنند تا برای حداقل دوهفته بتوان این بیماری را کنترل کرد.
عضو شورای شهر تهران درخصوص علت افزایش شمار مبتلایان به کرونا طی روز‌ها و هفته‌های اخیر هم گفت: علتش را ما نمی‌توانیم جستجو کنیم، اما هرچه که هست عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سرد شدن دمای هوا در آن دخیل بوده است. در تهران زندگی به حالت عادی درآمده و بسیاری از مردم هنوز به این باور نرسیده اند که ویروس کرونا کنار دستشان است. همچنین تصور می‌کنم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی هم به نحو مطلوب و کافی برای عموم مردم انجام نشده است.
وی درخصوص اینکه چرا با وجود آمار‌های نگران کننده از مرگ و میر ناشی از بیماری کووید نوزده ستاد مقابله با کرونا تصمیمی برای افزایش محدودیت‌ها ندارد گفت: شورای شهر فقط یک عضو در ستاد مقابله با کرونا محسوب می‌شود و فقط می‌تواند اعتراضش را مطرح کند. نکته دیگری هم که هست شورای شهر نماینده‌ای هم در ستاد مقابله با کرونا از خود ندارد. نماینده مدیریت شهری تهران در ستاد کرونا شهردار تهران است و شورای شهر عضویتی در ستاد هم ندارد. این‌ها نکاتی است که نشان می‌دهد ساختار‌های ما اشکال دارد. در شرایطی که شورای شهر در ساختار حضور ندارد سطح انتظارات هم از ما بالاست.

انتهای پیام/ برچسب ها: زهرا نژادبهرام ویروس کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: زهرا نژادبهرام ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۲۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سیدمحمد حسینی روز جمعه در حاشیه بازدید از مجتمع آموزشی، فرهنگی و تجاری در حال ساخت شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان سمنان افزود: در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نظرات مختلف درباره تعطیلی شنبه و پنجشنبه مطرح شد و پس از اعلام تعطیلی پنجشنبه برخی افراد با تشکیک در نظر کمیسیون اجتماعی، مطرح شدن این موضوع در صحن علنی خواستار هستند.

وی ادامه داد: دولت در پیشنهاد لایحه تعطیلی یک روز دیگر در هفته روز خاصی را مشخص نکرد و فقط به دنبال تصویب قانون تعطیلی بود که اکنون افراد نظر بر این دارند که این روز در مجلس شورای اسلامی مشخص شود.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون در تهران و بسیاری مناطق کشور مدرسه‌ها، دانشگاه و برخی دستگاه‌های اجرایی پنجشنبه‌ها تعطیل است، اما برخی افراد به دلیل روابط تجاری و تعاملات، تعطیلی شنبه را مطرح می‌کنند و باید منتظر تصمیم مجلس شورای اسلامی باشیم.

رفع مشکلات کارگری از اولویت‌های دولت سیزدهم

معاون امور مجلس رییس جمهور با گرامیداشت هفته کار و کارگر بیان کرد: دولت سیزدهم اهتمام ویژه به رفع مشکلات اقشار مختلف از جمله کارگران دارد که احیای واحدهای راکد از جمله اقدام‌ها برای اشتغالزایی و رفع مشکل بیکاری این قشر است.

وی با اشاره به احیای بیش از هشت‌هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی راکد در دولت سیزدهم، بیان کرد: احیای واحدهای راکد نقش مهم در ایجاد فرصت شغلی جدید، حفظ و تثبیت اشتغال دارد.

حسینی ابراز کرد: اجرای طرح‌های عمرانی، اقتصادی، تولیدی و پیشران نقشی مهم در اشتغالزایی و حمایت از جامعه کارگری دارد.
به گفته معاون امور مجلس رییس جمهور، راه‌اندازی واحدهای پیشران صنعتی، معدنی و پتروشیمی تضمین‌کننده آینده شغلی کارگران است.

وی با تاکید بر تلاش دولت سیزدهم برای رفع مشکلات جامعه کارگران، اظهار کرد: اعتراض‌های شغلی در دولت سیزدهم شده است و در حمایت از قشر زحمت کش کارگران اختلاف نظری بین مسوولان وجود ندارد.

استیضاح وزیر آموزش و پرورش مطرح نیست

معاون امور مجلس رییس جمهور درباره خبرهایی مبنی بر احتمال استیضاح وزیر آموزش و پرورش که طی روزهای گذشته در فضای مجازی دست به دست شده است، گفت: سه هفته کاری تا پایان فعالیت این دوره از مجلس شورای اسلامی باقیمانده و بعید است چنین مساله‌ای مطرح باشد.

حسینی در عین حال خاطر نشان کرد که اگر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پرسش و نکته‌ای مدنظرشان باشد وزیران پاسخگو خواهند بود.

تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدان، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلای سمنان و بازدید از مجتمع آموزشی، فرهنگی و تجاری در حال ساخت شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان سمنان از جمله برنامه‌های سفر روز جمعه معاون امور مجلس رییس جمهور به این استان بود

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • محدودیت‌ها به تدریج اعمال می‌شود/ برخی دستگاه‌ها فناوری مطلوبی ندارند
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • اعمال محدودیت در برگزاری تظاهرات حامی فلسطین در فرانسه و ایتالیا
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند به علت باران