Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@05:22:50 GMT

رهبر حزب آزادی هلند به جنگ «اردوغان» رفت

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۹۵۲۰

رهبر حزب آزادی هلند به جنگ «اردوغان» رفت

«خیرت ویلدرس» رهبر حزب آزادی در هلند، با انتشار کاریکاتوری از رئیس جمهور ترکیه و معرفی وی به عنوان تروریست به جنگ اردوغان رفت.

به گزارش مشرق، «خیرت ویلدرس» رهبر حزب آزادی در هلند که به داشت روحیات ضد اسلامی مشهور است، در حمایت از اقدامات ضد اسلامی «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، کاریکاتوری را علیه «رجب طیب اردوغان» منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: تظاهرات مردم بنگلادش علیه فرانسه +عکس

بر اساس این گزارش، انتشار کاریکاتوری از رئیس‌جمهوری ترکیه و معرفی وی به عنوان «تروریست» از سوی خیرت ویلدرس، رهبر حزب آزادی در هلند، با واکنش تند مقام‌های دولت ترکیه مواجه شد.

مقام‌های دولت ترکیه می‌گویند اینگونه اقدامات «فاشیستی» هستند و باید متوقف شوند.

بیشتر بخوانید: حمایت رژیم صهیونیستی از اهانت به پیامبر (ص)

ویلدرس که سیاستمداری راست‌گرا است، در روزهای اخیر نه تنها اردوغان را «تروریست» نامیده است، بلکه با بازنشر مطلبی از وب‌سایت «نوردیک مانیتور» سوئد، در توییتی نوشت که رئیس‌جمهوری ترکیه، با «سازمان‌های تروریستی» از جمله گروه داعش «رابطه نزدیکی» دارد.

بیشتر بخوانید: اردوغان خواستار تحریم کالاهای فرانسوی شد

وب‌سایت «نوردیک مانیتور» که خیرت ویلدرس، مطلب آن را بازتوییت کرده، نوشته است که رئیس‌جمهوری ترکیه نه تنها با سازمان‌های تروریستی «رابطه نزدیک» دارد، بلکه با آنها «معامله» هم می‌کند.

انتشار این کاریکاتور، خشم اردوغان و مقام‌های رسمی حامی وی در ترکیه را برانگیخت و رئیس‌جمهوری ترکیه، خیرت ویلدرس را «فاشیست» نامید.

در کاریکاتور منتشر شده، اردوغان شبیه سلاطین عثمانی ترسیم شده که روی دستاری که به سرش بسته، یک بمب آماده انفجار دیده می‌شود.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ رجب طیب اردوغان ترکیه کاریکاتور فاشیستی عثمانی رئیس جمهوری ترکیه رهبر حزب آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۹۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق تبادل تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه گفت که کشورش درها را به روی تجارت با اسرائیل بسته و حجم تجارت دوجانبه ۹.۵ میلیارد دلاری دو جانبه دیگر وجود خارجی ندارد.

اردوغان این خبر را طی اظهاراتی پس از نماز جمعه در آنکارا اعلام کرد و تأکید کرد که هیچ چیز قابل قبولی در خصوص تحولات بین اسرائیل و فلسطین وجود ندارد.

وی افزود: اسرائیل تاکنون ۴۰ تا ۴۵ هزار فلسطینی را با وحشیگری تمام به قتل رسانده است و منطقی نیست که ما به‌عنوان مسلمان در برابر اتفاقاتی که می‌افتد، دست بسته بمانیم.

اردوغان خاطرنشان کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بی‌رحم است و این بی‌رحمی را علیه کودکان، زنان و سالمندان در غزه نشان داد.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه تمام غرب به رهبری آمریکا به نفع اسرائیل کار می کند، تصریح کرد: همه این ظرفیت ها را بسیج کردند و مردم ضعیف فلسطین را رها کردند تا در برابر بمب های اسرائیل جان خود را از دست بدهند، بنابراین ما دیگر تحمل این وضعیت را نداشتیم و ۹.۵ میلیارد دلار حجم تجارت دوجانبه را نادیده گرفتیم و درهای تجارت با اسرائیل را بستیم.

کد خبر 6095958

دیگر خبرها

  • اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است
  • تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • تعلیق تبادل تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • اردوغان : دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم
  • اردوغان: تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود
  • اردوغان سیاست ترکیه را «نرم» می‌کند
  • اردوغان: مرزهای دموکراسی غرب را منافع اسرائیل تعیین می‌کند
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیست‌ها
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیستها
  • تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند