Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@00:16:40 GMT

پنج رویداد جهان

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۱۹۰۷

پنج رویداد جهان

تغییر در قانون مالکیت در کشمیر مقام‌های دولت هند با ایجاد اصلاحاتی در قوانین مالکیت در کشمیر، تمام شهروندان هند را قادر ساختند از این پس در منطقه جامو و کشمیر تحت کنترل دهلی‌نو ملک و زمین خریداری کنند. آنها تاکنون مجوز چنین کاری را نداشتند. در اصلاحیه جدیدی که به قانون پیشین الحاق شده عبارت «ساکن دائمی» به عنوان یک الزام برای خرید زمین در این منطقه حذف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این تصمیم دولت آقای مودی با انتقاد و اعتراض شدید گروه‌های اپوزیسیون مواجه شده است. عمر عبدالله سر وزیر ارشد سابق ایالت کشمیر در حساب توییتر خود نوشت: «این اصلاحات جامو و کشمیر را در معرض فروش قرار داده است. این قوانین جدید برای مردم جامو و کشمیر قابل قبول نیست.»   ---     بسته شدن یک مسجد در فرانسه در ادامه افزایش اقدامات اسلام ستیزانه در فرانسه، دادگاهی در این کشور حکم به تعطیلی مسجد «پانتن» در نزدیکی پاریس داد. این دادگاه مدعی شد، این مسجد ترویج دهنده دیدگاه‌های افراطی بوده است. پیش‌تر نیز دولت فرانسه این مسجد را به چنین مسأله‌ای متهم کرده و مدعی شده بود، آموزش‎های این مسجد باعث به قتل رسیدن «ساموئل پاتی»، معلمی شده بود که کاریکاتورهای توهین آمیز نسبت به ساحت پیامبر (ص) را در کلاس درس خود به نمایش درآورده بود. این در حالی است که اعتراض‌های مسلمانان جهان نسبت به سخنان اسلام ستیزانه امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه ادامه دارد و در جدیدترین این واکنش‌ها، آیت الله عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین، در سخنانی خواستار تداوم تحریم کالاهای فرانسوی شد و تاکید کرد، این تحریم به معنای دشمنی با ملت فرانسه نیست. بلکه واکنشی به سخنان رئیس جمهوری این کشور است. شیخ الازهر نیز از جامعه بین‌الملل خواست، قانونی را تصویب کند که خصومت با اسلام و مسلمانان را جرم بداند.   ---     گارد ساحلی علیه پناهجویان چند رسانه مستقل در تحقیقاتی فاش کردند، آژانس مرزبانی و گارد ساحلی اروپا موسوم به «فرونتکس» دست کم در چندین مورد در آب‌های حوزه استحفاظی یونان در بازگرداندن پناهجویان به مبدأ و سرگردانی آنها در آب‌های مدیترانه مقصر بوده است. در این گزارش تأکید شده است، آژانس مرزبانی و گارد ساحلی اروپایی در همکاری با گارد ساحلی یونان، بدون اخطار و هشدار به پلیس مرزی یونان و بدون توجه به وضعیت خطرناک پناهجویان، در آب به عقب راندن پناهجویان کمک کرده است. مدت‌هاست که گارد ساحلی یونان به این فشارهای غیرقانونی متهم شده است.     ---   هک اسناد امنیتی در سوئد شرکت امنیتی گانبو در سوئد که مسئولیت تأمین ایمنی دسترسی به داده‌های حساس را برعهده دارد، هدف یک عملیات سرقت سایبری قرار گرفت. این شرکت طرف قرارداد با دولت سوئد با اعلام این مطلب تصریح کرد که حمله سایبری یاد شده ممکن است امنیت پارلمان این کشور و نیز برخی بانک‌های اروپایی را به خطر بیندازد. استفان سیرن، مدیرعامل گروه امنیتی گانِبو که شرکت‌ تحت ریاست وی پیش‌تر در ماه اوت نیز هدف سایبری قرار گرفته بود هدف از چنین حملاتی را «جاسوسی صنعتی» اعلام کرده بود.   ---     9 میلیون مبتلا در امریکا آمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان تا ساعت 16 امروز به 44 میلیون و 370 هزار و 454 نفر رسید. آمار قربانیان نیز یک میلیون و 173 هزار و 945 نفر بود.  امریکا همچنان رکورد دار کرونا است و 9 میلیون و 39 هزار و 170 نفر در این کشور به کووید19 مبتلا شده و 232 هزار و 101 نفر نیز جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند. پس‌‌ از امریکا، هند با 7 میلیون و 990 هزار و 322 مبتلا و 120 هزار و 54 قربانی در جایگاه دوم کرونایی‌ها قرار دارد. برزیل هم با 5 میلیون و 440 هزار و 903 نفر مبتلا و 157 هزار و 981 قربانی در مقام سوم مبتلایان به ویروس کرونا ایستاده است. در رتبه چهارم هم روسیه 1 میلیون و 563 هزار و 976 مبتلا و 26 هزار و 935 قربانی کووید 19 دارد. فرانسه هم با یک میلیون و 198 هزار و 695 مورد ابتلا و 35 هزار و 541 قربانی در رده پنجم جدول کرونایی قرار گرفته است.          

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: گارد ساحلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۱۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل های بازی لوریان ۱-4 پاری سن ژرمن (لوشامپیونه فرانسه 2023/24)

پاری سن ژرمن با کسب بردی پر گل مقابل لوریان، حالا در یک قدمی کسب دوازدهمین قهرمانی خود در لیگ فرانسه قرار گرفته است. 

دانلود (39.3MB)

دیگر خبرها

  • خیزش دانشجویی در کشورهای مختلف جهان برای حمایت از فلسطین
  • (تصویر) هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز‌ترین محصولات خودرویی جهان در چین
  • سرکوب تجمع دانشجویان حامیِ فلسطین در فرانسه + فیلم
  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند
  • آغاز رویداد جایزه جوانی جمعیت
  • آتش بازی دمبله و امباپه در لوشامپیونه
  • گل های بازی لوریان ۱-4 پاری سن ژرمن (لوشامپیونه فرانسه 2023/24)
  • آزادی بیان به سبک فرانسه
  • یادگیری زبان فرانسوی
  • ماهواره نوا رویداد تلخ سفید شدن مرجان‌ها را ثبت کرد