Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@21:33:18 GMT

پرتویی: شخصیت حضرت محمد(ص) قهرمان بود

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۴۸۸۴

پرتویی: شخصیت حضرت محمد(ص) قهرمان بود

ایران اکونومیست-پرتویی، فیلمنامه نویس و کارگردان سینما عنوان کرد: شخصیت حضرت محمد(ص) قهرمان هست ، آنقدر روایات و تحقیقات در این رابطه خواندم که متوجه شدم او پیامبر اخلاقیات است و از کودکی او می توانستیم به این مفاهیم در فیلم بپردازیم.

 نشست شب های هنر شبکه چهار سیما به مجری گری جواد مولانیا شب گذشته یکی از موضوعاتش شخصیت کودک، شخصیت قهرمان بود که با حضور کامبوزیا پرتویی، فیلمنامه نویس و فیلمساز فیلم های گلنار، گربه آوازه خوان، محمدرسول الله (ص) و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. پیرامون پرداختن به مسائل و مشکلات سینمای کودک برگزار شد.

در ابتدای این نشست پرتویی درباره اهمیت وجود قهرمان در سینمای کودک گفت: به نظر من سینمای ما نیاز به قهرمان دارد من به کودکی خودم وقتی باز می گردم میبینم فیلم هایی که برای من کشش داشت حسین کرد شبستری و امیرارسلان نامدار بودند فیلم هایی که قهرمان داشت و قصه هایشان را هم شنیده بودیم این سینما دارای قهرمان است ما در سینما دنبال قهرمان هستیم و تکلیفمان مشخص است.

وی در ادامه افزود: سینمای کودک و نوجوان ما در یک دوره افت داشت، دوباره اوج گرفت و الان هم کارهای کمی داریم و سینما نسبت به ده سال پیش خیلی فرق کرده است سینما الان یک دکمه و کلید شده و هر کسی هر جایی می تواند از جهان کارها را ببیند، مثلا سینمای کودک هند، آمریکا، والت دیسنی یا اروپا را می بینیم، فاصله امروز ما با کودک زمین تا آسمان است.

پرتویی اظهار داشت: بچه های ما خیلی امروز به سینمای کودک نیاز دارند و این وظیفه ماست که کار کنیم. ادبیات شفاهی و قصه گویی ما خیلی قدیمی است و برمیگردد به متون گذشته مثل همین امیرارسلان نامدار که ادبیات شفاهی ما را در بر می گیرند و در قهوه خانه ها مطرح می شد، ما این سابقه را در گذشته داشتیم که قصه گویی کنیم. الان امتیاز سینمای کودک ما نسبت به دنیا ان است که ما قصه گو هستیم و در این رابطه جلو هستیم.

وی با بیان اینکه امروز در سینمای کودک نیاز به پرداخت صحیح داریم، گفت: دوستان فیلمساز می بایست جمع شوند حتما ما نیاز به روایت و تفکر نو در این رابطه داریم اینکه گروه و میزی تشکیل دهیم تا روایت و موضوعات نو و ارتباطات جدید برای کودکان و نوجوان را پیدا کنیم.ما نیاز به اسطوره ها و ادبیات کهن قدیم داریم ، نیاز به ادبیات شفاهی گذشته مان داریم تا روایت های آنها را در اعصار جاری کنیم ما واقعا زیباترین قصه های فانتزی را در ادبیات کهنمان داریم که از آنها در فیلمسازی استفاده نمیکنیم.

وی درباره فیلمنامه فیلم بازی بزرگان گفت: من برای مستندی سفر کرده بودم که این ایده به ذهنم رسید یک فیلمی در راستای تنها در خانه ایرانی داشته باشیم که در این فیلم یک بچه ای قهرمان است من همان الگو را بین سه بچه اوردم که دو بچه می خواهند یک بچه کوچکتر از خودشان را هم نجات دهند واقعیت الان هر جایی که جنگی بشود واقعا بچه ها در چه شرایطی قرار می گیرند؟ اولین چیزی می شنویم درباره جنگ اینکه چقدر کودکان دچار مشکل و کشته شده اند. بازی بزرگان برای من فرصتی شد که به این موضوع اشاره کنم.

پرتویی با بیان اینکه جشنواره کودک امسال خیلی مرا به فکر انداخت که چقدر نیاز داریم برای بچه ها کار کنیم و چقدر از این کارها دور افتاده ایم، درباره فیلمنامه فیلم سینمایی محمد رسول الله(ص) گفت: شخصیت حضرت محمد (ص) قهرمان هست. آنقدر روایت و تحقیق در این رابطه خواندم و متوجه شدم. پیغمبر ما پیامبر اخلاقیات بود روایاتی داریم در این رابطه چگونه دو قبیله با حضور پیغمبر و نیک اندیشی او این نزاع بینشان به آشتی انجامید خیلی از این روایات موجود است اینها همه فرصت های ما بودند که به کودکی او بپردازیم.

فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سینمای کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۴۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان، صبح سه شنبه در مراسم نواخته شدن زنگ سپاس معلم که در دبیرستان شاهد شهیده مقبل ناحیه یک این شهر برگزار شد اظهار کرد: اموزش و پرروش در شکل گیری شخصیت یک انسان نقش مهم و محوری دارد.

هاشم ناظمی جلال افزود: آموزش و پرورش اساسی‌ترین سنگ بنای توسعه و شکل‌دهنده شخصیت فرهنگی جامعه است.

وی به نقش مهم معلم اشاره کرد و ابراز داشت: شکل گریر شخصیت یک فرد و دانش آموز با نقش‌آفرینی معلم و دانش‌آموز حاصل می‌شود.

وی در ادامه به روز شمار هفته معلم اشاره کرد و بیان داشت: چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه با عنوان نور مهطر، پنجشنبه فرزانه زمان، جمعه ایثار به توان تو، شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه محور جامعه، یکشنبه پا جای پای انبیا، دوشنبه پاک جوهران و سه‌شنبه آخرین روز آینده در دستان تو نام‌گذاری شده است.

ناظمی جلال از برگزاری برنامه های متعدد به مناسبت روز معلم اشاره کرد و گفت:: همزمان با هفته پاسداشت مقام معلم برنامه‌های متنوعی در سطح استان اجرا و از معلمان نمونه و تلاشگر تجلیل خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان بر لزوم قدر شناسی دانش آموزان از فرصت های علم و تحصیل تاکید و عنوان کرد: دانش‌آموزان باید قدر فرصت دوران تعلیم و تربیت را بدانند و از تجارب معلمان خود استفاده کنند تا زمینه اعتلای اخلاقی و شایستگی‌های فردی و اجتماعی آنها فراهم آید.

وی شهید مطهری را متفکر قرن و استاد بی‌بدیل علم و عمل دانست و خاطر نشان کرد: لازم است دانش‌آموزان با اندیشه‌ها و تفکرات این علامه اندیشمند آشنا شوند.

کد خبر 6092855

دیگر خبرها

  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • هالند به جای پادشاه بربرها در بازی کلش آف کلنز!
  • غول نروژی در دنیای گیم؛ شخصیت ارلینگ هالند به بازی کلش آو کلنز اضافه می‌شود
  • نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در کردستان
  • ملوان نداجا، قهرمان لیگ کانوپولو شد
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • آب‌های نیلگون، روی پرده نقره‌ای
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • بهترین فیلم های وسترن با بازی «لی ون کلیف»؛ از Beyond the Law تا The Grand Duel