Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوى شوراى شهر تهران گفت: خیابان ولیعصر یک باغ-خیابان است که به لحاظ تاریخی نیز روایتگر تاریخ معاصر است و تاریخ، فرهنگ و ارزشهاى طبیعى در سرتاسر خیابان ولیعصر متبلور شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علی اعطا، سخنگوى شوراى شهر تهران در پى برگزارى جلسه اى با حضور گلپایگانی معاون شهرسازی شهردارى، صالحى مدیرکل معمارى و ساختمان، ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران و فدایى نژاد معاون فنى و طرح هاى شهرى این سازمان با انتقاد از تاخیر یک ساله در تهیه و تصویب طرح ساماندهى و حفاظتى خیابان ولیعصر گفت: دریغ است سایه سوداگران سیرى ناپذیر، همچنان بالاى سر میراث ارجمند پایتخت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: پیگیر تهیه و تصویب طرح ساماندهی خیابان ولیعصر و اصلاح طرح تفصیلى آن با رویکرد حفاظتى در دو حوزه میراث فرهنگى-تاریخى و میراث طبیعى هستیم اما علیرغم پیگیرى ها این کار هنوز به نتیجه نرسیده و متاسفانه در شهردارى تبدیل به کلاف سردرگمى شده است.

سخنگوى شوراى شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر، متولی طرح ساماندهى و اصلاح طرح تفصیلى محور ولیعصر، به غلط سازمان زیباسازی شهرداری تهران است، گفت: قاعدتا مى بایست متولی معاونت شهرسازی باشد اما متولى پروژه، سازمان زیباسازى است و متاسفانه باید گفت این سازمان اکنون بضاعت مدیریتى کافى براى هدایت مشاور طرح را ندارد.

اعطا در ادامه انتقاد خود از تاخیر در ارائه طرح ساماندهی خیابان ولیعصر گفت: به جاى اینکه سازمان زیباسازى به قائم مقامى شهردارى مشاور مربوطه را براى تهیه طرح ولیعصر هدایت کند، آن مشاور است که شهردارى را اداره و هدایت مى کند و این تاسف برانگیز است.

سخنگوى شوراى شهر تهران افزود: طرح تفصیلی ولیعصر باید به سرعت اصلاح شود تا میراث ارزشمند فرهنگى و طبیعى ولیعصر از گزند سوداگرى و تخریب در امان بماند.

اعطا با تاکید بر اینکه ساماندهى محور ولیعصر از جمله اهداف و برنامه هاى شهردار تهران بوده است اظهارداشت: شهردار محترم تهران در ده برنامه ارایه شده به شورا، موضوع ساماندهى محور ولیعصر و ثبت جهانى آن را مورد تاکید قرار داده اند.

او اظهار کرد: تاکید ما در شورا اصلاح طرح تفصیلی با نگاه حفاظتی نسبت به میراث فرهنگى-تاریخى  و میراث طبیعى ولیعصر و تسریع در تهیه و تصویب آن است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ولي عصر خیابان ولیعصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۴۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجازه نمی‌دهیم حاشیه بر شهرداری و شورای شهر زنجان حاکم شود

ایسنا/زنجان رئیس شورای شهر زنجان گفت: اجازه نمی‌دهیم حاشیه بر شهرداری و شورای شهر حاکم شود و با وحدت رویه امور را پیگیری می‌کنیم.

مجید ناصحی‌مقدم امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه) در جلسه علنی شورای شهر زنجان با اشاره به حواشی به‌وجود آمده در رابطه با پروژه احداث المان غواصان دریادل در میدان بسیج، اظهار کرد: این طرح بعد از گذراندن مراحل قانونی خود و منطبق با مصوبات مورد نیاز وارد فاز اجرایی شده بود که متاسفانه بنا به دلایلی دستور توقف کار صادر شد.

وی تصریح کرد: توقف کار در حالی اعلام شد که روند مورد نیاز برای رسیدن به مرحله اجرایی طی شده و پیمانکار کار نیز مشخص بود؛ با این حال با بروز این مشکل در کنار برخی جریانات در فضای مجازی، شاهد این هستیم که طرح در آغاز کار تعطیل شد.

او با انتقاد از روند ایجاد شده در مسیر اجرای این طرح، گفت: در ادوار گذشته مسئولان، اعضا شورا را به دوری از حواشی دعوت می‌کردند در حالی که در این دوره کاملا برعکس شده و ما برخی افراد را به دوری از حاشیه دعوت می‌کنیم. با این حال اعضا شورای شهر زنجان همچون ماه‌های گذشته از هرگونه حاشیه دوری کرده و روند کارها را منطبق با قانون طی می‌کند.

رئیس شورای شهر زنجان با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر زنجان از اقدام شهردار حمایت کرده و به‌دور از هرگونه حاشیه به‌دنبال اجرای طرح‌های بزرگی از جمله پروژه سبزه‌میدان و محور شهیدان کریمی است، افزود: اعلام می‌کنیم با کسی تعارف نداریم و با هرگونه حاشیه‌سازی برخورد خواهیم کرد.

در ادامه عضو دیگر شورای شهر زنجان با اشاره به موضوع المان غواصان دریادل، گفت: کسانی که در این رابطه تصمیم می‌گیرند به اسناد بالادستی که اعضا شورا منطبق با آن طرح‌ها را مصوب می‌کنند، توجه داشته باشند.

مهدی طالب افزود: در تصویب این طرح، اسنادی همچون طرح جامع ترافیک شهری و و سایر اسناد مورد نیاز به دقت بررسی شده و این اسناد دقیقا همان مواردی است که به امضا مسئولان امر نیز رسیده است. البته تاکید داریم اگر مشکلی است موارد اعلام شود تا در آن رابطه تصمیم مورد نیاز اتخاذ شود.

وی همچنین با اشاره به ضرورت توجه کمیته بازآفرینی شهری به بزرگترین پروژه در این حوزه که در محور داودقلی به دلجویی واقع شده است، اظهارکرد: انتظار ما تشکیل جلسات کمیته و آزادسازی منابع در این حوزه است تا شاهد رشد و رونق شهر زنجان باشیم.

این عضو شورای شهر به موضوع جابه‌جایی کوی فاطمیه نیز اشاره کرد و گفت: براساس قانون تحویل کلید به کلید در این بخش انجام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آتش سوزی آپارتمان ۳ طبقه در خیابان گلزاری قم
  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران
  • اجازه نمی‌دهیم حاشیه بر شهرداری و شورای شهر زنجان حاکم شود
  • اصلاح خط لوله فاضلاب و ایمن‌سازی خیابان شهیدان کاظمی انجام شد
  • ببینید | لحظه شلیک پلیس به موتور سارق موبایل در خیابان الهیه تهران
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • اصلاح هندسی چهارراه خیابان داوران و جلال آل‌احمد در اراک
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • خط لوله ۳۰۰ میلی‌متری آب شرب در خیابان علامه مجلسی اصلاح شد
  • خط لوله میلی‌متری ۳۰۰ آب شرب در خیابان علامه مجلسی اصلاح شد