Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-27@05:25:37 GMT

نابودی نوع خاصی از سرطان با نانوذرات

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۸۱۵۹

نابودی نوع خاصی از سرطان با نانوذرات

نتایح بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که نانوذرات گلوله مانند سلول‌های سرطانی را از درون نابود می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از نیواطلس، مواد کوچک در مقیاس نانو ویژگی‌های منحصربه‌فرد زیادی دارند و حالا دانشمندان با استفاده از برخی از این ویژگی‌های نانومواد سلول‌های سرطانی مختلف را از بین می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک گروه تحقیقاتی در بریتانیا با بکارگیری نانو مواد و نور لیزر، روش جدیدی برای مقابله با مزوتلیوما پیدا کردند. مزوتلیوما نوعی سرطان بدخیم و نادر است که منشا آن سلول‌های مزوتلیوم بوده و درمان آن بسیار دشوار است. سلول‌های مزوتلیوم سازنده پرده‌های پوشاننده ریه‌ها، قلب و فضای شکم هستند. معمولاً افرادی به این سرطان مبتلا می‌شوند که برای مدت طولانی در معرض پنبه نسوز قرار داشتند.

دانشمندان از دانشگاه کمبریج و لیدز در روش جدید از  نانوذرات طلا استفاده کردند که یکی از گزینه‌های پرطرفدار در درمان این نوع سرطان است. نانوذرات طلا به هر شکلی که باشند نتایج مثبتی در درمان سرطان به ارمغان می‌آورند، اغلب به درون سلول‌های سرطانی نفوذ پیدا می‌کنند با گرم کردن آنها منجر به از بین رفتن سلول می‌شوند.

نانوذرات طلایی به ‌کار رفته در مطالعه جدید به شکل سیلندرهای کوچکتوخالی  هستند که ابعاد آن یک هزارم پهنای یک تار موی انسان است. دانشمندان در این روش می‌توانند ویژگی‌های فیزیکی نانوذرات از جمله ضخامت دیواره‌ها و ترکیب را کنترل کنند که این امر واکنش نانوذرات به امواج مختلف نور را تغییر می‌دهد. بدین‌ترتیب گروه تحقیقاتی به طراحی دست یافت که می‌تواند سلول‌های مزوتلیوما را از بین ببرد.

سلول‌های سرطانی مزوتلیوما نانوذرات طلا گلوله مانند را جذب کرده، نور لیزر به سلول‌ها تابیده می‌شود، نانوذرات نور را جذب کرده و شروع به گرم شدن می‌کنند که در نهایت باعث از بین رفتن سلول سرطانی می‌شود.

انتهای پیام/4021/

منبع: آنا

کلیدواژه: سرطان لیزر نانوذرات سلول های سرطانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۸۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، تامین هزینه و خدمات درمانی بیماران سرطانی و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی و راه اندازی مجدد درمانگاه هلال احمر خبرهای مطرح شده در نخستین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان مهاباد در قالب کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و زنان و خانواده بود.

فرماندار ویژه مهاباد با اعلام این خبر در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان از راه‌اندازی مجدد درمانگاه هلال احمر در هفته‌های آتی هم خبر داد.

حسن عباسی افزود: در حال حاضر حدود 80 درصد از هزینه های خدمات و درمان بیماران سرطانی که مراحل شیمی درمانی را طی می کنند پرداخت می شود.

او اضافه کرد: هر چند این امر برای نیازمندان به صورت کامل پرداخت می شود اما دولت در حال برنامه ریزی است تا  این هزینه ها را به صورت کامل برای همه بیماران سرطانی پرداخت و نیازهای دارویی آنها را تامین کند.

فرماندار ویژه مهاباد گفت: همچنین تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی که یکی از نیازهای منطقه بود در حال اتمام و بهره برداری است.درمانگاه هلال احمر که مدت ها راکد بود قرار است به زودی راه اندازی و دوباره فعال شود.

درادامه این نشست از ویژه برنامه های هفته سلامت با الگوگیری از شعار سال گفته شد.

 علیزاده آذر رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: گلباران مزار شهدای مدافع سلامت، زنگ سلامت، راه اندازی کلینیک سیار دندانپزشکی به مدت سه روز، ویزیت رایگان در قالب بسیج جامعه پزشکی در مناطق کمتر برخوردار، برپایی ایستگاه سلامت در حاشیه برپایی نماز جمعه، آموزش مردم با محور حفظ و ارتقای سلامت در پایگاه های سلامت توسط مراقبین سلامت از ویژه برنامه های هفته سلامت در شهرستان مهاباد است.

تشدید نظارت ها بر نحوه عملکرد رستوران ها و غذاخوری ها، ارایه برنامه های ادارات در مسیر حفظ و ارتقای سلامت عمومی، فراهم کردن بستر فرهنگ سلامت اجتماعی  با استفاده از ظرفیت رسانه ملی و فضای مجازی و تجلیل از فعالان حوزه سلامت از دیگر برنامه‌ها و محورهای مهم این جلسه بود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • آیا کندن موی سفید باعث زیاد شدن آن میشود؟
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا