Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرامیداشت هفته وحدت در کانون‌های مساجد، برگزاری نشست اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت و اجرای پویش بین‌المللی پیامبر رحمت(ص) به مناسبت هفته وحدت از جمله اخبار حوزه مسجد در ۷ آبان ماه است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر آخرین اخبار این حوزه در ۷ آبان ماه:

 

گرامیداشت هفته وحدت در کانون‌های مساجد/از وبینارهای علمی تا برگزاری سومین همایش «پیامبر اعظم(ص)»

 

 

 

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به ضرورت همبستگی و وحدت میان مسلمانان گفت: این مهم زمانی اهمیت مضاعف پیدا می‌کند که بدانیم اساس حرکت غرب در حوزه جنگ نرم علیه ملت‌های مسلمان بر پایه نشر اسلام‌فوبیا در جهان شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور
گفت: در چنین شرایطی هر گونه افتراق میان امت اسلام منجر به این مساله می‌شود که استکبار و اَبَررسانه‌های وابسته به این جریان، با شایعه پراکنی نسبت به هر رویدادی موج‌سواری کنند و تصویری نادرست از اسلام را به دنیا معرفی کنند؛ با توجه به این مساله وحدت و یکپارچگی میان مردم مسلمان بیش از پیش اهمیت می یابد.


 
وی در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به اقدام نشریه فرانسوی در انتشار کاریکاتور از حضرت رسول(ص) گفت: این قبیل اقدامات موهن که تا پیش از این نیز چندین نوبت دیگر اتفاق افتاده بود، به منظور اختلاف‎افکنی و ایجاد تنش در جامعه اسلامی است هرچند که به زعم برخی سیاستمداران به مثابه آزادی قلمداد شد؛ اما سوال آن است که این چه آزادی است که توهین به دینی که بیش از یک میلیارد پیرو دارد را به منزله آزادی عقیده و بیان می‌داند؟


 
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در ادامه تصریح کرد: در چنین وضعیتی مردم مسلمان در سراسر جهان باید با تکیه بر آموزه‌های اسلام ناب، سعی در معرفی مولفه‌های مختلف فرهنگ دینی به جهانیان کنند؛ امروز و در عصر ارتباطات وظیفه هر مسلمانی است که با بهره‌گیری از امکانات نوین در راستای تحقق وحدت میان هم‌کیشان خود عمل کند؛ در این میدان استفاده از اصلی‌ترین و تاثیرگذارترین ابزار و امکان مسلمانان یعنی مسجد نقش بسزایی را ایفا می‌کند.
 


حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی با بیان اینکه مسجد از صدر اسلام کانون نشر فرهنگ دینی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی بوده است، گفت: این نقش حتی امروز با وجود همه پیشرفت‌هایی که اتفاق افتاده در مورد مساجد وجود دارد؛ مساجد در بسیاری از کشورها فارغ از کارکردهای عبادی، تبدیل به مجموعه علمی فرهنگی شده‌اند و از این گذرگاه زمینه تربیت نسلی با تربیت مسجدی فراهم شده است.

 

وی در ادامه افزود: با عنایت به این کارکردهای متنوع خانه‌های امن الهی، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز در راستای عمل به رسالت خود و تحقق پیوند مستحکم میان نسل جوان با مسجد، برنامه‌های متعددی را در مناسبت‌های مختلف طراحی و اجرا می‌کند؛ عموم این فعالیت‌ها با هدف قوام بخشیدن به فرهنگی برآمده از دل مسجد است، فرهنگی که از ورای آن بتوان مفهوم وحدت را میان نسل جوان نهادینه کرد.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه به برنامه‌های ستاد فهما در هفته وحدت اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه اساس شکل‌گیری این هفته بر مدار وجود مبارک حضرت رسول است، پویش مردمی قرائت قرآن با محوریت سوره «محمد» از طریق سامانه بچه‌های مسجد راه‌آندازی شده است؛ همچنین تولید محتوا در قالب عکس، عکس‌نوشته، پوستر و انتشار آن در قالب هشتگ (ما امت رسوال‌الله هستیم)، پویش راه‌‍اندازی جشن‌های خانگی و خانوادگی و اشتراک‌گذاری در فضای مجازی از دیگر اقداماتی محسوب می شود که به مناسبت این هفته در سطح کانون‌های مساجد اجرایی می‌شود.

 

دکتر ارزانی گفت: همچنین برگزاری وبینارهای علمی با حضور برادران اهل سنت در استان‌ها، برگزاری برنامه‌های گفت‌وگو محور با عنوان «منادیان وحدت» در استان سیستان و بلوچستان، برگزاری سومین همایش پیامبر اعظم با محوریت گام دوم انقلاب در استان کرمان، تولید کلیپ از بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در رابطه با شخصیت پیامبر اکرم(ص) و نشر در فضای مجازی از دیگر اقداماتی است که در این ایام به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 


وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با تحقق وحدت میان ملت‌های مسلمان شاهد شکل گیری برگ زرین دیگری در تاریخ اسلام باشیم و این مهم منجر به تحقق هرچه سریع تر تمدن نوین اسلامی شود؛ تمدنی که زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت باشد.

 

نشست اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت/ ارایه گزارش از فعالیت‌های آستان‌های مقدسه و معرفی استان‌های برتر

 

 

 

به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، جلسه مشترک و مجازی اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور و دبیران اجرایی ستادهای استانی، امروز چهارشنبه 7 آبان در محل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد.

 

موضوع این نشست که به صورت آنلاین برگزار ‌شد، بحث و بررسی پیرامون راهکارهای عملیاتی تحقق شعار خدمت کریمانه در لبیک به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر ضرورت گسترش خدمت رسانی به آحاد جامعه با توجه به اقتضائات دوره شیوع ویروس منحوس کرونا بود.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی در این نشست طی سخنانی، ضمن تقدیر از فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای مختلف عضو در شورای هماهنگی دهه کرامت گفت: آنچه که اهمیت دارد همدلی ارزشمندی است که در این ایام و در راستای خدمت به مردم صورت گرفت؛ قصد داشتیم تقدیر ویژه از نهادهایی که حضور فعال در دهه کرامت داشتند انجام دهیم اما به سبب شرایط فعلی و از سوی دیگر تلاش‌های مختلفی که از سوی همه اعضای شورا صورت پذیرفت کار سختی بود اما سال آینده این اتفاق می افتد.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) گفت: امام هشتم شیعیان فرمود: «مَن فَرَّجَ عن مُؤمِنٍ فَرَّجَ اللّه ُ عن قَلبِهِ یَومَ القِیامَةِ» (هر که غم و نگرانى مؤمنى را بزداید ، خداوند در روز قیامت گره غم از دل او بگشاید)، ایام دهه کرامت نیز بهترین فرصت جهت تحقق این مساله است؛ همچنین با توجه به منویات مقام معظم رهبری نسبت به بحث خدمت کریمانه و از آنجایی که امسال شعار این دهه «خدمت کریمانه به رسم اهل بیت» عنوان گرفته بود ، فعالیت ها در چندین عرصه و با همین محور متمرکز شد.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تاکید ویژه ای نسبت به مساله همدلی به ویژه در شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا داشتند، مسجدمحوری و محله‌محوری از جمله مباحثی است که در بیانات ایشان مطرح شد. طبیعتا در راستای تحقق این مولفه ها، هرکدام از دستگاه‌ها و نهادها، به ویژه کانون های مساجد می‌توانند فعالیت چشمگیری داشته باشند و دهه کرامت فرصت مناسبی در راستای تحقق این منویات است.

 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی در ادامه گفت: با توجه به اینکه کرامت از شاخصه های سیره رضوی است و از سوی دیگر با در نظر گرفتن دغدغه های مقام معظم رهبری، یکی از آستان های مقدسه  می تواند عهده دار جمع‌بندی فعالیت هایی شود که هرکدام از نهادها و دستگاه های عضو در شورای هماهنگی دهه کرامت می توانند در عرصه خدمت کریمانه به منصه ظهور برسانند.

 

وی ضمن تقدیر از کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه(س) گفت: این کانون با اهتمام ویژه بیش از 10 میلیارد تومان کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کرده و گوشت قربانی را برای نیازمندان در استان های مختلف ارسال کردند.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه استان های اردبیل، کردستان و یزد را به عنوان فعال ترین استان ها در دهه کرامت معرفی کرد و افزود: تلاش گسترده ای در سطح استان های مختلف صورت پذیرفت اما پس از بررسی های فراوان این استان ها انتخاب شدند.

 

در بخش دیگری از این نشست مجازی، حسین عبدالهی طی سخنانی با بیان اینکه با وجود شیوع کرونا، ستاد های استانی دهه کرامت در 31 استان کشور تشکیل شد، اظهار کرد: 123 جلسه در سطح استان ها، 374 جلسه شهرستانی برای هماهنگی برنامه های دهه کرامت، 1624 برنامه در فضای مجازی توسط ستادهای استانی و همچنین شورای هماهنگی بزرگداشت ستاد کشوری برگزار شد که از آن میان تعداد 6851 برنامه حضوری بود؛ یعنی بنا بر اطلاعات و گزارش‌هایی که برای دبیرخانه ارسال شد 61 درصد برنامه های امسال در فضای مجازی اتفاق افتاد و 39 درصد برنامه ها در فضای حقیقی انجام شد.

 

وی افزود: همچنین جلسه ستاد بزرگداشت دهه کرامت با حضور قریب به اتفاق اعضا در تهران برگزار شد، همچین سه جلسه نیز به صورت مجازی با حضوردبیران شورای هماهنگی دهه کرامت برگزار شد. از سوی دیگر تشکیل کارگروه های فعال مردمی با محوریت آستان قدس رضوی از دیگر اقدماتی بود که در این ایام انجام شد.

 

عبدالهی در ادامه اظهار کرد: همچنین برنامه های متعددی از سوی آستان حضرت معصومه(س) و بنیاد امام رضا(ع) و البته کارگروه اقوام، ادیان و ملل صورت گرفت که جای تقدیر دارد.

 

در بخش دیگری از این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین جواد بهشتی پور با اشاره به برنامه های آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: از چندین سال قبل تاکنون شورای دهه کرامت ورود جدی به حوزه های مختلف به ویژه خدمت به مردم در این ایام خاص داشته است و بسترهای مناسبی فراهم شد تا اقدامات متعددی در بازه زمانی دهه کرامت صورت پذیرد.

 

نماینده آستان مقدس حضرت معصومه(س) در شورای هماهنگی دهه کرامت گفت: از ابتدای ماه محرم امسال، قرارگاهی با عنوان قرارگاه فرهنگی جهادی فاطمی در آستان مقدس کریمه اهل بیت شکل گرفت که رسالت اصلی خود را  خدمت به محرومان و مستضعفان قرار داد به طوری که طی چندین مرحله ارسال غذا و متبکرات آستان به بیمارستان ها و مناطق محروم با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره)، سپاه و سایر نهادها انجام شد.

 

وی ادامه داد: با تشکیل قرارگاه حدود 4500 بسته معیشتی و قریب به یک میلیون ماسک و بسته های بهداشتی، غذای متبرک طبخ شده در مهمان سرای آستان میان زائران و نیازمندان توزیع شد و در مجموع مبلغ دو میلیارد و دویست میلیون تومان هزینه ای بود که در این ایام به همت قرارگاه فرهنگی جهادی فاطمی با هدف خدمت کریمانه شکل گرفت.

 

حجت الاسلام و المسلمین بهشتی پور تصریح کرد: همچنین بنا داریم در سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم و ولادت آن حضرت کاروان های خدمتی را متشکل از خادمان، گروه های جهادی و امدادگران سلامت که به صورت جهادی در این عرصه فعالیت می کنند به مناطق محروم اعزام کنیم.

 

پویش بین‌المللی پیامبر رحمت(ص) به مناسبت هفته وحدت اجرا می‌شود

 

 

 

حجت‌الاسلام و المسلمین «امیر ارزانی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، ضمن گرامیداشت هفته وحدت با اشاره به آیه 103 سوره آل عمران اظهار کرد: خداوند در این آیه می فرماید: « وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» (و همگى به ریسمان خدا چنگ زنید و پراکنده نشوید)؛ اشاره به یک موضوع در قرآن به عنوان کتاب آسمانی مسلمانان حکایت از اهمیت آن دارد؛ در واقع خداوند در این آیه نقشه راه برای امت اسلام در همه ادوار و اعصار را مشخص کرده است که بر پایه آن باید با برادری و برابری در کنار یکدیگر زندگی کنند و در مسیر رضایت الهی گام بردارند.

    مشاور رئیس و مدیرکل هماهنگی ستادی، روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، ادامه داد: با عنایت به این مساله و با توجه به جایگاهی که مساجد در تاریخ تمدن اسلامی داشتند، ستاد هماهنگی کانون های فهما بخش قابل توجهی از فعالیت‌های خود را بر محور برنامه‌های بین‌المللی متمرکز کرده است تا از این رهگذر بتواند اسلام ناب محمدی را از دریچه کانون های فرهنگی هنری مساجد معرفی کند.

 

 

 

 

  وی گفت: از سوی دیگر با در نظر گرفتن این مهم که ترویج اسلام محمدی، نیازمند معرفی سیره و سبک زندگی حضرت رسول(ص) است، در نتیجه باید نسبت به این مولفه اهتمام ویژه ای در عرصه بین المللی از سوی مسلمین صورت پذیرد تا دین مبین اسلام به عنوان نماد صلح و محبت راستین بیش از پیش مطرح شود، به ویژه آنکه بسیاری از معاندین به نام اسلام دست به اقدامات و رویکردهایی می زنند که چهره ای دیگر از دین را نشان دهند.

 

حجت الاسلام و المسلمین امیر ارزانی افزود: پیامبر اکرم(ص) می فرماید: «انَّما بُعِثتُ لِاُتمِمَّ مکارم الأخلاق» (برای احیای مکارم اخلاق و نیکی‌های اخلاقی مبعوث شده‌ام.)، این کلام رسول خدا است که نشان می دهد تا چه اندازه برای آن حضرت خلق نیکو، نوع رفتار صحیح با افراد مختلف اهمیت داشت، با توجه به این مساله باید  این بُعد از وجهه اخلاقی پیامبر(ص) به جهانیان معرفی شود تا هرگونه شبهه افکنی که در مسیر معرفی اسلام حقیقی مطرح می شود، از میان برداشته شود.     وی افزود: با این هدف پویش بین‌المللی پیامبر رحمت(ص) INTERNATIONAL CAMPAIGN FOR THE PROPHET OF MERCY  به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فهما در سطح بین‌المللی برگزار می شود و علاقه مندان برای شرکت در این پویش می توانند یک حدیث گهربار از پیامبر اکرم(ص) را انتخاب کرده، بنویسند و از آن عکس بگیرند و با هشتک‌های # پیامبر رحمت، #نبی-الرحمة، #THE-PROPHET-OFMERCY  در شبکه های اجتماعی منتشر کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین امیر ارزانی افزود: پویش مذکور با در نظر گرفتن این مساله که عموم ارتباطات امروز با توجه به شیوع کرونا در بستر فضای مجازی انجام می شود، شکل گرفت. از سوی دیگر نسل جوان نیز ارتباط خوبی با این فضا دارند، در نتیجه برگزاری پویشی با محوریت حضرت رسول(ص) آن هم در گستره بین المللی می تواند منشا اثر خوبی در راستای اشاعه فرهنگ اهل بیت و اسلام ناب محمدی باشد.     برنامه‌های پیشنهادی ویژه مساجد در عملیاتی سازی مقابله با کرونا        

 

 

در پی منویات رهبر معظم انقلاب و تشکیل قرارگاه مقابله با کرونا در امور مساجد استان تهران برنامه های پیشنهادی و اهم اقداماتی که مساجد در جهت عملیاتی سازی در عرصه مدیریت و مقابله با ویروس کرونا می توانند انجام دهند اعلام شد .

 

بلافاصله پس از استماع فرمایشات و دغدغه های رهبر حکیم و عالیقدر انقلاب اسلامی(مدظله العالی) ناظر بر جمع بندی انجام شده و در لبیک به فرمان داهیانه معظم له، مجموعه برنامه های زیر، ذیل محورهای شش گانه اطلاعیه مرکز رسیدگی به امور مساجد، برای عملیات حساس و محله محور مساجد پیشنهاد می شود. عملیاتی سازی این برنامه ها همکاری و همیاری همه نیروهای داوطلب مردمی از اقشار و تخصص های گوناگون را می طلبد و امید می رود با ضمیمه شدن این موج جدید از همت و وحدت، به حماسه ای که ائمه محترم جماعات، و کارگزاران مکرم و سایر تشکل های مرتبط با مسجد، طی ماه های پشت سر گذاشته شده در سه عرصه معنویت، سلامت و معیشت خلق کردند، شاهد کنترل موج سوم و پیشگیری از آغاز موج های بعدی بیماری باشیم:



۱.ثبت نام و سازماندهی نیروهای داوطلب مردمی جهت خدمت رسانی به افراد مبتلا و نیازمند محله جهت تهیه ارزاق روزانه، انجام خدمات پرستاری، بهداشتی و ...



٢. توزیع و چاپ تراکت در موضوع معرفی خدمات قابل ارائه توسط مسجد در صورت ابتلای احتمالی اعضای خانواده به بیماری کرونا و ارائه شماره تلفن جهت تماس اضطراری با مسجد و استمداد خدمات امدادی



٣. جمع آوری وجوه از خیرین، مومنین و نمازگزاران جهت خرید کپسول اکسیژن برای مساجد و ارائه امانی آن به افراد مبتلا و نیازمند به استفاده از کپسول اکسیژن در محله



۴ ایجاد اکیپ راهنمایان سلامت و بهداشت جهت بازدید و سرکشی از اصناف و اماکن محله و راهنمایی و ارشاد کریمانه به افرادی که دستورالعمل های مرتبط با فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی کنند.



۵. طراحی، چاپ و نصب بنرها و پوسترهای آموزشی در موضوعات مرتبط با آموزش مسائل بهداشتی و رعایت دستورالعمل های مرتبط با پیشگیری از شیوع و ابتلا به بیماری کووید 19



۶. ضدعفونی اماکن و محل های پرتردد (نانوایی ها، دفاتر پیشخوان، ایستگاه های اتوبوس، بانک ها و ...)



٧.استقرار ایستگاه پرستاری و سلامت در مساجد با همراهی و مساعدت نیروهای داوطلب هلال احمر پرستاران، بهیاران و پزشکان بازنشسته و آماده به کار جهت ارائه مشاوره و انجام خدمات پرستاری به مراجعه کنندگان و ساکنین محله



٨. استقرار نیروهای داوطلب مردمی در پمپ های بنزین محل جهت جلوگیری از دست به دست شدن نازل‌های سوخت و انجام عملیات سوخت زنی



٩. پخش دعاهای ماثوره (دعای هفتم و دعای فرج) از ماذنه ها قبل از اذان ظهر و مغرب



١٠.توزیع برگه های ختم قرآن و زیارت عاشورا در درب منازل به نیت شفای مریضان و سلامتی کادر درمانی



١١. توزیع ماسک و محلول های ضدعفونی کننده بین ساکنین محله به صورت رایگان یا با قیمت ارزان



١٢. ضدعفونی روزانه اماکن مشای آپارتمان‌هایی که یکی از خانوارها یا ساکنین آن مبتلا به کرونا شده است



١٣. برگزاری کلاس ها و دوره های توجیهی برای عموم مردم و نیروهای داوطلب مردمی در موضوع مقابله و مدیریت بیماری کرونا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی



١۴. شناسایی و برگزاری جلسات منظم با مدیران ساختمان ها، جهت اطلاع از وضعیت سلامتی ساکنین محله و شناسایی سالمندان من باب سهولت در انجام خدمات به مبتلایان



١۵. اظهار همدردی با خانواده متوفیان ناشی از کرونا



١۶. استفاده از ظرفیت آشپز خانه ها و آبدارخانه های مساجد جهت تامین انواع آب میوه طبیعی و غذاهای مناسب بیماران و توزیع در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ویژه بیماران کرونا



١٧. شناسایی و معرفی مبتلایان محله به سامانه ۴۰۳۰ جهت انجام خدمات پشتیبانی درمانی در ساعات و روزهای اولیه و کاستن از تعداد فوتی ها و تلفات

 

اولویت‌ کار رواق‌های نمایش و قلم در کانون‌های مساجد؛ از جذب بچه‌های مسجد تا تولید محتوا

 

 

 

 

«سعید سعادتی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از سال جاری در رواق های دوازده گانه دنبال و انجام می شود، اظهار کرد: هر یک از این رواق ها، توسط یک استان معین راهبری می شود که روز گذشته (سه شنبه، 6 آبان ماه) جلسه ای با استان های معین در دو رواق «قلم» و «نمایش» برگزار شد.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور تصریح کرد: در جلسه ای که با حضور مدیر ستاد هماهنگی استان البرز که استان معین در رواق نمایش است، برگزار شد، محورهای فعالیت این استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیماتی درباره آموزش، تولید محتوا و ثبت گروه های نمایشی اتخاذ شد. بنابر تصمیمات این جلسه قرار است استان البرز هم فعالیت های نمایشی خود را گسترش دهد و هم دیگر استان ها را تحت پوشش داشته باشد.

 

وی با اعلام تشکیل کارگروه و شورای نمایشی در استان معین، ادامه داد: همه برنامه ها در این شورا پیگیری می شود و دو نفر از اعضای آن در کمیته علمی رواق نیز حضور می یابند. شورای علمی متشکل از پنج نفر است که سه نفر آنان را استادان برجسته کشوری و دو نفر را چهره های نخبه و ممتاز استانی تشکیل می دهند. در جلسه روز گذشته، چگونگی انتخاب افراد کمیته علمی نیز مورد بحث قرار گرفت.

 

سعادتی ابراز کرد: برگزاری جشنواره ملی «تئاتر بچه های مسجد» با همکاری حوزه هنری و اطلاع رسانی آن توسط استان معین، تبلیغات و جریان سازی رسانه ای رواق، ایجاد انگیزه لازم در بچه های مسجد برای ورود به عرصه نمایش و ارائه طرح های جدید برای سال 1400 با تاکید بر تولید محتوا و نمایشنامه در استان های مختلف نیز در این جلسه بررسی شد.

 

وی اضافه کرد: اگرچه پیش از این، 50 نمایشنامه با همکاری حوزه هنری تولید شده و در آینده نزدیک منتشر می شود، اما تلاش بر آن است تا در رواق نمایش و به همت استان معین، محتواها و نمایشنامه های تولیدشده متعلق به کانون های فرهنگی هنری و بچه های مسجد باشد.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور تاکید کرد: آموزش بچه های مسجد در حوزه نمایش و ثبت گروه های نمایشی کانون های فرهنگی هنری مسجدی به همت استان معین به منظور دستیابی به آمار دقیق و ارائه خدمات به استعدادهای شناسایی شده نیز در سال آینده در رواق نمایش با جدیت دنبال می شود.

 

سعادتی درباره مباحث مطرح در جلسه با مسئولان استان یزد به عنوان استان معین در رواق «قلم»، گفت: دبیری این رواق را حجت الاسلام مظفر سالاری از داستان نویسان برجسته کشوری بر عهده دارد. آموزش در این رواق آغاز و سرفصل های مختلف داستان نویسی تدوین شده است. تاکید معاونت فرهنگی هنری ستاد فهما در این رواق بر آن است که این آموزش ها، انگیزه لازم را برای جذب در بچه های مسجد ایجاد کند.

 

وی از راه اندازی کمیته علمی در رواق قلم خبر داد و بیان کرد: در جلسه دیروز مقرر شد نفرات استانی به سرعت معرفی شوند و ما نیز چهره های ملی کمیته را معرفی کنیم تا جلسات برگزار و آموزش بچه های مسجد در حوزه ادبیات و داستان نویسی دنبال شود.

 

سعادتی با بیان اینکه جذب استعدادها از اولویت های رواق قلم است، خاطرنشان کرد: قرار است به دلیل تازه کار بودن کانون های مساجد در این عرصه، برنامه پنج ساله آموزش و تولید محتوا اجرا و در این پنج سال حداقل 100 داستان نویس متخصص را تربیت کنیم. در بخش شعر هم با مشارکت چهره های متخصص، تربیت شعرای مسجدی را در دستور کار داریم و از برگزاری جشنواره ها برای این مهم بهره می گیریم.

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: بسته خبری کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های مسجدی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور حجت الاسلام و المسلمین دکتر شورای هماهنگی دهه کرامت ستاد بزرگداشت دهه کرامت نیروهای داوطلب مردمی مقام معظم رهبری کانون های مساجد بخش دیگری فضای مجازی خدمت کریمانه مدظله العالی بچه های مسجد تولید محتوا دکتر ارزانی پیامبر رحمت انجام خدمات سوی دیگر استان معین بین المللی فعالیت ها هفته وحدت برگزار شد برنامه ها حضرت رسول معصومه س انجام شد رسانه ای شکل گرفت استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۲۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  این نشست با هدف برنامه ریزی هر چی بهتر برای دهه کرامت. انتقال تجارب دبیران شهرستان‌ها هماهنگی هرچه بهتر پر جهت خدمت امام رضایی به مردم. با شعار همه خادم الرضائیم در صحن پیامبر اعظم حرم رضوی مشهد الرضا بمدت دو روز برگزار شد.

در این نشست سخنرانان و کارشناسان معاونت‌های اجتماعی فرهنگی قرآن و عترت به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند

محمد اسماعیل امام زاده مدیر کانون‌های خدمت رضوی مازندران مهمترین محور چهلمین نشست دبیران کانون‌های خدمت رضوی استان مازندران در سالن اجتماعات مدیریت خدمات زائران رضوی مبحث تحکیم خانواده جوانی جمعیت نشر فرهنگ قرآن و عترت و نیز فرهنگ رضوی اعلام کرد

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی