Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به لزوم ایجاد تشکل فراگیر گلخانه داران در استان گفت: در حال حاضر ۹ تشکل گلخانه‌ای در استان فعال هستند همچنین اتحادیه گلخانه داران چندین سال است که در استان فعالیت دارد، ولی این تشکل‌ها فرا گیر نیستند.

حسنی نسب افزود : روند رو به رشد جمعیت کمبود منابع طبیعی و تغییر شیوه مصرف باعث شده بخشی از بستر سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه تغییر یابد و خوزستان با توجه به شرایط اقلیمی یکی از استان‌های هدف است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به امکان تولید محصول خارج از فصل در استان با هزینه و انرژی بسیار کمتر ، مراکز تحقیقاتی و تاثیر مثبت آن بر تنظیم بازار کشور با توسعه گلخانه ها گفت : در حال حاضر باید اهتمام بیشتری بخصوص در تامین اعتبار و پرداخت تسهیلات صورت بگیرد.

حسنی نسب سطح گلخانه‌های استان در سال ۹۸ را ۶۹۸ هکتار عنوان کرد و افزود: ۸۷ هزار و ۵۰۰ تن محصولات گلخانه‌ای و قارچ خوراکی و ۱۲۸ میلیون شاخه گل و گیاهان زینتی در گلخانه‌های استان تولید شد که نسبت به سال گذشته‌ی آن۱۰۶ درصد رشد داشت.

وی از احداث ۱۱ مجتمع و شهرک گلخانه‌ای نیز خبر داد و گفت: از ابتدای سال ۵۲ طرح اجرا شده و یک هزار و ۳۴۹ میلیارد ریال تسهیلات نیز در این مدت پرداخت شده است.
 
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ، ابلاغ نشدن یارانه تبصره ۱۸ توسعه گلخانه و گیاهان دارویی ،تورم و بالا رفتن هزینه‌ها ، به موقع تامین نشدن نهاده‌ها ، اجرا نشدن الگوی کشت ، نبود پایانه‌های صادراتی در استان از جمله مشکلات توسعه گلخانه ها در استان است .

46

کد خبر 1448651

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: توسعه گلخانه گلخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۰۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، عبدالرضا سید احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

از آغاز برداشت چغندر قند در استان تاکنون ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندر قند استان خوزستان انجام شده است.

 پیش بینی می‌شود امسال بیش از از این میزان بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • احداث گلخانه تولید انواع گل
  • افزایش تولید در مناطق کمتر برخوردار با کودهای نانویی «ایران ساخت»
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان