Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین،  مهر به نقل از ورایتی نوشت: یک فیلم پاکستانی در نوامبر در چین روی پرده‌های سینما می‌رود. این فیلم نخستین فیلم پاکستانی در ۴۰ سال اخیر خواهد بود که در چین پخش می‌شود. این در حالی است که پکن می‌خواهد روابط خود با پاکستان را در زمانی تقویت کند که ارتباطش با هند به ضعیف‌ترین حالت خود رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم نظامی و اکشن رومنس «پروازهای جنون» از روز سیزدهم نوامبر (۲۳ آبان) در سراسر چین اکران می‌شود. دسترسی به چیزی که همین ماه تبدیل به بزرگ‌ترین بازار فیلم جهان شد، تصویر جالبی برای پاکستان است که صنعت فیلمش به مشکلات عظیمی خورده چون از سال گذشته فیلم‌های محبوب هندی به خاطر تنش‌ها بر سر کشمیر دیگر در آن به نمایش در نمی‌آیند.

پکن طی سال‌های اخیر ده‌ها میلیارد دلار در پاکستان سرمایه‌گذاری کرده و سرمایه پروژه‌های ریلی و برق‌آبی و دیگر پروژه‌های زیرساختی را تامین کرده است. این کشور همچنین توانسته به بندر گوادر بسیار استراتژیک پاکستان دسترسی پیدا کند.

حالا ۲ کشور دارند از صنعت فیلم برای نزدیک‌تر کردن روابط خود استفاده می‌کنند. فیلم با فاصله کمی پیش از هفتادمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین چین و پاکستان روی پرده می‌رود.

این فیلم محصول سال ۲۰۱۸ است که به زبان اردو توسط هسیب حسن کارگردانی شده و با فروش ۲.۱ میلیون دلاری پنجمین فیلم پرفروش تاریخ پاکستان است. به این ترتیب این فیلم عملکردی بهتر از «انتقام‌جویان: پایان بازی» داشت که با ۱.۹ میلیون دلار در رتبه هشتم پرفروش‌های این کشور قرار گرفت. فیلم «پروازهای جنون» تا به حال از اکران خارجی خود در استرالیا، نروژ، بریتانیا و امارات فقط ۲۶۱ هزار دلار فروخته است.

کد خبر 560895 برچسب‌ها سینمای جهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینمای جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۱۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم

مولانا فضل‌الرحمان، رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان می‌گوید که دولت این کشور او را به دلیل تلاش برای بهبود روابط میان اسلام‌آباد و افغانستان تحت تسلط طالبان مجازات می‌کند.

فضل‌الرحمان افزود ما به دلیل تلاش برای بهبود روابط میان پاکستان و افغانستان مجازات می‌شویم.

گفتنی است که حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان در انتخابات ۸ فبروری ۲۰۲۴ این کشور نتوانست رأی قابل توجهی به دست آورد.

این مخالف سیاسی دولت پاکستان به رهبری نواز شریف، بار دیگر انتخابات گذشته این کشور را پُر از تقلب خوانده و خواستار برگزاری انتخابات مجدد شده است.

بربنیاد گزارش ای‌ان‌آی، وی همچنان سیاست اسلام‌آباد در قبال فلسطین و اسرائیل را مورد انتقاد قرار داده است.

مولانا فضل‌الرحمان پس از افزایش حملات تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) بر نیروهای امنیتی این کشور که ادعا می‌شود از حمایت طالبان برخوردار است، چند ماه پیش در دیدارش با ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان گفته بود که این گروه باید میان اسلام‌آباد و تی‌تی‌پی یکی را انتخاب کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اکران تگزاس ۳ از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور
  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • وزیر فرهنگ: فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • تشدید محدودیت‌ها برای گردشگران پاکستانی در سفر به ایران
  • تشدید محدودیت ها برای زائران پاکستانی در سفر به ایران
  • ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • غریب‌آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • ایران ۲۸ زندانی پاکستانی را آزاد می کند