Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@19:32:39 GMT

استیجاری بودن ادارات شهر قدس زیبنده نیست

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۳۱۷۸

استیجاری بودن ادارات شهر قدس زیبنده نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس، مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران ظهر امروز در سومین جلسه کمیته برنامه‌ریزی و اقتصاد مقاومتی شهرستان قدس در سالن جلسات باقرالعلوم(ع)، اظهار کرد: مقوله توسعه، مقوله‌ای پویا، فعال و همه‌جانبه است و کمیته‌های برنامه‌ریزی‌ ظرفیت‌های مناسبی برای مشارکت حداکثری ذی‌نفعان در امر برنامه‌ریزی و توسعه کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: نحوه توزیع اعتبارات تملک دارایی در سطح شهرستان قدس از محل اعتبارات سرمایه استان و اعتبارات متوازن است که با توجه به محدودیت‌هایی مانند سقف اعتبارات ابلاغی به استان، فصول هزینه‌ای نیز در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران بیان کرد: در بخش متوازن شاخص‌های در سطح کشوری در نظر گرفته شده و اگر وضعیت یک شهرستان به نسبت جمعیت با شاخص‌ها توازن نداشته باشد، نمی‌توان در آن حوزه بودجه‌ای در نظر گرفت و این مؤلفه‌ها کارشناسی شده است.

شفیعی ادامه داد: اگر پروژه‌ای در قالب بخش خصوصی معرفی شود، طبق چهارچوب با کمک شهرداری‌ها می‌توان پروژه‌های نیمه کاره‌ای که برای عموم مردم قابل استفاده و دارای توجیح اقتصادی باشد، آمادگی واگذاری پروژه و تخصیص اعتبار را داریم که در زمان کوتاه‌تری به بهره‌برداری برسد.

وی در ارتباط با فضاهای اداری استیجاری در شهرستان قدس، گفت: راهکار قطعی برای این موضوع استفاده از ظرفیت مولدسازی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران ادامه داد: با توجه به زیرساخت‌های اقتصادی موجود و تراکم جمعیتی در شهرستان قدس، استیجاری بودن و نداشتن برخی فضاهای اداری زیبنده این شهر نیست.

شفیعی افزود: بیمارستان شهرستان قدس در حال نهایی شدن، فرآیند تکمیل و تحویل بوده که بودجه آن از منابع ملی تأمین شده است.

وی تأکید کرد: دستگاه‌های مختلف باید نقش فعال‌تری داشته تا بتوانند سهم بیشتری از منابع ملی برای بخش خود دریافت کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در ارتباط با تخصیص اعتبار در بخش آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: این بودجه از سال گذشته در اختیار سازمان اجتماعی وزارت کشور قرار گرفته که نحوه توزیع آن در سطح استان نیاز به بررسی دارد.

شفیعی با اشاره به اینکه مسائل شهرستان قدس در چند بخش قابل دسته‌بندی است، گفت: با توجه به حجم جمعیت و مهاجرت‌هایی که به این شهر انجام می‌شود، حوزه آب‌وفاضلاب، آموزش‌وپرورش، فضای اداری، بهداشت‌ودرمان، آسیب‌های اجتماعی و مسائل امنیتی و انتظامی از مسائل شاخص در منطقه است که در دو سطح شهرستان و استان قرار دارد.

وی بیان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نسبت به وضعیت زیرساخت‌ها و چالش‌های اساسی شهرستان‌های تازه تأسیس مانند قدس نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد که لازم است مسائل به شکل مجزا بر اساس اطلاعات میدانی کارشناسی شده و رسیدگی شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران تصریح کرد: شهرستان قدس به دلیل تراکم جمعیتی، قرارگرفتن در مسیرهای مهم مواصلاتی و تبادلاتی و نزدیکی به شهر تهران، دارای مؤلفه‌هایی است که می‌تواند با توجه و کمک در نظام توسعه استان و کشور جایگاه خود را به درستی پیدا کند. 

انتهای پیام/پ/س

منبع: فارس

کلیدواژه: استان تهران مدیریت قدس تراکم مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران شهرستان قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۳۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، وضعیت ساختمان‌های ناایمن، پرخطر وبحرانی منطقه ۱۲ با حضور مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران، وحیدرضاانارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲، مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهرتهران، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۲، دبیر ستاد مدیریت بحران و شهرداران نواحی ۱،۲،و ۳ در شورای اسلامی شهر تهران بررسی شد.

در این جلسه ضمن ارائه گزارش در خصوص تعداد اماکن ناایمن و پرخطر در این منطقه، اهتمام بر ایمن سازی و تعیین تکلیف وضعیت ساختمان‌های نا ایمن و بحرانی اولویت دار در دستور کار قرار گرفت.

وحید رضا انارکی محمدی با تاکید بر حساسیت موضوع ساختمان‌های نا ایمن و نگرانی‌های مردم مبنی بر خطرآفرین بودن این ساختمان‌ها گفت: با توجه به فرسوده بودن بافت منطقه ۱۲ نسبت به سایر مناطق شهر، تاکنون بیش از ۴۰ جلسه کمیته ایمنی تشکیل شده و رفع ایمنی ساختمان‌ها و نوسازی بافت فرسوده از دغدغه‌های مدیریت شهری منطقه است.

وی با اشاره به اولویت ایمن سازی مجتمع‌های مسکونی ناایمن، با توجه به جدی بودن امنیت جان شهروندان یادآور شد: این مهم در دستور کار شهرداری است و با برگزاری جلسات هیأت امنایی و صدور اخطاریه و ارائه آموزش و در همکاری با سازمان آتش نشانی اقدامات لازم از سوی شهرداری انجام می‌شود.

وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به اینکه ایمن سازی منطقه ۱۲ با محدودیت‌های میراث فرهنگی و اوقاف مواجه است، گفت: می‌بایست بر اساس برنامه اقدام جامع مشترک، و بهره مندی از نظرات مشاوران، برنامه ایمن سازی منطقه ۱۲ را گام به گام و بر اساس اولویت‌های مهم جلو ببریم که متأسفانه به علت عدم همکاری این سازمان‌ها و در برخی موارد کسبه، در مورد ایمن سازی ۵ سرای ناایمن اقدامی نشده است.

مهدی بابایی نیز با تاکید بر اهمیت هم افزایی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و سازمان آتش نشانی در خدمت رسانی به شهروندان گفت: بازوان اجرایی مدیریت شهری در مبحث بحران اعضای ستاد بحران می‌باشند که کمیته‌های ایمنی را در مناطق تشکیل می‌دهند که ارزیابی‌های ماهیانه از نواحی به منظور ایمن سازی ساختمان‌های پرخطر باید با صدور اخطاریه و در مرحله آخر قطع انشعابات مالکین را ملزم به رعایت ایمنی کرد.

وی با تاکید بر لزوم نظارت و تداوم پیگیری همه جانبه نهادهای متولی در خصوص رسیدگی به ساختمان‌های ناایمن، بر تعیین تکلیف ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ در نیمه اول سال تاکید کرد و افزود: با مشخص شدن مختصات و نوع ناایمنی و بحران، نهاد قضائی در کنار دستگاه‌های اجرایی برای ضمانت اجرای رفع ناایمنی ساختمان‌ها در این مناطق مشارکت و تمهیدات لازم اتخاذ خواهد شد.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران همچنین در این نشست، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در ۱.۵ سال اخیر و با کمک دستگاه قضائی و پای کار آمدن دادستانی تهران، تمامی مالکان ساختمان‌های پرخطر و بحرانی دعوت و تذکرات و اخطارهای لازم را دریافت کردند که در نهایت خروجی این پیگیری و تلاش‌ها، کاهش تعداد ساختمان‌های ناایمن است.

کد خبر 6096001

دیگر خبرها

  • جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های شهرستان بردسکن
  • شهرداری تهران هیچ قصدی برای باشگاه‌داری ندارد
  • شهرداری تهران هیچ قصد و برنامه‌ای برای باشگاه‌داری ندارد
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • اولین آزمون استخدامی سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • برگزاری اجلاسیه شهدای چرام در ۲۷ اردیبهشت
  • فرصت‌های از دست رفته برای کردستان با کار جهادی جبران شود
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • رقابت 21 هزار کرمانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند