Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اعظم امین آبادی دانشجوی دکتری تخصصی زبان و ادبیات فارسی-ادبیات غنایی واحد همدان صبح امروز در وبینار پایان‌نامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع تقریب مذاهب اسلامی که به همت مرکز مطالعات و برنامه ریزی و تعالی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، با ارائه پایان نامه خود با موضوع وحدت ادیان و تقریب مذاهب اسلامی گفت: تقریب مذاهب اسلامی یکی از مسائل مهم جهان اسلام است و تاکید قرآن کریم مبنی بر لزوم وحدت میان امت اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیشرفت مسلمانان و یا عقب ماندگی آن ها مبتنی بر از هم گسستگی و اختلاف میان آن ها بوده است؛ این اختلافات موجب سو استفاده دشمنان شده تا با مشغول سازی آن به این اختلافات، نسبت به گسترش اسلام در تمام نقاط جهان بی توجه باشند.

امین آبادی ادامه داد: ناسازگاری میان فرقه ها و مذاهب اسلامی خصوصاً میان دو مذهب بزرگ شیعه و اهل سنت در بهره هایی از تاریخ به حدی بوده که متاسفانه راه را برای اسلام ستیزان باز کرده است که با دست گذاشتن بر اختلافات این دو مذهب بزرگ جهان اسلام، آن‌ها را از رسالت بزرگ اسلام که همان گسترش اسلام به تمام جهان است، غافل کند.

 دانشجوی دکتری تخصصی زبان و ادبیات فارسی-ادبیات غنایی واحد همدان تصریح کرد: تقریب مذاهب وظیفه سنگینی است که بردوش مسلمان قرار دارد تا دست پنهان شده در آستین مخالفان اسلام و مسلمین که هدفشان ایجاد تفرقه و ضعیف کردن بنیاد حکومت‌های اسلامی است را از آستین بیرون بکشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ترویج اسلام جز در سایه وحدت تحقق نخواهد یافت؛ مسلمانان باید با هرنوع گرایش و نگرشی نسبت به کنار گذاشتن اختلافات و ترویج اشتراکات تلاش کنند. عارف مسلمانی چون عطار نیشابوری، با تمرکز بر اشتراکات مذهبی شیعه و سنی و دوری از تعصبات جاهلانه، رسالت خود را به خوبی در عملی سازی این موضوع به سرانجام رساند.

انتهای پیام/

شایان دنیادیده کد خبر: 1078879 برچسب‌ها مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تقریب مذاهب جهان اسلام ادبیات

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تقریب مذاهب جهان اسلام ادبیات تقریب مذاهب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۵۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند محقق ایرانی استنفورد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، حسین خلج دانش آموخته دانشگاه استنفورد آمریکا و مجری طرح گفت: در سال‌های اخیر و با توجه به افزایش حجم اطلاعات در شبکه‌های مخابراتی به‌کارگیری بهینه و هوشمند ساختارهای نوین بیش از پیش مورد نیاز است. بر همین اساس عملاً هیچ شبکه مخابراتی را نمی‌توان یافت که بتواند بدون به‌کارگیری از این ساختارها به‌صورت کارا سرویس ارائه کند.

وی افزود: در این طرح، یک کانال چند کاربره در نظر گرفته می‌شود که در آن قابلیت همکاری میان گره‌های شبکه وجود دارد. این شبکه از طریق یک شبکه وسیع‌تر به ساختار مرکزی شبکه متصل می‌شود. همچنین در این شبکه‌ها مشخصات بده بستان میان نرخ ارسال در کانال و بار ارتباطی در شبکه پشتیبان ارائه می‌شود.

خلج ادامه داد: بل روش‌های متمرکز برای انجام همکاری، تمامی اطلاعات در یک گره تجمیع شده و گره مذکور به پردازش کل داده‌ها می‌پردازد. علاوه بر موارد گفته شده، کنترل از طریق این شبکه‌ها هم از اهمیت خاصی به‌خصوص در شبکه‌های نسل پنجم برخوردار است.

وی اضافه کرد: در این طرح به بررسی ساختارهای نوین به‌کارگیری شبکه‌های این حوزه پرداختیم. کاربردهای این حوزه به‌صورت زیربنایی، هم ساختارهای ابری موبایل و هم ساختارهای سلولی را که در نسل‌های ۵ و مابعد آن مطرح می‌شوند، شامل می‌شود.

مجری طرح خاطر نشان کرد: با گذر شبکه‌های مخابراتی از ساختارهای سنتی به ساختارهای نوین که بر اساس قابلیت‌های انعطاف‌پذیری طراحی می‌شوند، نیاز به شناخت عمیق‌تر این شبکه‌ها اهمیت ویژه‌ای یافته است و به‌ عنوان دو نمونه اصلی این نیاز حیاتی می‌توان به شبکه‌های موبایل نسل پنجم و شبکه‌های زیرساخت اشاره کرد.

طرح پژوهشی «مدیریت و کنترل توزیع شده بر روی شبکه‌های مخابراتی» با هدف بهینه‌سازی انرژی و بهبود کارکرد دستگاه‌های الکترونیکی و مخابراتی با حمایت بنیاد ملی علم ایران انجام شد.

کد خبر 6087532 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • کارگر خالق و محور در امر تولید است
  • مختومقلی فراغی از محورهای وحدت در گلستان است
  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • جهان اسلام بعد از عملیات وعده صادق مورد تکریم واقع شد
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند محقق ایرانی استنفورد
  • تأکید بر گسترش تعاملات میان ایران و ازبکستان با محوریت استان اصفهان
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب