Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا از مسکو، سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه دست اندر کار مبارزه با بیماریهای واگیر و عفونی در این کشور روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که از روز ۲۸ اکتبر (امروز) استفاده از ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی ازجمله مترو و تاکسی و اتوبوس ها و پارکینگ های خودرو اجباری می شود.  

شهروندان روس موظف شده اند که در اماکن عمومی و آسانسورها و مجتمع های مسکونی ماسک بزنند و تمام اماکن بطور منظم ضدعفونی شود و سران استان ها و جمهوری های روسیه موظف شده اند که روند اجرای این دستورالعمل سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه را بطور کامل نظارت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنا پوپووا رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه نیز در بیانیه ای اعلام کرد که شعبه های این سازمان در مناطق روسیه باید بر روند اجرای دستورالعمل نظارت داشته باشد.

به گفته وی، اگر در مرحله کنونی، ویروس کرونا در روسیه مهار نشود، محدودیت های بیشتری بررسی و اعمال خواهد شد.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه همچنین به این نکته اشاره کرده است که در صورتی که همه مردم روسیه واکسن کرونا بزنند، نیازی به زدن ماسک نخواهد بود.

گزارش میدانی خبرنگار ایرنا در مسکو همچنین حاکی است که در همه غذاخوری ها و رستوران های پایتخت ۱۳ میلیون نفری روسیه، علاوه بر ماسک استفاده از دستکش های یک بار مصرف نیز اجباری شده است.

 صندوق دارهای غذاخوری ها و رستوران ها در مسکو به هر مشتری تذکر می دهند در صورتی که دستکش در دست نداشته باشند از طرف بازرسان ویژه در صورتی بازرسی مرکز غذاخوری جریمه خواهند شد و هر مشتری غذاخوری درصورتی که دستکش نداشته باشد یک دستکش از صندوقدار بطور رایگان دریافت می کند.

به گزارش رسانه ها، در هفته های اخیر در مسکو بازرسان و ماموران پلیس بیش از دو میلیارد روبل (۲۵ میلیون و ۴۶۰ هزار دلار) از مسافران مترو که استفاده از ماسک و دستکش را رعایت نکرده اند را جریمه کرده اند.

در هفته های اخیر وضعیت مسکو به گونه ای بوده است که برخی از مقامها و شخصیت های اجتماعی روس به کرونا مبتلا شده اند که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز که گفته می شود با فرد مبتلا به کرونا تماس یافته و به همین دلیل قرنطینه شده از آن جمله است.

در روزهای اخیر شمار بیماران کرونایی در روسیه سیر تصاعدی یافته است به گونه ای که تعداد افراد آلوده یا بیمار کرونایی در یک شبانه روز از مرز ۱۷ هزار نفر گذشت.

مرگ بر اثر کرونا نیز در روزهای اخیر به شدت افزایش یافته است بطوری که روز گذشته به ۳۲۰ نفر رسید که از زمان آغاز شیوع کرونا در روسیه بی سابقه بوده است.

بیشترین آمار مرگ کرونایی در مسکو گزارش شده است و در شبانه روز اخیر ۷۵ نفر در پایتخت روسیه بر اثر این بیماری مرگبار جان سپرده اند.

دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه به تازگی اعلام کرد که مقامهای کاخ کرملین به شدت نگران تشدید شیوع بیماری کرونا در روسیه هستند.

پسکوف  در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به نگرانی مقام های کاخ کرملین از آمار شیوع کرونا در روسیه اظهار داشت: بیماری کرونا با سرعت بسیار زیاد انتشار می یابد اما وضعیت تحت کنترل قرار دارد و به همین دلیل تدابیر گسترده ای برای جلب موافقت همه مردم روسیه برای رعایت تدابیر پیشگیرانه که مدت طولانی رعایت نشده است، بکار گرفته می شود.

پسکوف گفت: وضعیت بیماری کرونا در روسیه به رغم سرعت ناراحت کننده آن تحت کنترل قرار دارد و وضع تخت های بیمارستان ها برای بستری کردن بیماران کرونایی نیز کنترل  می شود و در صورت نیاز تخت های بیشتر برای بیماران جدید فراهم می شود.

وزارت بهداشت روسیه پیشتر اعلام کرده بود که ۹۰ درصد تخت های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی مورد استفاده قرار می گیرد.

بر اساس پیش بینی مقام های روسیه انتظار می رود این وضع همچنان ادامه داشته باشد و تنها در فصل بهار از شدت کرونا در روسیه کاسته خواهد شد و به همین دلیل محدودیت های کرونایی حداقل برای پنج ماه دیگر اعمال و حتی افزوده خواهد شد.  

برچسب‌ها مسکو کرونا روسیه پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکو کرونا روسیه مسکو کرونا روسیه اخبار کنکور کرونا در روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۶۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت

مدودف امروز (شنبه) اظهار داشت که در پاسخ به اقدامات ایالات متحده در مصادره اموال و دارایی‌های مسکو، لازم است امکان فسخ مالکیت و حقوق غیرمالکی خارجی‌ها در قانون پیش بینی شود.

به گزارش ایسنا، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه یادآور شد که قوانین روسیه شامل مفهوم محدودیت‌های متقابل (اقدامات تلافی جویانه) در پاسخ به محدودیت‌های حقوق شهروندان و اشخاص حقوقی روسیه است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی ادامه داد: «این قاعده نیاز به گسترش دارد چون مصادره اموال و دارایی‌های روسیه اساسا نه تنها شامل محدود کردن حقوق بلکه فسخ آنها نیز می‌شود. این امر مستلزم اصلاح قانون است.»

معاون رئیس شورای امنیت روسیه همچنین گفت: «روسیه می‌تواند به مصادره دارایی‌های خود با جبران‌هایی که در قوانین این کشور پیش‌بینی شده است پاسخ دهد. قانون ملی همچنین باید توانایی فسخ مالکیت و حقوق غیرمالکی اتباع خارجی را ایجاد کند. باید با اقدامات تلافی جویانه مقابله شود. ما می‌توانیم چنین چیزی را در قانون خود پیدا کنیم. اینها به اصطلاح اقدامات تلافی جویانه هستند.»

این مقام روسی توضیح داد که مسکو بدیهی است که نمی‌تواند «پاسخ کاملا متقارن» به قانون ایالات متحده در مورد مصادره دارایی‌های روسیه بدهد چون مقدار قابل توجهی از اموال دولتی ایالات متحده در روسیه وجود ندارد: پاسخ می‌تواند نامتقارن باشد.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت، ایالات متحده مکانیزمی را برای تصاحب غیرقانونی اموال قیمتی روسیه ایجاد کرده که برخلاف قوانین بین المللی و ملی روسیه است.

وی افزود: «این بدان معنی است که قوانین ما نه تنها باید حقوق افراد خارجی را محدود کند، بلکه باید فسخ آنها را نیز پیش بینی کند تا امکان بازپرداخت به نفع روسیه، اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی روسیه در دارایی‌های اشخاص خارجی از کشورهای غیردوست فراهم شود. این روند نیاز به تنظیمات خاصی در قوانین روسیه دارد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رونمایی از جوان ایرانی در لیگ روسیه
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم