Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از وزارت علوم، محمد تقی نظرپور گفت: پس از پیگیری‌های انجام گرفته و انجام نیاز سنجی از دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری، ارسال آگهی استخدام و تایید سازمان اداری استخدامی کشور و مکاتبه با سازمان برنامه و بودجه کشور برای اخذ تاییدیه، تامین اعتبار درخصوص جذب نیروی انسانی غیرهیات علمی اقدامات موثری انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در نهایت موفق به اخذ ۹۰۱ شناسه کارمندی برای اعضای غیر هیات علمی برای دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری شده‌ایم.

معاون اداری مالی وزارت علوم با تشریح اقدامات وزارت علوم برای حل مشکل اعضای هیات علمی فاقد ردیف استخدامی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور اعلام کرد: با برنامه‌ریزی و پیگیری‌های صورت گرفته، مشکل تعداد ۴۰۷۱ نفر از اعضای هیات علمی که از سال ۱۳۸۶ تا سال ۱۳۹۸ بدون داشتن ردیف استخدامی به خدمت در نهادهای علمی درآمده‌اند، حل شد و ردیف استخدامی این افراد از سوی سازمان امور اداری و استخدامی کشور تخصیص یافت.

وی افزود: در راستای حل این مشکل انباشته شده از سال‌های قبل و با پیگیری‌های وزارت علوم طی برنامه ششم توسعه، تعداد ۶۰۰۰ ردیف استخدامی در اختیار وزارت متبوع قرار گرفته است که تعداد ۴۰۷۱ نفر از اعضای هیات علمی طی سال‌های گذشته از این محل تخصیص پیدا کرد و مابقی ۹۶۵ نفر نیز در سال ۱۳۹۹ و ۹۶۴ نفر در سال ۱۴۰۰ جذب خواهند شد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم همچنین در خصوص بررسی شرایط جذب و بکارگیری عضو جدید هیأت علمی در دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور، خاطر نشان کرد: اخیراً بخشنامه مرتبط با موضوع از سوی ستاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور ارسال شده است که براساس آن روند قانونی جذب اعضای جدید هیأت علمی باید منطبق بر اخذ نامه تأییدیۀ تأمین اعتبار از سازمان برنامه و بودجۀ کشور باشد لازم به ذکر است که همه اقدامات فوق توسط حوزه‌های مختلف ستاد وزارت عتف صورت می پذیرد.

کد خبر 5058315 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری اعضای هیات علمی سازمان برنامه و بودجه استخدام ویروس کرونا وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نام دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی سازمان سنجش وام دانشجویی آموزش مجازی دوره دکتری دانشجویان دانشگاه پیام نور دانشگاه ها دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آزمون دکتری تخصصی ردیف استخدامی دانشگاه ها وزارت علوم هیات علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۷۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس

اعتراضات دانشجویان در آمریکا علیه جنگ غزه و حمایت‌های تمام‌ قد واشنگتن از تل‌آویو همچنان ادامه دارد؛ دانشگاه پلی‌تکنیک کالیفرنیا مجبور به تعطیلی کلاس‌های درس شده و هم‌چنین اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس در آستین امروز – پنجشنبه – دست به اعتصاب زده و تمامی فعالیت‌های آموزشی را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف آمریکا آغاز شد. آنها نسبت به جنگ غزه و حمایت‌های آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی در این باریکه معترض هستند و خواستار خاتمه جنگ و آتش‌بس هستند.

روزنامه گاردین به نقل از بیانیه مشترک اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس در آستین می‌نویسد: «ما شاهد ضرب‌وشتم دانشجویان زن توسط پلیس بوده‌ایم و هم‌چنین دیده‌ایم که پلیس با خشونت آنها را دستگیر می‌کند. ما این واکنش نظامی پلیس به معترضان حامی فلسطین را محکوم می‌کنیم. پلیس و نیروهای ایالتی اعتراض مسالمت‌آمیز دانشجویان را با خشونت پاسخ داده‌اند؛ اقدامی که تمام جامعه ما را ناامن می‌کند.»

آنها هم‌چنین در اعتراض به این رفتار خشونت‌آمیز، تمامی فعالیت‌های اداری و آموزشی دانشگاه را به حالت تعلیق درآوردند و طی فراخوانی قرار است امروز ساعت ۱۲:۱۵ ظهر به وقت محلی در دانشکده تجمع کنند.

پلیس تگزاس هم‌چنین روزنامه‌نگاری را که در حال پوشش خبری اعتراضات در دانشگاه تگزاس در آستین بود، دستگیر کرد. گزارش شده که عکاس تلویزیون «فاکس۷» نیز دستگیر شده است.

نیروهای امنیتی با دانشجویان معترض نسبت به جنگ غزه درگیر شده‌اند و برای سرکوب اعتراضات آنها تاکنون چندین نفر را بازداشت کرده‌اند. «گِرگ ابوت» فرماندار تگزاس می‌گوید «تا زمانی که معترضان متفرق نشوند»، این دستگیری‌ها و موج سرکوب دانشجویان ادامه خواهد داشت.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • جراحی عجیب پیوند عضو برای اولین بار در کشور
  • لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • رقابت ۳۸ هزار مازندرانی در بزرگترین ماراتن علمی کشور
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد