Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمبود دستگاه اکسیژن ساز یکی از مهم ترین نیازهای بخش درمان بیماران کرونایی در استان ایلام شناخته می شود، در این بین مسئولان دانشگاه علوم پزشکی از تامین این دستگاه در استان خبر می دهند.

خبرگزاری شبستان- ایلام، رمضان نوری: نادیده گرفتن شیوه نامه‌های بهداشتی و حضور در اجتماعات باعث افزایش آمار مبتلایان به کرونا و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در استان ایلام شده است، در حال حاضر ۲ شهرستان دره شهر و ایوان نیز به عنوان شهرهای پرخطر در کشور شناخته شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بالا بودن ضریب مرگ و میر در بین بیماران کرونایی در ایلام باعث ابراز نگرانی بسیاری از مسئولان و مردم شده و در همین ارتباط در هفته های گذشته  برخی اخبار حکایت از مشکلات کمبود دستگاه اکسیژن ساز در ایلام و پایین بودن خلوص اکسیژن تزریقی به بیماران داشته است.

 

در همین ارتباط  رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام در پاسخ به گلایه یکی از شهروندان مبنی بر عادی شدن روال خدمات دهی به بیماران کرونایی و غیرکرونایی در بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام و کمبود اکسیژن در این مرکز درمانی، اظهار کرد: به استحضار می رساند که دانشگاه علوم پزشکی ایلام از ۴ ماه پیش نیاز با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا و افزایش بیماران بستری، نیاز بیشتر به اکسیژن جهت مصرف بیماران پیش‌بینی کرده است.

 

«محمد کریمیان» افزود: در این راستا علاوه بر اینکه تخت به اندازه کافی برای بستری بیماران ذخیره شده است، دستگاه اکسیژن ساز نیز برای استفاده اکسیژن مورد نیاز بیماران خریداری و نصب گردیده است.

 

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی و افزایش آمار مبتلایان در کشور، به طور قطع مشکل تهیه اکسیژن وجود دارد و دانشگاه علوم پزشکی ایلام پیشقدم بوده و از ماه ها پیش، به فکر رفع این مشکل بوده که خرید دستگاه اکسیژن ساز و نصب آن در بیمارستان گواه این قضیه است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: همچنین در رابطه با اینکه بیمارستان به روند قبلی خدمات‌دهی خود برگردد و این مرکز فقط مخصوص بیماران مبتلا به کرونا باشد، مبحثی کاملاً اشتباه است زیرا تمام زیرساخت های درمانی مربوط به قلب، داخلی و... در این بیمارستان قرار دارند.

 

وی گفت: ضمن اینکه ارائه خدمات به بیماران کرونایی و غیرکرونایی بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت در بیمارستان ها لازم الاجرا است و در بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام نیز به تبعیت از این دستورالعمل، خدمات دهی به بیماران انجام می‌شود.

 

کریمیان تصریح کرد: یادآور می شود بیماران عادی غیرکرونایی که به این بیمارستان مراجعه می‌کنند و بستری می‌شوند، نیاز چندانی به اکسیژن پیدا نمی‌کنند.

وی ادامه داد: اما زمانی کمبود اکسیژن پیدا خواهیم کرد که بیمارستان محل بستری بیماران کرونایی باشد و همه آنان نیازمند اکسیژن باشند، با این وصف در حال حاضر که بیش از ۳۰۰ بیمار مبتلا به کرونا نیازمند بستری وجود دارد، چگونه می‌توان آنان را در بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام به با ظرفیت ۱۸۰ تخت بستری جای داد؟

 

کریمیان تصریح کرد: مسئله دیگر اینکه در حالت عادی فقط ۱۰ درصد بیماران بستری در بیمارستان نیازمند اکسیژن هستند اما اگر تمام بیماران بستری در بیمارستان به اکسیژن نیازمند باشند، در بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام که مرکزی متوسط و با قدمت بالاست، به طور قطع اکسیژن به میزان کافی وجود نخواهد داشت، این امر در سایر بیمارستان های کشور نیز صدق می کند و هیچ بیمارستانی در کشور پیدا نمی‌شود که بتواند به تمام بیماران بستری مبتلا به کرونا را در خود داشته باشند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام خاطرنشان کرد: بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام به عنوان مرکز بستری بیماران کرونایی در سطح استان، در حال حاضر با ظرفیت ۱۸۰ تخت بستری، به بیماران خدمات دهی داشته است.

 

وی گفت: مابقی بیمارستان های تابعه دانشگاه نیز به کمک این بیمارستان آمده‌اند و بیماران مبتلا به کرونا را بستری می‌کنند، بر همین اساس در بیمارستان های تابعه دانشگاه بخش کرونا ایجاد شده و فقط بیماران بدحال و نیازمند خدمات اورژانسی در آن بستری می‌شود.

 

فعالیت مستمر کارخانه اکسیژن سازی در ایلام

معاون اقتصادی استانداری ایلام نیز روز گذشته با بازدید از بخش های مختلف کارخانه اکسیژن سازی در جریان وضعیت تولید اکسیژن برای بیماران کرونایی و مسایل و مشکلات آن قرار گرفت.

 

«جهانگیر رستم زاد» تاکید کرد: با توجه به افزایش آمار و نیاز بیماران به اکسیژن، این کارخانه باید فعالیت خود را به صورت مستمر انجام دهد تا مشکلی در زمینه تامین اکسیژن بیماران کرونایی در استان به وجود نیاید.

 

وی گفت: امید است که مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی، زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی به قطع زنجیره کرونا کمک کنند و با کاهش شمار بیماران استان از نظر تجهیزات پزشکی و درمانی با مشکل مواجه نشود.

 

لزوم توجه همه مردم به پیشگیری از کرونا

یکی از شهروندان ایلامی نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: با توجه به افزایش بیماران مبتلا به کرونا در استان ایلام، قطعاً مراکز درمانی و پرستاران با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند و بهترین راهکار در حال پیشگیری از کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

 

«ایوب ناصری» بیان کرد: متاسفانه در بازار استان و خیابان‌ها بسیاری از مردم از ماسک استفاده نمی‌کنند، همین مسئله به طور قطع در آینده منجر به مشکلات زیادی در استان می‌شود.

 

وی افزود: به رغم اینکه محدودیت‌های کرونایی بیشتر شده ولی متاسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتی در ادارات استان کمتر شده است.

 

این شهروند ایلامی تصریح کرد: تنها خود مردم هستند که می‌توانند اتفاقات ناگوار جلوگیری کنند، متاسفانه روند نظارت‌ها بر اجرای پروتکل‌ها در سطح شهر نیز مناسب نیست.

 

ناصری گفت: نیاز است برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا علاه بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و زدن ماسک از تجمع در اماکن عمومی و پرخطر و رفت و‌آمد‌های غیر ضروری خودداری کنیم.

 

متاسفانه هر روز شاهد افزایش بی‌سابقه‌ بستری شدن بیماران مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام هستیم، اگر این روال تداوم یابد، شاهد مشکلات بزرگی همچون کاهش تخت بستری خواهیم بود و در درمان بیماران دچار چالش می‌شود.

 

همچنین قرار گرفتن در فصل شیوع سرماخوردگی و آنفلوآنزا باعث شده است و بیماران همه علایم را به سرماخوردگی ساده نسبت دهند، بر این اساس  عدم تفکیک بین علایم سرماخوردگی و کرونا باعث افزایش ابتلای درون خانوادگی شده و از طرفی افراد تا زمان بد حال شدن برای درمان مراجعه نمی‌کنند به همین دلیل بستری کرونا با سن پایین در این استان بسیار زیاد شده است.  

 مردم با رعایت اصول پیشگیرانه علاوه بر اینکه به سلامت خود کمک می کنند، بلکه کمک بزرگی نیز به خادمان خود در عرصه بهداشت و درمان خواهند نمود.

 

هر کدام از ما با رعایت مسائل و پروتک لهای بهداشتی می‌توانیم در مدیریت بیماری کرونا و کاهش مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها سهیم باشیم، پس به خاطر حفظ جان خود و عزیزانمان نگذاریم این بیماری بیش از این جولان دهد و افراد را مبتلا و بستری کنند یا اینکه جان آنان را بگیرد.

پایان پیام/676

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا کرونا بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیماران مبتلا به کرونا بیماران کرونایی دستگاه اکسیژن ساز بیماران بستری بیمارستان ها استان ایلام افزایش آمار پروتکل ها خدمات دهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۷۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه عربستان به بیمارستان رفت

به گزارش جماران؛ تلویزیون رسمی عربستان، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور در بیمارستان تخصصی «ملک فیصل» در شهر جده بستری شده است.

ایرنا به نقل از «عربی ۲۱» نوشت: دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره ای به مدت چند ساعت بوده است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.


 

دیگر خبرها

  • فروش امتیاز مسکن ملی توسط برخی سازمان ها، واقعیت یا شایعه؟
  • راه اندازی چهارمین دستگاه دیالیز بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • خطر از بغل گوش ستاره آرژانتینی گذشت
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کارلوس توز در بیمارستان بستری شد
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران