Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@04:25:00 GMT

انجام 2100 سفر ترکیبی دوچرخه-مترو در تهران

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۷۵۵۴

انجام 2100 سفر ترکیبی دوچرخه-مترو در تهران

خبرگزاری آریا - شهر: باتوجه به اینکه مدل دوچرخه سواری در شهر تهران نمی‌تواند مشابه شهرهای اروپایی از مبدأ تا مقصد باشد، شهروندان می‌توانند از مدل حمل و نقل ترکیبی با اتکا بر دوچرخه شخصی یا عمومی استفاده کنند. گفتنی است که از ابتدای امسال تا پایان مهر، دو هزار و 100 سفر ترکیبی دوچرخه-مترو در شهر تهران انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش شهر، شاید شهروندان نتوانند روزانه برای رسیدن به مقاصد خود بیشتر از 10 کیلومتر مسیر را با دوچرخه طی کنند. تصور کنید که فاصله خانه تا محل کار شما حدود 20 کیلومتر باشد، طی کردن این مسیر تنها با دوچرخه در یک روز تابستانی کار طاقت فرسایی خواهد بود. اما اگر این مسیر به یک تا پنج کیلومتر کاهش یابد، چطور؟ آن زمان، می‌توانید با رکاب زدن حداکثر 5 کیلومتر مسافت خود را نزدیک‌ترین ایستگاه حمل و نقل عمومی برسانید و دوچرخه را در پارکینگ ویژه پارک کنید یا اینکه با استفاده از مترو و حمل دوچرخه با خود، به مسیر ادامه دهید.
بر اساس این گزارش روزانه بیش از 600 هزار نفر در هلند از سفر ترکیبی دوچرخه-مترو استفاده می‌کنند، چرا؟ چون این انتخاب برای آن‌ها آسان‌تر از ماندن در ترافیک و اتلاف زمان، سوخت و انرژی است.
الزامات حمل دوچرخه توسط مسافران در اماکن مترو
دوچرخه سواری نیز همانند رانندگی قوانین ویژه و خاص خود را دارد. این قوانین تنها مختص زمانی نیست که شما پا بر رکاب دوچرخه می‌زنید، بلکه پارک دوچرخه و حمل آن در هر فضا و مکانی الزامات ویژه خود را طبق دستورالعمل‌های اجرایی هر محیط دارد. یکی از آن الزامات، حمل دوچرخه در مترو تهران و انجام سفرهای ترکیبی دوچرخه-مترو است.
در ادامه گزارش، 12 الزام حمل دوچرخه در مترو را می‌خوانید.
حمل دوچرخه‌های تاشو به اماکن مترو در همه روزها به جز ساعات پیک مسافری ایام عادی (شنبه تا پنجشنبه 6:30 الی 9:30 صبح و 16:00 الی 19:00 عصر) مجاز است.
حمل دوچرخه‌های تاشو به اماکن مترو با ابعاد حداکثر 90*60*30 سانتیمتر مجاز است.
حمل دوچرخه‌های معمولی در ایام عادی بعد از ساعت 20:00 و در ایام تعطیلات رسمی و سیزده روز اول فروردین در تمامی ساعات بهره برداری از مترو مجاز است.
مسافران دارای دوچرخه فقط از واگن مشخص شده قطارها می‌توانند استفاده کنند.
سوار شدن روی دوچرخه در همه ایستگاه‌ها و قطارهای مترو ممنوع است و مسافران دارای دوچرخه تنها مجاز به حمل دوچرخه در اماکن مترو هستند.
حمل دوچرخه‌های برقی به صورت روشن در اماکن مترو ممنوع است.
استفاده از پله برقی و آسانسور در ایستگاه‌های مترو برای حمل دوچرخه ممنوع است.
رها کردن دوچرخه در ایستگاه‌ها و واگن‌های قطار ممنوع و لازم است برای ایمنی بیشتر، دوچرخه توسط صاحب آن مهار شود.
مسافرانی که اقدام به حمل دوچرخه از طریق مترو می‌کنند لازم است برای حفظ ایمنی خود و دیگر مسافران، کمال همکاری و تعامل را با کارکنان ایستگاه داشته باشند.
مسوولیت ناشی از رعایت نکردن موارد ایمنی در ایستگاه و قطارهای مترو برعهده مسافر حمل کننده دوچرخه است.
مسافرانی که اقدام به حمل دوچرخه توسط مترو می‌کنند، ضروری است مراقبت برخورد دوچرخه با دیگر مسافران باشند و باعث اذیت و آزار مسافران دیگر نشوند.
لباس مسافران حمل کننده دوچرخه باید متعارف با عرف عمومی و شرعی جامعه باشد.
خبرنگار: ملیکا هاشمی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترکیبی دوچرخه مترو حمل دوچرخه اماکن مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۷۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب؛ قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد

 به گزارش جام جم آنلاین از گرگان محسن سوخته‌سرایی روز چهارشنبه گفت : قطار تهران به مقصد گرگان که شب گذشته حرکت خود را آغاز کرده بود صبح امروز بعد از اطلاع از آبگرفتگی خط ریلی در شهرستان بندرترکمن برای جلوگیری از حوادث احتمالی قبل از رسیدن به مقصد در بندرگز متوقف شد.

وی تعداد مسافران این قطار را ۲۷۰ نفر اعلام کرد و افزود: بخشی از آنان با مینی بوس از بندرگز در حال جابجایی به سمت گرگان هستند و با هماهنگی شهرداری گرگان تعدادی اتوبوس هم برای انتقال سایر مسافران به سمت بندرگز حرکت کردند.

معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان گفت: به محض فروکش کردن آب حرکت قطار تهران - گرگان برقرار می‌شود.

دیگر خبرها

  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • رکابزن بجنوردی از تهران تا هند را می‌پیماید
  • پایان سفر پرماجرای مسافران قطار تهران - گرگان
  • سیلاب؛ قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف
  • سوغاتی چینی کی به تهران میرسه؟
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه! | ویدئو