Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@22:56:58 GMT

رئیس جمهور سابق قرقیزستان اعتصاب غذا کرد

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۹۲۳۸

رئیس جمهور سابق قرقیزستان اعتصاب غذا کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «آلماس بیک آتامبایف» رئیس جمهور پیشین قرقیزستان که پس از آزادی از زندان توسط معترضان، دوباره دستگیر شده در بازداشت اعتصاب غذا کرده است.

به گفته وکیل آتامبایف، هنوز خواسته های رئیس جمهور سابق قرقیزستان مشخص نیست.

به گفته وی ، رئیس جمهور سابق در زیرزمین یک بازداشتگاه نگهداری می شود، جایی که زندانیان سابق اعدام در آنجا نگهداری می شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وکیل آتامبایف گفت: محل بازداشت آتامبایف مناسب نیست و سلامتی وی رو به وخامت است.

سازمان تعزیرات حکومتی قرقیزستان در این زمینه عنوان کرده است که آتامبایف به دنبال حکم دادگاه بیشکک در اول ماه می بازداشت شد و وضعیت بازداشتگاه رئیس جمهور پیشین در وضعیت خوبی است.

ده ها نفر در درگیری بین پلیس و طرفداران آلماس بیک آتامبایف رئیس جمهور سابق قرقیزستان در روزهای 7 تا 8 اوت سال گذشته زخمی شدند. به ویژه ، یک افسر کمیته امنیت دولتی کشته شد.

آتامبایف از سال 2011 تا 2017 رئیس جمهور قرقیزستان بود. در ماه جولای ، وی به اتهام فساد مالی به 11 سال زندان محکوم شد.

شب 6 اکتبر در پی اعتراضات گسترده، آتامبایف توسط کمیته دولتی امنیت ملی از زندان آزاد و چند روز بعد دوباره دستگیر شد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: اعتصاب غذا رئیس جمهور قرقیزستان زندان رئیس جمهور سابق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۹۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه

رییس دادگستری زرند گفت:مشکل شهرستان وجود زندان در مرکز شهر است که مشکلاتی را برای شهروندان و به ویژه مجاورین زندان به وجود آورده است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، در راستای اجرای سند تحول و تعالی دستگاه قضایی و به جهت رسیدگی به امور مددجویان و بررسی وضعیت زندان، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، به همراه جمعی از قضات از زندان شهرستان بازدید و به درخواست ۲۰۹ نفر از زندانیان رسیدگی کردند.

در حاشیه این بازدید رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: با عنایت به برنامه ریزی صورت گرفته و با توجه به ضرورت پایش پرونده زندانیان و سرکشی دوره‌ای از زندان ها، مشکلات زندانیان توسط قضات چهره به چهره بررسی و دستور تسریع رسیدگی به موضوعات مرتبط با مددجویان صادر شده است.

ابوالفضل فرحبخش با اشاره به استمرار بازدید‌های ماهیانه از زندان تصریح کرد: در برنامه بازدید از زندان علاوه بر رسیدگی به پرونده قضایی زندانیان، وضعیت زندان‌ها از نظر رفاهی، بهداشتی بند‌های موجود و وضعیت غذایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس حوزه قضایی زرند گفت: مهمترین مشکل شهرستان وجود زندان در مرکز شهر است که مشکلاتی را برای شهروندان و به ویژه مجاورین زندان به وجود آورده است و که در این خصوص با توجه به در نظر گرفتن زمین برای احداث زندان جدید و قول مساعد رییس سازمان زندان‌های کشور برای تخصیص بودجه امیدواریم به زودی امکان ساخت و انتقال زندان به خارج از شهر فراهم گردد.

دیگر خبرها

  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • افغانستان ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • نخست‌وزیر سابق فرانسه مجرم شناخته شد
  • مهدی تاج تماشاگر ویژه دیدار ایران و قرقیزستان
  • معاون وزیر دفاع روسیه بازداشت شد
  • معاون وزیر دفاع روسیه به ظن دریافت رشوه بازداشت شد
  • بازداشت معاون وزیر دفاع روسیه