Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول خیمه میاندار خدمت با اشاره به اختراع دستگاه فیلتر آنتی باکتریال سرامیکی توسط جوانان ایرانی گفت: این دستگاه با یک سوم هزینه دستگاه خارجی و قابلیت دو برابری تصفیه آب برای رفع موقت نیاز روستاها استفاده می‌شود.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ هادی شعبانی مسئول خیمه میاندار خدمت جامعه ایمانی مشعر با اشاره به شناسایی هزار و ۳۰۰ روستای محروم در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این روستاها از آب شرب محروم هستند هر چند گاهی با استفاده از تانکرهای حمل آب، به مردم آب‌رسانی می‌شود اما با توجه به طولانی بودن و ناهموار بودن مسیر، بسیاری از اوقات به این مردم آبی نمی‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه‌حل روستاییان برای تأمین آب

وی اضافه کرد: مردم برخی از این روستاها چاله‌هایی را ایجاد و در طول سال آب باران گل آلود و پر از باکتری و بیماری را جمع می‌کنند و از آن به عنوان آب شرب استفاده می‌کنند.

با ساقی‌العطاشا به ۷۲ روستا آب‌رسانی‌ می‌شود

مسئول خیمه میاندار خدمت از راه‌اندازی پویش «یا ساقی العطاشاء ۲» به‌منظور آب‌رسانی به این روستاها یاد کرد و گفت: در مرحله نخست آب‌رسانی به ۷۲ روستا محروم‌تر با بیش از ۳۲ هزار جمعیت هدف‌گذاری شده‌ است.

او تصریح کرد: ما به دنبال انجام کارهای ریشه‌ای هستیم و ایجاد خطوط انتقال آب از سدهای منطقه سیستان و بلوچستان به روستاها را دنبال می‌کنیم که اگر لوله‌کشی صورت گیرد می‌توانند به صورت دائمی از آب شرب بهره‌مند شوند.

اختراع جوانان برای رفع موقت نیاز آب

شعبانی با بیان اینکه برای رفع بحران آب روستاهای سیستان و بلوچستان کارهای موقتی نیز در دست اقدام است، گفت: دستگاه‌های تصفیه‌کن هزینه‌های بالا و نگهداری سختی دارند به همین علت نمی‌توان از آن‌ها برای تمام خانواده‌های این روستاها استفاده کرد اما متخصصان متعهد و متدیّن جوان ایرانی در قالب یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان دستگاه فیلتر آنتی باکتریال سرامیکی را اختراع کردند که با یک سوم هزینه دستگاه تصفیه‌کن، به میزان دو برابر این دستگاه می‌تواند آب مورد نیاز مردم را تأمین کند.

مسئول دفتر خدمات اجتماعی جامعه ایمانی مشعر  عنوان کرد: هر خانواده یکی از این دستگاه‌ها را دریافت می‌کند که اگر سه بار دستگاه را پر کند، ۳۰ لیتر آب بهداشتی خواهد داشت؛ هر چند این کار ریشه‌ای نیست اما به صورت موقت مشکل آب شرب بهداشتی را رفع می‌کند.

تهیه  ۱۵۰ دستگاه فیلتر آب برای روستاییان

شعبانی تصریح کرد: تاکنون با مشارکت خیرین و تامین نزدیک به ۲۵ میلیون تومان اعتبار، ۱۵۰ دستگاه فیلتر آنتی باکتریال سرامیکی در حال تهیه است تا در اختیار روستاییان محروم از آب شرب مناسب قرار گیرد و بخشی از مشکلات آن‌ها را حل کند و اگر این دستگاه‌ها توسط افراد بومی منطقه مورد استقبال قرار گیرد در فازهای بعدی تعداد بیشتری تهیه خواهد شد که عموم مردم با کمک مالی به پویش یا ساقی‌العطاشا ۲ می‌توانند در خرید این دستگاه‌ها نیز مشارکت کنند.

خیمه میاندار خدمت با محوریت هیأت‌های مذهبی در پویش «یا ساقی العطاشا ۱» رفع بحران آب آبادان را در سال ۹۷ دنبال کرد و رفع مشکل این روستاها که با نامه‌نگاری‌های اداری حداقل دو ماه زمان نیاز داشت را به همت نیروهای هیأتی دو هفته‌ای به پایان رساند.

منبع: فارس

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه خانواده سیستان و بلوچستان مسجد مشکلات دستگاه فیلتر دستگاه ها آب رسانی آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۹۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیست موتورسواری غیراستاندارد بندرعباس، چالشی جدی

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه پیست موتورسواری بندرعباس غیراستاندارد است، گفت: موتورسواری ناایمن و حادثه‌آفرین در این پیست به عنوان یک چالش جدی در شهر بندرعباس مطرح است.

وی در بازدید از پیست موقت موتورسواری بندرعباس گفت: این موضوع نیازمند چاره‌اندیشی فوری و توجه به علاقه‌مندی جوانان به ورزش موتورسواری است و مسئولان امر با تامین امکانات، شرایط را برای انجام ورزش سالم فراهم کنند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان این موضوع که باید صف موتور‌سواران ورزشکار از قانون‌شکنان جدا شود، افزود: ورزش موتورسواری در شرایط ناایمن و خطرناک و حضور چند هزار ورزشکار و تماشاچی در این نقطه از شهر بندرعباس، پدیده‌ای اجتماعی است و بدترین روش رویارویی با پدیده‌های اجتماعی رها کردن آنها به حال خود است.

وی افزود:  آماده سازی زیرساخت‌های لازم  برای ورزش موتور سواری از وظایف دستگاه‌های متولی از جمله اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری بندرعباس است .

مجتبی قهرمانی گفت: دستگاه قضایی استان این موضوع را به صورت جدی از طریق استانداری ، شهرداری، اداره کل ورزش و جوانان، راه و شهرسازی و سازمان حمل و نقل پیگیری می کند تا در صورت امکان در همین پیست موقت و در غیر این صورت در محلی دیگر، مکانی مناسب در اختیار هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • ۵۱ میلیون ایرانی گواهی‌نامه رانندگی دارند
  • تعیین تکلیف پروژه ۱۵ ساله سد قشلاق تا ۳۱ اردیبهشت
  • فیلم| رئیسی: فعال شدن اقتصاد در روستاها مانع مهاجرت جوانان به حاشیۀ شهرها می‌شود
  • پیست موتورسواری غیراستاندارد بندرعباس، چالشی جدی
  • مد خوب، مد بد!
  • مردم از تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند
  • وحشت مردم روستاهای شهرستان بدره از ورود سیلاب
  • با اختراع جدید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!
  • با اختراع جید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!