Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه از افزایش 10 تخت برای بیماران کرونا در بیمارستان شهدا کرمانشاه خبر داد و گفت: تا کنون 130 نفر از کادر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه به کرونا مبتلا شده اند.

دکتر میثم حجتی‌پور در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به وضعیت نامناسب شیوع بیماری کرونا و تدابیری که در حوزه درمان تامین اجتماعی برای این موضوع اندیشیده شده، افزود: روز گذشته(هفتم آبان) 10 تخت در بیمارستان شهدا برای بیماران کرونا افزایش دادیم که شامل دو تخت ویژه و هشت تخت عادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد تخت‌های بیمارستانی اختصاص یافته به بیماران کرونا در بیمارستان شهدا به 55 تخت رسیده که شامل 48 تخت عادی و هفت تخت ویژه است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اگرچه ضریب اشغال تخت بیماران کرونایی در روزهای مختلف متفاوت است، اما تلاش کردیم تعادل بین افراد بستری و کسانی که مرخص می‌شوند برقرار باشد و بتوانیم تخت خالی در اختیار بیماران قرار دهیم.

حجتی‌پور از آمادگی برای افزایش احتمالی تعداد بیماران و حجم مراجعین هم خبر داد و عنوان کرد: اگرچه امیدواریم روند شیوع بیماری بهتر شود، اما برای روزهایی که مراجعین بیشتری داشته باشیم نیز آمادگی داریم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه یکی از مهمترین ملزومات برای ارائه خدمات به بیماران کرونا را دستگاه اکسیژن ساز دانست و عنوان کرد: اگرچه اکنون یک دستگاه اکسیژن ساز خوب در بیمارستان شهدا در حال ارائه خدمت به بیماران است، اما از دو ماه قبل تدابیر لازم برای افزایش این تجهیزات را اندیشیدیم.

حجتی‌پور از تامین اعتبار دو میلیارد تومانی برای خرید یک دستگاه جدید اکسیژن ساز خبر داد که اکنون در مرحله نصب و راه‌اندازی است.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به خدمات حوزه درمان تامین اجتماعی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون داشت و گفت: از ابتدای شیوع بیماری تاکنون حدود 600 مورد بستری در بیمارستان شهدای کرمانشاه داشتیم که از این تعداد 80 نفر فوت کردند و 520 نفر نیز بهبود یافته و ترخیص شدند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه اظهار کرد: همچنین در این مدت نزدیک به هشت هزار سی تی اسکن ریه نیز برای بیماران مشکوک یا مبتلا به کرونا انجام دادیم.

حجتی‌پور سپس از تلاش شبانه‌روزی کادر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه برای کمک به بیماران کرونا یاد کرد و ادامه داد: تاکنون 130 نفر از کادر درمان به کرونا مبتلا شده اند.

وی اضافه کرد: روزهایی داشتیم که هفت پرستار با هم درگیر کرونا شدند و این شرایط از توان کادر درمان می‌کاهد.

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه با بیان اینکه پزشکان و پرستاران قابل جایگزینی نیستند و در جدال با این بیماری دچار فرسایش می‌شوند، یادآور شد: از مردم می‌خواهیم با توجه به اینکه کرونا هیچ درمانی ندارد، موازین بهداشتی را رعایت کنند، زیرا در هر صورت پیشگیری بهتر از درمان است.

حجتی‌پور خاطرنشان کرد: اگر مردم همکاری نداشته باشند و شرایط را مدیریت نکنند، در ماه‌های آینده با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه تامين اجتماعي بیمارستان شهدا بیماران کرونا کادر درمان حجتی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۲۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، پیمان آسترکی ظهر امروز ششم اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از بیمارستان عشایر خرم آباد گفت: در پی بارندگی‌های اخیر، گرم شدن هوا و افزایش رویش قارچ‌ها در طبیعت، شاهد افزایش مصرف خوراکی قارچ و بروز مسمومیت حاد در تعداد قابل توجهی از بیماران مراجعه کننده به مرکز مسمومیت‌های بالینی بیمارستان شهید رحیمی هستیم.

️وی خاطرنشان کرد: تعداد مسمومین افزایش صعودی داشته و بیشتر با علایم گوارشی شدید، تعریق و لرز و تاری دید مراجعه می‌کنند.

معاون علوم پزشکی لرستان تاکیدکرد: تشخیص قطعی غیر سمی بودن قارچ‌ها به صرف شکل ظاهری میسر نیست.

آسترکی گفت: به علت شیوع قابل توجه موارد مسمومیت و تهدید سلامت افراد توصیه می‌شود از مصرف این گونه قارچ‌ها اکیدا خودداری شود.

گفتنی است مسمومیت ناشی از قارچ‌ها می‌تواند منجر به عوارض جدی نارسایی کبد و کلیه منتهی به پیوند و حتی مرگ در بیماران شود.

دیگر خبرها

  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه
  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • چتر حمایتی پزشکان یزدی برای درمان بیماران صعب العلاج