Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدجعفر عبداللهی پیش از ظهر امروز در نشست شورای قضایی استان سمنان که در سازمان قضایی نیروهای مسلح این استان تشکیل شد، اظهار کرد: دستگاه قضایی، اقدامات مؤثر و کارایی را در چهارچوب ارائه خدمت بی‌منت به مردم و در راستای جلب رضایت عمومی شهروندان به جامعه ارائه کرده است.

او به دو دستورالعمل ابلاغی جدید از سوی رئیس قوه قضاییه اشاره و اظهار کرد: یکی از این دستورالعمل‌ها، ناظر به ترک فعل مدیران و کارکنان دولت و پیشگیری از وقوع آن است؛ دستورالعمل دیگر نیز به اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید مربوط می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان سمنان، با بررسی اجمالی دستورالعمل ترک فعل مدیران و کارکنان دولتی و لزوم پیشگیری از این امر افزود: این دستورالعمل با توجه به پیشینه اتفاقاتی که در سال‌های نه‌چندان دور در کشورمان افتاده، ابلاغ شده است.

عبداللهی ادامه داد: ساختمانی عظیم در تهران به نام «پلاسکو» در سال ۹۵ فروریخت و علاوه بر خسارت‌های زیاد مادی و به رحمت خدا رفتن تعدادی از شهروندان تهرانی، ۳۰ نفر از آتش‌نشانان را زیر خروارها خاک مدفون کرد.

او افزود: در سال ۹۸ نیز سیل بنیان‌کن فارس و گلستان روی داد که خسارات مادی فراوانی بر جای گذاشت و شماری از شهروندان ایرانی را نیز به کام مرگ کشاند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: در سال جاری نیز انفجاری در بیمارستان سینای تهران سبب شد تا عده‌ای از انسان‌های بی‌گناه جان خود را از دست بدهند؛ بخش اعظمی از منشأ همه این حوادث، ناظر بر ترک فعل مدیران و کارکنان مسؤولی بود که در این حوزه‌ها مسؤولیت انجام وظیفه داشتند.

عبداللهی بیان کرد: قانون‌گذار از سال‌های قبل، برای پیشگیری از وقوع هر یک از این حوادث، قانون‌های کافی و اهرم‌های لازم را پیش‌بینی کرده بود.

او ادامه داد: در قانون، پیش‌بینی شده است که شهرداری‌ها باید اقدامات لازم را برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت‌های ناشی از بلایا، سیل و . . . به عمل آورند و مکلف هستند از اماکن، مبلمان شهری و . . . به‌گونه‌ای مراقبت کنند که خسارتی به شهروندان وارد نشود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: شهرداری‌ها مکلف هستند تا درباره ساختمان‌ها و دیوارهای فرسوده و هر آنچه ممکن است آسیب و خطری برای مردم به همراه داشته باشد، به مالکان اخطار دهند تا در مدت زمان معقولی، برای ترمیم اقدام شود.

عبداللهی بیان کرد: اگر اقدامی صورت نگرفت، شهرداری باید با هزینه داخلی خود رفع خطر کند و هزینه انجام‌شده به همراه ۱۵ درصد مازاد بر آن را از مالکان دولتی و غیردولتی مطالبه کند؛ این اقدامات باید انجام شود تا خسارتی به دیگران وارد نیاید.

او گفت: در حوزه وزارت نیرو نیز این وزارتخانه مکلف شده است تا اقداماتی را در مسیر انتقال آب و برق، مسیل‌ها، رودخانه‌ها و . . . انجام دهد و اقداماتی را به عرصه عمل بیاورد؛ به مالکان درباره خطرها اخطار دهد و با نظارت و اجازه دادستان‌ها، نسبت به جمع‌آوری عوامل خطرزا یا هر اقدام مقتضی دیگری عمل کند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: تراکم فروشی و خلاف ضابطه عمل کردن در احداث بناها به‌وفور مشاهده می‌شود و بسیاری از مشکلات کنونی را در شهرها ایجاد کرده است؛ اگر امروز دنبال هوای پاک می‌رویم، باید زمینه‌های قبلی ایجاد مشکل را نیز مدنظر قرار دهیم.

عبداللهی عنوان کرد: این اقدامات سبب شد تا دستورالعمل ترک وظایف مدیران و کارکنان به تصویب برسد؛ امروز قانون کافی در کشور وجود دارد و باید نظارت و اجرا بر آن نیز انجام شود و گام‌های مؤثری در این حوزه برداشته شده است.

او تصریح کرد: اگر از ترک فعل مدیران و کارکنان دولت، ضرر و خسارتی به مردم وارد شود، باید جبران شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: هرگاه خسارتی از ترک فعل مدیران یا عدم نظارت بر رفتار و اعمال کارکنان به مردم، جامعه و بیت‌المال وارد شود، باید دادستان‌ها ادله لازم را جمع‌آوری و بررسی کنند.

عبداللهی ذکر کرد: اگر این ضرر و زیان، ناشی از اهمال مدیران باشد و بین فعل زیان‌بار و زیان وارده رابطه‌ای مشخص شود، باید از سوی فرد خاطی جبران شود.

او با اشاره به مبانی پرداخت خسارت در مسؤولیت مدنی که امروز باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: کسی که سبب وارد آمدن ضرر و زیان شده است، باید آن را جبران کند و تفاوتی نمی‌کند که این فرد، شخصیتی حقیقی یا دارای شخصیت حقوقی باشد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان اضافه کرد: اگر از رهگذر عدم نظارت بر کارکنان خسارتی به بیت‌المال وارد شود و تقصیری متوجه مدیران شد، باید جبران شود و این‌ مسائل اگر ناشی از سهل‌انگاری به وقوع بپیوندد، روزی گریبان ما را خواهد گرفت.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: سمنان رئیس کل دادگستری ترک فعل دستگاه قضایی رئیس کل دادگستری استان سمنان ترک فعل مدیران پلاسکو قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح اقتصاد مقاومتی رئیس کل دادگستری استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۸۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کازرون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان با حضور رئیس کل داگستری استان فارس در کانون شهیدعسکری اداره آموزش وپرورش کازرون برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی برگزار شد از خدمات حجت السلام مصطفی انصاری فرد تقدیر و دکتر محمد حسن اتحاد نژاد به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان کازرون معرفی شد.

دیگر خبرها

  • جذب نزدیک به ۴۰ قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • کشف ۱۷ قبضه کلت کمری در پیرانشهر
  • معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کازرون
  • رئیس کل دادگستری استان یزد منصوب شد
  • هشدارهای وحید شمسایی در نشست فنی قبل از بازی با قرقیزستان
  • مردم از مراجعه به مناطق سیل‌خیز خوروبیابانک خودداری کنند
  • حضور سه مدیر گیلانی در مرکز پاسخگویی به سوالات مردمی
  • مسوولان قضایی ملارد با برپایی میز خدمت پاسخگوی مطالبات مردم شدند