Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت در اخبار 21 با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در کشور، اظهار داشت:با توجه به پیش بینی وزیر بهداشت  در دوسه هفته اخیر تنها 6 درصد تردد اجتماعی کاهش داشته است.

وی ادامه داد: امروز در آمریکا تعداد کشته‌های کرونایی بیش از هزار نفر بوده و در فرانسه نیز 531 نفر کشته شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به افزایش تعداد تست‌های تشخیص بیماران کرونایی، افزود: حدود 5500 بیمار آی سی یو داریم که اکثر آنها بدحال هستند.

حریرچی با بیان اینکه روزانه بیش از 4 هزار بیمار بستری داریم، خاطرنشان کرد:‌اگر رعایت لازم صورت نگیرد ابتلا بیشتر شده و به همین میزان نیز آمار بستری بالا می‌رود.

وی با تاکید بر پرهیز مردم از انجام مهممانی و عروسی، بیان داشت: تا زمانی که میزان فاصله گذاری اجتماعی این است، متاسفانه ممکن است روند صعودی ابتلا هم افزایش یابد.

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به اینکه رعایت پروتکل ها از 42 درصد به بیش از 50 درصد رسیده است، تصریح کرد: متاسفانه پیش بینی اکثر مسئولان بهداشت این است که تا دو سه هفته آینده روند صعودی ابتلا را خواهیم داشت.

حریرچی گفت: میزان مرگ بعد از 4 هفته تغییر رفتار صعودی نشان می‌دهد و اگر رعایت  شود کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به دادن اختیارات  جدید برای مبارزه با کرونا، یادآور شد: مابقی یک میلیارد یورو امروز با دستور رئیس بانک مرکزی پرداخت می‌شود.

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به انجام روزانه 25 هزار تست، گفت:این تعداد  را به 100 هزار تست می‌رسانیم.

جریرچی با اشاره به آخرین تسهیلات در نظر گرفته شده برای بیماران کرونایی، بیان داشت: کار را با 7 محور شروع کردیم که شامل این است که برای درمان بیماران کرونایی داروهای جدیدی را تحت پوشش بیمه قرار داده‌ایم.

وی اضافه کرد:وسائل حفاظتی برای بیماران کرونایی را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهیم و بیماران را روی تخت بیمارستان بیمه می‌کنیم.

معاون کل وزیر بهداشت از پرداخت هزینه نگهداری بیماران کرونایی در منزل خبر داد و گفت: پوشش بیمه‌ای همه افراد عادی و پوشش هزینه‌ای بیشتر برای بیماران سرطانی نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر بهداشت فرانسه آمریکا حریرچی بیماران معاون کل وزیر بهداشت بیماران کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۳۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن قدردانی از زحمات کادر سلامت، اظهار داشت: کارکنان نظام سلامت باعث افتخار ما هستند و به طور شبانه روزی، حتی در ایام تعطیل کار می کنند و در زمان کرونا نیز افتخار آفرینی کردند.

وی با اشاره به تقدیم ۳۰۰ شهید حوزه سلامت در مبارزه با بیماری کووید۱۹، گفت: با توجه به نیازهایی که در جامعه ما وجود دارد بحث پرداخت فوق العاده خاص را از دو سال پیش به صورت مستمر آغاز و سال گذشته در صحن علنی مجلس از نمایندگان مجلس درخواست و آن را پیگیری کردیم که با تلاش رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه، این مصوبه روز گذشته به تصویب رسید.

عین‌اللهی ادامه داد: ۱۰ هزار میلیارد تومان فوق العاده خاص برای کارکنان حوزه سلامت در نظر گرفته شده که آیین نامه اجرایی آن در کمیته ها در حال تدوین بوده و به اطلاع تمامی کارکنان خواهد رسید. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: مصوبه فوق العاده خاص از امسال اعمال می‌شود و جزو بودجه امسال دیده شده است.

عین‌اللهی به دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه سلامت پرداخت و اظهار داشت: آموزش علوم پزشکی در ایران بنا به اقرار تمامی سازمان‌های بین‌المللی یکی از آموزش‌های در تراز کشورهای پیشرفته جهان است و تمامی شاخص‌هایی که در یک آموزش پیشرفته پزشکی لازم است را داراست.

وزیر بهداشت ادامه داد: امروزه ما نه تنها همه خدمات بهداشتی و درمانی مردم را در داخل کشور ارائه می‌دهیم بلکه در سال گذشته قریب به یک و نیم میلیون نفر از خارج از کشور برای درمان به ایران آمدند و خدمات دریافت کردند.

وی با بیان اینکه تعداد دانشگاه‌های علوم پزشکی ما از ابتدای انقلاب تاکنون از ده دانشگاه علوم پزشکی به ۷۰ دانشگاه افزایش پیدا کرده است، گفت: اکنون ۲۴۰ هزار دانشجو، ۲۲ هزار عضو هیات علمی و ۸۴۰ مرکز تحقیقاتی داریم و جهش بسیار خوبی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شده است.

وزیر بهداشت با اشاره به برگزاری آزمون دستیاری با بیان اینکه در سال گذشته در سه رشته بیهوشی، طب اورژانس و اطفال کمبود متقاضی داشتیم، گفت: مجبور شدیم در این سه رشته مجدد فراخوان داده و از کارورزان سال آخر پزشکی با مصوبه آموزش پزشکی تخصصی استفاده کنیم.

عین اللهی با بیان اینکه ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری در دوره جدید شرکت کرده اند، گفت: امسال نیز می‌توانیم معادل سال گذشته در دستیاری پذیرش داشته باشیم. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در خصوص ظرفیت دانشجویان پزشکی نیز طبق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل می کنیم و در صورتی که افزایش و کاهشی لازم باشد با تصویب این شورا انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه‌ها سهم دولت است
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است؟
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • «دست مایو الکترونیک»در هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری