Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی ناصحی درباره امضای تفاهم نامه برای پوشش بیمه‌ای خدمات کار درمانی و توان بخشی آسیب شنیداری با سازمان بهزیستی افزود: امروز تفاهم نامه‌ای بین سازمان بیمه سلامت و سازمان بهزیستی کشور برای اجرای ماده ۶ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، امضا شد. در ماده ۶ این قانون، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است که پوشش بیمه سلامت افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی را به گونه‌ای تأمین کند که علاوه بر تأمین خدمات درمانی مورد نیاز این افراد، خدمات توان بخشی و روانی افراد دارای معلولیت را نیز تحت پوشش قرار بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای اجرای ماده ۶ این قانون، مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه و با مصوبه مجلس در ردیف ۲۴ تبصره ۱۴ قانون بودجه گنجانده شده است. این تفاهم‌نامه جهت اجرای این ماده قانونی و با تأمین اعتبار، امروز امضا شد.

عضو هیأت مدیره سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: این هشت خدمت شامل کار درمانی، توان بخشی آسیب شنیداری، مشاوره یا تجویز سمعک و ارزیابی و کنترل دوره‌ای، درمان اختلالات گفتار و زبان و ارتباط کلامی یا پردازش شنوایی خواهد بود.

ناصحی گفت: با امضای این تفاهم نامه و تخصیص بودجه در نظر گرفته شده توسط سازمان برنامه و بودجه، یک میلیون و ۱۶ هزار نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی که دفترچه بیمه سلامت معتبر دارند، از این خدمات برخوردار خواهند شد.

وی افزود: این اقدام، گام بلندی برای اجرای قانون جهت پوشش مناسب بیمه‌های پایه برای خدمات توان بخشی خواهد بود. امیدواریم بتوانیم در ماه‌های آتی این تفاهم نامه را عملیاتی کنیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: در گام‌های بعد امیدواریم سایر خدماتی که در حال حاضر تحت پوشش نیستند را نیز پوشش داده و سایر بیمه‌های پایه نیز در این زمینه همکاری مناسبی داشته باشند. همچنین امیدواریم مجلس شورای اسلامی برای اعتبارات لازم این اقدام در بودجه ۱۴۰۰ همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 5058542 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بیمه سلامت بهزیستی ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی آمار کرونا سیما سادات لاری کووید 19 سازمان غذا و دارو سازمان بیمه سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی علیرضا زالی سلامت زنان انسولین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران طب سنتی افراد دارای معلولیت سازمان بهزیستی بیمه سلامت تفاهم نامه توان بخشی تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۹۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود

جمشید شایانفر گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و دهک‌های یک تا ۵ درآمدی به صورت سیستمی و متمرکز به صورت رایگان به مدت یک سال تمدید می‌شود.

مدیر کل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران افزود: بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان جهت تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارائه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

منبع: سازمان بیمه سلامت ایران

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان