Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-04@10:11:47 GMT

رزمندگان سـپید جامه

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۳۲۲۴

رزمندگان سـپید جامه

 همشهری آنلاین _ مریم قاسمی: امروز خبری از خاکریز و سنگر، توپ و گلوله نیست، اما صحنه‌هایی که در بخش بستری بیماران کرونایی دیده می‌شود، شباهت زیادی به آن دوران دارد. بزرگ‌ترها به یاد دارند که در دوران دفاع‌مقدس پزشکان و پرستاران وقتی در خط مقدم و زیر رگبار گلوله و خمپاره به مداوای رزمندگان مجروح می‌پرداختند، ترس و دلهره‌ای از به خطر افتادن جانشان نداشتند و چه بسیار بودند شهدای سفید جامه که افتخاری برای جامعه پزشکی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون نیز پزشکان و پرستاران عرصه سلامت با همان روحیه ایثارگری و جانفشانی به بیماران کرونایی خدمت می‌کنند و عقیده دارند این راهی که انتخاب کرده‌اند مقدس است و مورد رضایت و خشنودی پروردگار. برای همین است که غسل شهادت می‌کنند و همه چیز را به مصلحت پروردگار می‌سپارند. اینها رزمندگان سپید جامه‌اند که تا زمان شهادت‌شان گمنام می‌مانند و شناخته نمی‌شوند. در قاب تصویر این هفته تلاش کردیم تا گوشه‌ای از زحمات کادرپزشکی بیمارستان شهدای یافت‌آباد در منطقه ۱۸ را به تصویر بکشیم.

کد خبر 560600 برچسب‌ها كروناويروس همشهری محله بیماری - پرستار جنگ

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس همشهری محله بیماری پرستار جنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۳۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدای تازه تفحص شده در دزفول و اهواز تشیع شدند

به گزارش خبرنگار مهر، حسن نورانی پیش از ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) پیکر مطهر شهیدان غلامعلی عشیری لیوسی و منصور پورعزیز پور محمدی با حضور اقشار مختلف مردم در شهرهای دزفول و اهواز تشییع و به خاک سپرده شد.

وی اضافه کرد: پیکر مطهر شهید «غلامعلی عشیری لیوسی» از شهدای هشت سال دفاع مقدس شهرستان دزفول که پس از گذشت ۴۲ سال از شهادت، شناسایی و به دامان شهر رجعت کرده بود، صبح امروز همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) با حضور مردم قدرشناس دزفول تشییع و به خاک سپرده شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان ادامه داد: پیکر مطهر شهید عشیری صبح امروز از حسینیه ثارالله دزفول به سمت گلزار شهدای این شهر تشییع و در مکانی که پیشتر به عنوان یادبود برای وی ساخته شده بود، در جوار هم‌رزمان شهیدش به خاک سپرده شد.

وی گفت: شهید پور عزیز پور محمدی نیز در قطعه دوم گلزار شهدای اهواز و کنار هم‌رزمان شهیدش به خاک سپرده شد.

کد خبر 6096343

دیگر خبرها

  • تشییع و خاکسپاری شهید رنجنوش در دارالمومنین و دارالمجاهدین
  • شهدای تازه تفحص شده در دزفول و اهواز تشیع شدند
  • تشییع پیکر چند شهید دفاع مقدس در مشهد و تهران
  • تشییع و خاکسپاری پیکر شهید رنجنوش، هم اکنون در همدان
  • یک مرزبانان در بانه به شهادت رسید
  • تشییع و خاکسپاری پیکر شهید رنجنوش، دقایقی دیگر در همدان
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • کفش طلای اختصاصی برای قوی سپید!
  • گناوه میزبان شهید دوران دفاع مقدس خواهد بود
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین