Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@01:36:06 GMT

بیش از ۵۰ درصد مردم عوارض‌الکترونیکی نمی‌دهند

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۰۹۳۷

بیش از ۵۰ درصد مردم عوارض‌الکترونیکی نمی‌دهند

 


به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ابلاغیه اخیر ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص اخذ عوارض الکترونیکی گفت: تلاش کرده‌ایم تا تمام عوارض آزادراه‌ها را که دستی بوده است، الکترونیکی کنیم.

او ادامه داد: اخذ عوارض الکترونیکی را دستور کار خود قرار داده‌ایم و در استان تهران نیز از اواخر سال ۹۷ سه آزادراه به صورت الکترونیک، اقدام به اخذ عوارض می‌کنند که این آزادراه‌ها تهران_ قم، تهران _قزوین و تهران_ ساوه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سه آزادراه دیگر از جمله آزادراه تهران - شمال، ادامه اتوبان همت و آزاد راه تهران-پردیس باقی مانده است، افزود: آزاد راه تهران - شمال و همت تجهیز شده‌اند و به زودی هماهنگی‌های حقوقی و مالی با سرمایه گذار از لحاظ دریافت و تامین دریافتی‌ها صورت می‌گیرد و با انجام هماهنگی‌های حقوقی به زودی عملیاتی می‌شوند.

او تصریح کرد: مذاکرات با سرمایه گذار صورت گرفته است و امیدواریم تا پایان سال به مرحله عملیاتی برسند.

اسلامی با بیان اینکه متاسفانه مردم عزیز نسبت به رفاه و صرفه جویی زمان و سوخت از طریق پرداخت عوارض به صورت الکترونیک کم توجه هستند و بالای ۵۰ درصد از رانندگان عوارض را به صورت الکترونیک پرداخت نمی‌کنند، گفت: در حال حاضر براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و براساس هماهنگی‌های صورت گرفته با پلیس، این مشکل رفع شده و جرائم از طریق راهنمایی و رانندگی به همراه عوارض وصول خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: از مردم خواهش می‌کنیم تا قدر این وضعیت و امکان را بدانند چرا که از این طریق صف‌های طولانی حذف شده و همین موضوع زمینه ساز کاهش مصرف سوخت می‌شود و از طریق شیوه‌های مختلف اخذ عوارض، اقدام به پرداخت عوارض کنند.

وزیر راه با بیان اینکه ۶ اتوبان دیگر را تجهیز کرده‌ایم و تا یکی دو ماه آینده آن‌ها را هم به سیستم اخذ عوارض الکترونیک تجهیز می‌کنیم افزود: ۸ آزاد راه دیگر هم در حال تجهیز هستند و تا پایان سال آن‌ها را مجهز می‌کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: اگر بخش خصوصی به ما اعتماد کند، سرمایه‌های آن‌ها از طریق عوارض باز می‌گردد.

به گفته این مقام مسئول اگر مردم در پرداخت عوارض همکاری لازم را داشته باشند، سرعت الکترونیکی کردن عوارض افزایش می‌یابد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: علائم کرونا طرح وان مذاکرات سودان و اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن دونالد ترامپ محمد اسلامی عوارض الکترونیکی آزادراه وزیر راه و شهرسازی علائم کرونا طرح وان مذاکرات سودان و اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۰۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت : گفت: رأی‌گیری در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه کاملاً الکترونیکی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی شعبانی امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه اظهار کرد: از ۶ حوزه انتخابیه استان کرمانشاه، تکلیف ۵ حوزه انتخابیه مشخص‌شده و تنها حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه است که به دور دوم کشیده شد.

وی افزود: در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حوزه انتخابیه کرمانشاه از ۳ کرسی تعلق گرفته تنها تکلیف یک کرسی با منتخب شدن محمد رشیدی مشخص شده و نتیجه ۲ کرسی دیگر به دور دوم کشیده شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه بابیان اینکه دور دوم انتخابات مجلس در ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه آقایان عبدالرضا مصری، جهانبخش امینی، فضل‌الله رنجبر و ابراهیم رحیمی زنگنه ۴ نامزدی هستند که در بازه زمانی تعیین شده ۱۳ اردیبهشت تا ۲۰ اردیبهشت به تبلیغات خواهند پرداخت.

وی تفاوت دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرمانشاه را در تمام الکترونیکی برگزار شدن آن عنوان کرد و گفت: برخلاف دوره اول که به‌صورت صدور تعرفه، نوشتن رأی در برگه‌های تعرفه و شمارش تعرفه‌ها در پایان انجام می‌شد، در دوره دوم دیگر فرد در صدور تعرفه دخالتی نخواهد داشت و توسط دستگاه و به‌صورت الکترونیکی تعرفه صادر و در صندوق انداخته خواهد شد.

شعبانی شرایط احراز هویت رأی‌دهندگان در دوره دوم را مشابه دوره اول دانست و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه وزارت کشور مجوز کاهش ۳۰ درصدی صندوق‌های اخذ رأی را داده است، با مشورت صورت گرفته با استاندار بنا داریم جهت رفاه حال رأی‌دهندگان تعداد کمتری از صندوق‌ها را کاهش دهیم.

وی ضمن تصریح این‌که در دور اول ۵۰ درصد عوامل و نیروهای اجرایی در برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه به‌کارگیری شده بود، گفت: در دور دوم نیز همین تعداد عوامل اجرایی به کار گرفته خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه اشاره‌ای به اعتراضات برخی از نامزدها در دوره اول انتخابات داشت و ادامه داد: در دور اول اعتراضات برخی از نامزدها را داشتیم که با بررسی‌های صورت گرفته توسط هیئت نظارت و همراهی هیئت اجرایی در سریع‌ترین زمان ممکن به آن‌ها رسیدگی شد.

وی برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را سالم‌ترین دوره عنوان کرد و نقش دولت در روند انتخابات را کاملاً بی‌طرف دانست.

کد خبر 747671

دیگر خبرها

  • تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند 
  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • آغاز ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور
  • هشدار پلیس فتا در رابطه با پیامک‌های طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی و ابلاغ دولتی