Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@22:42:39 GMT

یادی از جهادگر شهید «هاشم ساجدی»

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۲۶۲۶

یادی از جهادگر شهید «هاشم ساجدی»

با آغاز جنگ تحمیلی، اصرار داشت به جبهه‌ها اعزام شود و با وجود مخالفت شورای مرکزی جهاد خراسان، بالأخره راهی جبهه شد. کاردانی، اخلاص، صلابت و تقوا، او را محبوب نیروهای جهاد کرده بود و همه مطیع ایشان بودند.

به گزارش ایسنا، «هاشم ساجدی» سال ۱۳۲۶ در خانواده‌ای روستایی در کلاته دامغان متولد شد. در ۶ماهگی از نعمت وجود پدر محروم شد و به کمک مادرش، مراحل رشد و فراگیری علم را طی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همان ابتدا، سلیم و آرام بود و اطمینان و اعتماد به نفس در او دیده می‌شد. فعالیت‌های سیاسی و مذهبی‌اش به سال‌های ۴۰ و ۴۱ برمی‌گردد.

 در کوران انقلاب، هاشم نیرویی پُرتوان برای نشر حقایق انقلاب اسلامی و افشای چهرۀ کریه رژیم شاه بود و پس از پیروزی انقلاب نیز به ایفای رسالتش در کمیته انقلاب اسلامی پرداخت. زمانی نیز بار سنگین عضویت در شورای مرکزی جهاد سازندگی گنبد را به دوش کشید که این امر مصادف با ایامی بود که حضور ضدِانقلاب در گنبد به اوج خودش رسیده بود و او در یکی از اصیل‌ترین سنگرهای انقلاب اسلامی، یعنی جهاد سازندگی، به دفاع از ارزش‌های انقلاب و افشای چهرۀ منافقانه ضدِانقلابیون پرداخت.


زمانی که مسئولیت ستاد پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی خراسان را در منطقه دشت آزادگان برعهده داشت، در عملیات‌های مختلفی همچون طریق‌القدس، فتح تنگه چزابه، فتح‌المبین، بیت‌المقدس، رمضان و محرم شرکت کرد و با کیاست مؤمنانه، شم قوی نظامی و تجربیات گرانقدری که در مصاف با حملات صدامیان به دست آورده بود، به مدیریت و هدایت جهادگران مبادرت ورزید.

پس از پایان عملیات‌های پیروزمند فتح‌المبین و بیت‌المقدس،پشتیبانی جنگ جهاد استان خراسان به غرب کشور منتقل شد. هم‌زمان با انتقال جهاد خراسان به غرب، مشکلاتی وجود داشت که خاص منطقة غرب بود، لذا وی را با توجه مدیریت و تجاربی که داشت، به عنوان فرمانده قرارگاه نجف اشرف  انتخاب کردند. در این منطقه نیز در عملیات‌های مختلف از جمله عاشورا (میمک) و والفجر ۳ حضوری مؤثر و هدایتگر داشت.

سرانجام پنجم آبان‌ماه ۱۳۶۳ و در حالی که برای بازدید از فعالیت‌های ایثارگران جهاد سازندگی در مناطق جنگی، در حال تردد در جاده‌های ناامن جبهه‌های غرب بود، در پی کمین ضدِانقلابیون و هم‌سنگران صدام، شربت شهادت نوشید وآتش اشتیاق را با دیدار محبوب جهانیان فرونشاند و در فوران خون طاهر خویش، راه‌گشای هم‌سنگران مبارزش شد.

بخشی از وصیتنامه سردار جهادگر شهید هاشم ساجدی
انقلاب دو چهره دارد: خون و پیام. انقلاب اسلامی ما هم شهادت و پیام دارد و این را به وضوح، فرزندان اسلام، در طول انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب تا هم‏اکنون، در جبهه‌‏ها نشان داده‌اند. من هم پیام شهیدان را شنیدم و به سوی میعادگاه عاشقان الله شتافتم تا شاید از فیض شهادت بهره گیرم.

 ای مردم رزمنده و مسلمان ایران! فرزندان شما در جنوب، برای اسلام و کشور اسلامی ایران، افتخارات بزرگی را کسب می‌کنند و  خون گل‏های پرپر شده‏ شما، فضای خوزستان را معطر کرده است و هر تازه واردی را تحت تاثیر قرار می‏‌دهد. پیام این شهیدان و شاهدان تاریخ به شماست که اسلام عزیز را یاری کنید و امام عزیز، خمینی بزرگ را پشتیبان باشید. هر گلوله‌ا‏ی از دشمن که به قلب فرزندان اسلام می‏‌خورد، زمزمه‏ الله اکبر، خمینی رهبر سر می‏‌دهند .

 برادرم، مادرم، همسرم و خواهرم، همه‏ شما را به خدای بزرگ می‏‌سپارم. مخارج عزاداری را زیاد نکنید و پول آن را به امور جنگی ستاد پشتیبانی جهاد سازندگی خراسان بدهید.
فامیل بعد از شهادتم به هم دیگر تبریک بگویند، چون به آرزویم می‏‌رسم. کسی برایم گریه نکند، چون شهادت را سعادت می‏‌دانم و عاشقم. عاشق خدایم و بنده‏‌ای گنهکارم و تاکنون نتوانسته‏‌ام بنده‏ خوبی برای خدایم باشم. خدایا مرا بیامرز. 
 
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس انقلاب اسلامی جهاد سازندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۲۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ سال چشم انتظاری خانواده شهید مفقود الاثر مشهدی پایان یافت

به گزارش قدس خراسان، امروز چهارشنبه مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با حضور در منزل خواهر شهید "مجید شخصی" خبر تفحص پیکر شهید را به خانواده داد و اظهار کرد: به تازگی پیکر مطهر شهید در تنگه چزابه تفحص شد و با تطبیق دی ان ای بقایای استخوان کشف شده با دی ان ای خانواده شهید، هویت این شهید بزرگوار تعیین شد.

حجت الاسلام مهدی حسن زاده نامقی افزود: این شهید بزرگوار متولد سال ۴۲ بود که در سن ۱۸ سالگی در تنگه چزابه به شهادت رسید اما تاکنون امکان کشف و انتقال پیکر پاکش به کشور میسر نبود.

وی گفت: امروز پیکر شهید وارد مشهد شده و الان شهید میهمان حضرت رضا(ع) است و پیکر پاک وی روز شنبه در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) بر دوش مردم انقلابی مشهد تشییع و تدفین خواهد شد.

خواهر شهید شخصی نیز در سخنانی گفت: امروز با شنیدن خبر تفحص پیکر برادر شهیدم همچنان داغ شهادت پس از ۴۲ سال برایمان تازه است.

صدیقه شخصی افزود: مادر مرحومم به واسطه شهادت برادرم سختی زیادی کشید و آرزو شنیدن خبری از بازگشت پیکر برادرم داشت، امیدوارم اگر خدا شهادت را نصیب ما نکرد اما از برکات این شهادت خانواده بهره مند شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۴۲ سال چشم انتظاری خانواده شهید مفقود الاثر مشهدی پایان یافت
  • پیام تبریک رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی به مناسبت روز معلم
  • پیام تبریک شورای هیئات مذهبی مازندران به مناسبت روز معلم
  • شهید مطهری الگوی تعلیم و تربیت است
  • شهید مطهری الگویی تعلیم و تربیت است
  • پیام استاندار مازندران به مناسبت گرامیداشت هفته معلم
  • روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران
  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور