Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سید ابوالفضل پرپنچی، با ارائه گزارشی از خدمات این نهاد در بخش‌های بهداشت، درمان و امور بیمه گفت: در شش ماهه نخست امسال هزینه‌های بیمه مکمل و فرانشیز برای ۹ هزار و ۱۲۸ مددجوی تحت حمایت به مبلغ یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان و هزینه درمان ۸۴۸ بیمار خاص و صعب العلاج به مبلغ دویست میلیون و۴۰۰ هزار تومان پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیمه پایه مددجویان تحت حمایت «خدمات درمانی» است و از آنجایی که بیمه‌های پایه، کلیه هزینه‌های درمانی را پوشش نمی‌دهند و این امر برای مددجویان که از اقشار نیازمند و آسیب پذیر جامعه هستند، مشکلات زیادی ایجاد می‌کند لذا برای کمک به جامعه هدف تحت حمایت در این زمینه یک بیمه مکمل درمانی برای مددجویان تحت حمایت در نظر گرفته شده است که این عزیزان با مراجعه به ادارات این نهاد و ارائه اسناد و مدارک مربوطه به کارشناسان درمان کمیته امداد بخشی از هزینه‌های درمانی آنها پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران، به ارائه خدمات به کودکان دارای سو تغذیه در قالب طرح رفع سو تغذیه کودکان کمتر از پنج سال اشاره و بیان کرد: در شش ماهه نخست امسال برای ۸۴۰ کودک کمتر از پنج سال که توسط مراکز بهداشت و درمان به این نهاد معرفی شده اند ۳۳۶ میلیون تومان واریز شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح رفع سو تغذیه کودکان کمتر از پنج سال از اختلال در رشد جسمی و تکامل مغزی و کاهش بهره هوشی آنها در آینده جلوگیری می‌شود، افزود: پس از انجام پایش کودکان توسط مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه‌ها، کودکان دچار سو تغذیه به کمیته امداد معرفی و سبد غذایی مورد نظر کارشناسان تغذیه توسط این نهاد تهیه می‌شود.

پرپنچی یادآور شد: در صورت بهبودی کامل و سلامتی کودکان تحت حمایت این طرح، آنان از این طرح حمایتی خارج شده و کودکان دیگری که از سو تغذیه رنج می‌برند با معرفی مراکز بهداشت جایگزین می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران همچنین از آغاز اجرای طرح رفع سو تغذیه برای مادران باردار و شیرده خبر داد و گفت: با مشارکت مراکز بهداشت مادران باردار و شیرده مبتلا به سو تغذیه به ادارات کمیته امداد معرفی می‌شوند و ماهیانه از سبد غذایی بهره مند می‌شوند.

وی در ادامه به پرداخت پنج میلیارد و ۷۴۳ میلیون تومان حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی برای شش هزار و ۱۲۹ زن سرپرست خانوار اشاره کرد و افزود: بانوان سرپرست خانوار تحت حمایت این طرح به شرط رسیدن به شرایط بازنشستگی از مزایای بازنشستگی برخوردار و توانمند می‌شوند.

پرپنچی در پایان به مشارکت بیمارستان‌های طرف قرارداد با این نهاد در ارائه خدمات به جامعه هدف اشاره و عنوان کرد: برای تسهیل در امر درمان جامعه هدف تحت حمایت و کاهش هزینه‌های بستری و همچنین دارویی این عزیزان اداره درمان استان تهران نسبت به تقبل هزینه این عزیزان با مشارکت مددکاران بیمارستان‌های طرف قرارداد اقدام نموده است.

وی افزود: در شش ماه اول امسال درمجموع ۲۳۹ مورد به ۴۷۵ میلیون و ۷۱۲ هزار تومان برای بیماران بستری در بیمارستان‌های طرف قرارداد، داروهای بیماران خاص و صعب العلاج صادر شده است که مبلغ ۱۷۹ میلیون و ۹۸۸ هزار توان برای بیماران تحت حمایت این نهاد از مراکز درمانی تخفیف دریافت شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078960 برچسب‌ها کمیته امداد امام خمینی مددجویان کمیته امداد

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی مددجویان کمیته امداد مراکز بهداشت کمیته امداد تحت حمایت سو تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۹۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان از پرداخت ۲۰ میلیارد و ۳۸۴ میلیون تومان زکات فطریه توسط مردم مؤمن و متدین این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حمید باسره، مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات استان هرمزگان، اظهار داشت: امسال 910 پایگاه جمع‌آوری زکات در محل مصلی‌‌ها، مراکز برگزاری نماز عید فطر و مراکز نیکوکاری جهت دریافت زکات فطریه و کفارات استقرار یافتند و علاوه بر این پایگاه ها، برای اولین بار در استان شرایط و امکان پرداخت زکوات و کفارات توسط هرمزگانی‌های با استفاده از دستگاه‌های کارتخوان هوشمند مستقر در نانوایی‌های سراسر استان نیز در راستای تسهیل و تسریع در فرآیند جمع‌آوری زکات فطریه فراهم شد.

وی افزود: مردم مؤمن و متدین هرمزگان در عید فطر امسال معادل مبلغ 20 میلیارد و 712 میلیون تومان در قالب زکات و کفارات به صورت نقدی و غیرنقدی پرداخت کردند که از این میزان، مبلغ 20 میلیارد و 522 میلیون تومان فطریه عام، 19 میلیون تومان فطریه سادات، 104 میلیون تومان کفاره غیرعمد و 67 میلیون تومان نیز کفاره عمد بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان با بیان اینکه طبق احکام و موازین شرعی، زکات فطریه باید در زمینه رفع مشکلات محرومین و نیازمندان واقعی، نظیر امور معیشتی، کمک به هزینه های درمانی، کمک به امور تحصیلی، مسکن و سایر امور این عزیزان هزینه گردد، ادامه داد: مبالغ جمع آوری در قالب زکات فطریه در هرمزگان در کوتاه ترین زمان ممکن و توسط کمیته امداد به حساب نیازمندان واقعی استان که از قبل توسط این نهاد شناسایی شده بودند، واریز گردیده است.

وی افزود: مبلغ زکات فطریه جمع آوری شده در عید فطر سال قبل، معادل 18 میلیارد و 150 میلیون تومان بوده که در عید فطر سال جاری با همت، همراهی و سخاوت مردم شریف و نیک اندیش استان هرمزگان، این میزان نسبت به سال گذشته، 14 درصد رشد داشته است، 

دبیر شورای زکات استان هرمزگان ضمن قدردانی و سپاس از مردم نیکوکار استان و تمامی عوامل اجرایی برنامه های روز عید سعید فطر از جمله، نیروهای مردمی مستقر در مراکز نیکوکاری، نانوایی‌ها و مؤسسات خیریه در سراسر استان، کارکنان زحمتکش صدا و سیمای مرکز خلیج فارس و همکاران کمیته امداد مستقر در پایگاه ها، گفت: بیشترین زکات فطریه جمع‌آوری شده در عید فطر امسال مربوط به شهرستان های پارسیان، بندرعباس و جزیره قشم بوده است.

انتهای پیام/864/

دیگر خبرها

  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی