Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، صادق زمانی، اظهار کرد: در پی پایش زیست محیطی مشترک کارشناسان نظارت و پایش و مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان، دو محموله لاستیک ضایعاتی با بیش از ۳۵۰ حلقه انواع لاستیک خودرو کشف شد.

وی افزود: لاستیک‌های سبک و سنگین مکشوفه در محور مواصلاتی سرخس، منطقه چاهک کشف شدند که از سوی سودجویان با هدف استخراج سیم‌های فلزی داخل لاستیک‌ها، آتش گرفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی تصریح کرد: دراین خصوص دو متخلف شناسایی و دستگیر شدند و خودرو متخلفان نیز با دستور مقام قضایی توقیف شد. 

رئیس اداره نظارت و پایش محیط زیست خراسان رضوی، بیان کرد: سوزاندن لاستیک‌ها به منظور دستیابی به سیم فلزی، ضمن ایجاد آلودگی شدید هوا، برخلاف ضوابط و مقررات قانونی از جمله ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند و مصداق تهدید علیه بهداشت عمومی است. 

وی ادامه داد: با توجه به فعالیت مراکز مجاز بازیافت لاستیک فرسوده در کلانشهر مشهد، لازم است تمامی واحدهای تولید کننده این دسته از پسماندها مانند واحدهای آپاراتی، شرکت‌های حمل و نقل، تمامی لاستیک‌های فرسوده را به مراکز مجاز تحویل دهند.

زمانی ضمن اشاره به اینکه پیگیری و نظارت جدی در زمینه ساماندهی اصولی فرآیند بازیافت لاستیک‌ها در دستور کار اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی قرار گرفته است، گفت: از عموم شهروندان درخواست می‌شود برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی شدید هوا، توجه لازم را در تحویل دهی لاستیک‌های فرسوده به مراکز مجاز لحاظ کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست مشهد خراسان رضوی آتش سوزی صادق زمانی سوزاندن لاستیک ها محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۴۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش کیفیت آب لرستان در ۲۴ آزمایشگاه

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب لرستان از پایش مستمر کیفیت آب و پساب این استان در ۲۴ آزمایشگاه خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، یاسر اکبریان، صبح امروز، دوشنبه، با اشاره به عملکرد مرکز پایش و نظارت بر کیفیت شرکت آب‌وفاضلاب  لرستان در سال 1402، گفت: پایش مستمر کیفیت آب و پساب در 24 آزمایشگاه انجام می‌شود.

او اضافه کرد: 759 هزار و 906 آزمون کلرسنجی، 956 هزار و 577 آزمون کدورت‌سنجی، 22 هزار و 688 آزمون باکتریولوژی و 437 آزمون فیزیکوشیمیایی سال گذشته در بخش‌های شهری و روستایی لرستان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب لرستان عنوان کرد: پیاده‌سازی و اجرای برنامه ایمنی آب مطابق برنامه وزارت بهداشت و شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور در پنج شهر و سه روستا از دیگر اقدامات این شرکت است.

اکبریان پیاده‌سازی و استقرار استاندارد 17025 در سطح دو آزمایشگاه پایش کیفیت آب و اجرای کالیبراسیون سالیانه تجهیزات آزمایشگاهی در 24 آزمایشگاه موجود را از دیگر اقدامات انجام‌شده مرکز پایش و نظارت بر کیفیت شرکت آبفای لرستان برشمرد.

به‌گفته او شرکت آب‌وفاضلاب لرستان شرکت برتر در مطلوبیت آزمایش‌های کنترل کیفیت آب بر اساس راستی‌آزمایی نتایج کیفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب لرستان برگزاری اولین دوره آزمون مقایسات نمونه‌برداری آزمایشگاهی و بین‌آزمایشگاهی آب را از دیگر اقدامات انجام‌شده توسط مرکز پایش و نظارت بر کیفیت این شرکت بیان کرد.

اکبریان گفت: نمونه‌برداری از منابع، مخازن و شبکه توزیع آب تحت‌برنامه GPS و آزمایش مستمر پارامترهای کیفی آب و پساب در 35 شهر و 1650 روستا را در سال گذشته انجام داده‌ایم.

او اعلام کرد: مرکز پایش و نظارت بر کیفیت شرکت آبفای لرستان توزیع 1600تن ماده گندزدای آب ژاول، 6 تن پرکلرین و 3 تن گاز کلر را در 530 سامانه گندزدایی شهری و روستایی انجام داده‌است.

انتهای پیام/645+

دیگر خبرها

  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • پایش کیفیت آب لرستان در ۲۴ آزمایشگاه
  • تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه