Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام ‌والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به پسیش رو بودن هفته وحدت، اظهار داشت: اساس زندگی پیامبر اسلام تنها برای هدایت جامعه مسلمانان آن روز نبود پیامبر معلم بشریت و رحمت برای همه جهانیان بود.

رییس جمهوری افزود: اینکه در دنیای امروز می‌بینیم علم تبدیل به امتیاز شده و می‌بینیم عدالت و عدم تبعیض به عنوان ارزش مهم مورد نظر است و این که در جهان امروز بخشی بر مبنای پیمان است این که در جوامع امروز افتخار می‌کنند به این که دنبال دموکراسی و مشورت مردم هستند این ها ارزش هایی است که پیامبر عظیم الشان اسلام در آن روزگار برای بشریت آورد و بعد در مسیر هدایت‌های ایشان قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی ادامه داد: ما سخن از هفته وحدت به معنای وحدت شیعه و سنی می‌گوییم. البته که این چنین است ما مسلمانان و همه خانواده بزرگ اهل قبله همه در کنار هم هستیم و امامان بزرگ ما تاکید کردند که شیعیانشان نسبت به آن‌هایی که حتی مخالف اهل بیت مسلمان بودند به دلایلی مخالف خاندان رسالت بودند حتی به آنان سفارش کردند حتی نسبت به آنهایی که مسلمان هستند ولی افکار انحرافی دارند اگر کسی در آنها درگذشت در تشییع جنازه آنان شرکت کنید. اگر کسی از آنها مریض شد به عیادت او بشتابید و حقوق و آبروی همه مردم را مورد احترام قرار دهید. از اساس دعوت پیامبر اسلام و ائمه هدی برمبنای برابری و اخوت میان همه مسلمانان بوده حتی آنان که در تفکرشان دچار انحراف بودند ولی مسلمانان بودند به وحدت توصیه شده است.

وی تاکید کرد: این درس بزرگی برای ماست از طرف دیگر در سراسر قرآن می‌بینیم نوعی وحدت میان همه ادیان الهی است. در قرآن مجید در آیات مختلف هم نام ادیان و هم نام انبیا برده شده است. مسلمان بودن به این نیست که نبوت پیامبر اسلام را بپذیریم و قبول داریم بلکه نبوت عامه را نیز قبول داریم. همه انبیا را قبول داریم چه آنان که نامشان در قرآن است و چه آنان که نامشان در قرآن نیست همه آنان به عنوان پیامبران همه مسلمانان است.

ادامه دارد...

برچسب‌ها ویروس کرونا تحریم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران روحانی دولت حسن روحانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا تحریم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران روحانی دولت حسن روحانی ویروس کرونا تحریم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران روحانی دولت حسن روحانی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۴۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۹گلستانی عازم سرزمین وحی شدند/۷۵ هزار نفر در لیست انتظار حج عمره

سید علی میرقاسم پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از اعزام ۸۵ گلستانی به عمره مفرده بعد از ۹ سال وقفه خبر داد و افزود: با توجه به اینکه استان گلستان یک استان وحدت آفرین است در این کاروان هم شاهد حضور اهل تشیع و هم شاهد حضور اهل تسنن هستیم.

میرقاسم پور گفت: برای انجام مناسک حج در این کاروان یک نفر به عنوان روحانی اهل تشیع و یک نفر به عنوان روحانی اهل تسنن زائران را همراهی می کنند.

وی با اشاره به اینکه ۷۵ هزار گلستانی درانتظار حج عمره مفرده هستند، افزود: طی برنامه ریزی هایی که انجام شده است قرار است بعد از سفر حج تمتع اعزام کاروان های عمره مفرده را آغاز کنیم.

مدیر حج و زیارت گلستان با بیان اینکه قرار است تا پایان سال ۵۰۰ هزار ایرانی به سرزمین وحی مشرف شوند، گفت: از این مقدار سهم استان گلستان سالانه ۱۰ هزار نفر است که برای اعزام این تعداد زائر حدود هشت سال زمان نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: این کاروان ۸۵ نفره دقایقی قبل از فرودگاه بین المللی ساری به سمت سرزمین وحی حرکت کردند.

میر قاسم پور یادآور شد: در روز چهارشنبه ساعت ۹ صبح همایش آموزشی زائران شرق استان در گنبد با حضور سید عباس حسینی مدیر حج و زیارت کشور و مسوولان استان برگزار خواهیم کرد.

کد خبر 6092399

دیگر خبرها

  • سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس
  • اعلام اتصال انتهای بولوار دکترحسابی به بزرگراه پیامبر اعظم (ص) در مشهد
  • چرا به سمت قبله نماز می‌خوانیم؟ + دلائل علمی
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • ۸۹گلستانی عازم سرزمین وحی شدند/۷۵ هزار نفر در لیست انتظار حج عمره
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم