Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@16:06:31 GMT

وحدت دنیای اسلام در غرب وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۳۱۹۰

وحدت دنیای اسلام در غرب وجود ندارد

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: نظیر وحدتی که در دنیای اسلام وجود دارد در دنیای غرب نمی توانیم، ببینیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «سیدمحمد حسن ابوترابی» شامگاه امروز(چهارشنبه 7 آبان) در همایش وحدت انقلابی، جوانان مسلمانان و تاثیر آن در تحقق آرمان های انقلاب اسلامی اظهار کرد: امروز رسانه ها نقش مهمی در تحولات اجتماعی دارند و رسانه ابزار قدرتمندی به شمار می رود و آنگونه که باید از این ابزار بهره نمی گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی می تواند ظرفیت های خود را در حوزه رسانه ارتقاء ببخشد و گمان می کنم جمهوری اسلامی ایران عمر کوتاهی در عرصه رسانه تجربه می کند و رسانه های قدرتمند غربی از یک عقبه چند صد ساله برخوردارند و در قالب یک شبکه در هم تنیده از عقبه امنیتی، سیاسی و اقتصادی بهره مند هستند و جمهوری اسلامی در برابر این شبکه قدرتمند نقش مهمی در تحولات منطقه داشته است.

 

حجت الاسلام ترابی فرد بیان کرد: اگر قدرت رسانه امروز جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی نبود شاید شرایط منطقه و جهان به گونه ای دیگر رقم می خورد و یکی از اشکالاتی که داریم این است که نگاه ما معطوف به کاستی ها و ضعف ها است و دارایی ها و قدرت آنگونه که وجود دارد دیده نمی شود و یا کوچک دیده می شود و این مهم منجر به کاهش امید می شود.

 

وی یادآور شد: امروز دنیا نگران قدرت رسانه ای ایران و جبهه مقاومت است و قدرت رسانه ای توانسته در مدت سه دهه از عمر خود جبهه عظیمی در برابر قدرت های بزرگ خلق کند.

 

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: امروز نمی توانیم در بین امت فلسطین و امت سوریه، لبنان و امت ایران و جهان اسلامی فاصله بگذاریم، جبهه متشکل مقاومت یک جبهه قدرتمندی است، امروز در شعار صحبت از وحدت نمی کنیم و وحدت در کالبد جامعه اسلامی تعریف شده است و در جریان پیاده روی اربعین جریان در هم تنیده مسلمانان را مشاهده می کنیم.

 

حجت الاسلام ترابی فرد بیان کرد: نظیر وحدتی که در دنیای اسلام وجود دارد در دنیای غرب نمی توانیم، ببینیم، با فلسطین نه تنها از نظر مبانی فقهی و مذهبی در یک جبهه قرار داریم بلکه از نظر راهبرد نیز یک راهبرد مشترک در موضوع فلسطین داریم و در برابر نظام سلطه و جبهه صهیونیستی ایستاده ایم.

 

وی افزود: امروز فلسطین، لبنان و جبهه مقاومت یک وحدت اعتقادی و سیاسی و یک وحدت استراتژیک و راهبردی دارد و لذا مقتدر هستند و غزه سید حسن نصرالله را با قامت بلند در کنار خود می بیند و یمن، فلسطین و لبنان یک جبهه واحد به شمار می روند و قدرت رسانه ای در این حوزه بسیار حائز اهمیت است.

 

امام جمعه موقت تهران متذکر شد: یک هزار و 400 سال قبل پیامبر مکرم اسلام فرمودند که « أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم ۖ » و بعد از یک هزار و 400 سال امروز آثار آن را می بینیم و در این مدت جبهه واحد نبودیم و اگر جبهه واحد اسلامی وجود داشت در 70 سال قبل در قلب جهان اسلام فلسطین سرزمین دنیای اسلام و قبله مسلمانان توسط نظام استکبار فتح نمی شد و یک رژیم نامشروع در قلب اسلام در برابر چشمان مسلمانان و حکومت اسلامی به وجود نمی آمد که صدها هزار مسلمان را قتل عام کنند و فلسطینی ها را به کشورهای همسایه کوچ بدهند و آنها را بی سر زمین کنند.

 

وی تاکید کرد: اقدامات اساسی در حوزه فضای مجازی کار بسیار دشواری است و قدم هایی برداشته شده اما باید قدم های بلندتری در این زمینه برداریم.

 

امام جمعه موقت تهران به بهره گیری از ظرفیت جوانان در فعالیت ها و عرصه های مختلف تاکید کرد و گفت: صدها کارشناس ارشد و صدها دانشمند دارای مقالات علمی آی.اس.آی و صدها اندیشمند دارای مقالات مرجع در کشور داریم و این رشد علمی کار کوچکی نبود.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد تصریح کرد: سرعت تولید علم در ایران بیش از نقاط مختلف جهان است و این جهش در یک دوره کوتاه رقم خورده است، تربیت نیروی انسانی کار سختی است و به کارگیری نیروی انسانی سخت تر است.

 

وی گفت: تولید علم کار بسیار دشواری است اما تبدیل علم به فناوری بسیار سخت تر است، کشورهای جهان دانش را تولید می کنند اما از این دانش کشورهای توسعه یافته بهره می برند.

 

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: در طول انقلاب اسلامی در دانش هسته ای، لیزر و علوم حوزه نانو، بیوشیمی و حوزه پزشکی تحولات عظیمی رخ داده است.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی راه دشوار را در فاصله کوتاهی طی کرده است لذا انتظارات مردم از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بیشتر شده است.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته وحدت حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی وحدت و همدلی حجت الاسلام ابوترابی فرد ابوترابی فرد ابوترابی وحدت وحدت مسلمانان امام جمعه موقت تهران جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی حجت الاسلام دنیای اسلام قدرت رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۳۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت رسانه‌ای دشمن برای ایجاد تنش در کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه همدان بیان کرد: هفته معلم را به همه جامعه فرهنگیان، اساتید در حوزه و دانشگاه تبریک می‌گوئیم.

وی افزود: امروز در جامعه با مشکلاتی مواجه هستیم، اما سوال اینجاست که راه حل اساسی این مشکلات کجاست؟

شعبانی با اشاره به اینکه یکی از مسائل و معضلاتی که امروز با آن روبرو هستیم، مساله اشتغال جوانان است، گفت: نسل جوان ما باید به عنوان یک تولید کننده ثروت مطرح شود.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین نهادی که می‌تواند و باید در این مسیر حرکت کند، نظام تعلیم و تربیت کشور است، گفت: علاوه بر آموزش باید این مسائل تبدیل به رفتار اجتماعی و عملی بشود.

امام جمعه همدان اظهار کرد: تعلیم و تربیت، اساسی‌ترین و حساس‌ترین بخش از وظایف جریانات انقلابی است که گاهی از موارد به آن بی‌توجهی شده است.

شعبانی با اشاره به اینکه کار نهاد تعلیمی و آموزشی ما تربیت انسان است و فقط بنا نیست به دانش آموزان آموزش داده شود، افزود: رهبر معظم انقلاب نیز به مساله معاونت پرورشی اشاره کردند و این اهمیت کار را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه مبانی اصیل و قابل دفاعی که ما داریم، باید در آموزش و پرورش مورد توجه قرار بگیرد، گفت: طولانی بودن دوره تحصیل مضرات اجتماعی برای جوانان این کشور دارد.

شعبانی بیان کرد: با طولانی شدن دوره تحصیل، فرصت جوانی از فرزندان ما گرفته می‌شود و لذا نیازمند اصلاح است که وزیر آموزش و پرورش نیز به آن اشاره دارد.

وی با اشاره به اینکه دشمن در ایام اخیر پس از شکست در میدان نظامی، با شایعه پراکنی و دروغ‌پردازی به سراغ جنگ رسانه‌ای رفته است، ادامه داد: وحدت رسانه‌ای دشمن برای ایجاد تنش در کشور است.

شعبانی با اشاره به اینکه فراموش نکنیم که جریان رسانه‌ای دشمن ابلیس صفت است، گفت: سال‌ها بسیاری از غرب زده‌ها، صحبت از آزادی بیان در غرب داشتند، اما امروز شاهدیم که چگونه با دانشجویان خودشان برخورد می‌کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه جمهوری اسلامی از اول معتقد بود آزادی بیان در غرب، یک شعار تو خالی است و امروز حقانیت موضع‌گیری ما در بلاد کفر دیده می‌شود، افزود: امروز مواضع جمهوری اسلامی ایران در سراسر دنیا فراگیر شده و این موفقیت جمهوری اسلامیست.

وی با اشاره به اینکه شأن امامت جمعه مطالبه‌گری است، اضافه کرد: هدف از مطالبه‌گری تقویت و حمایت از مسئولان در مسیر حل مشکلات مردم است نه تضعیف آنها.

شعبانی با بیان اینکه خیلی از مطالبات مردمی در جلسات خصوصی و عمومی مطرح و ائمه جمعه پیگیر مشکلات مردم هستند، ادامه داد: تریبون نماز جمعه، تریبونی برای بیان دغدغه‌ها و مطالبات همه مردم است که انتظار دارند حرف آنها شنیده شود.

وی با اشاره به اینکه انتظار این است که مسئولان در سطح استان و در سطح ملی نسبت به این مطالبات برخورد شایسته داشته باشند، گفت: امام صادق (ع) تشیع، امامت و ولایت را زنده کردند و امروز همه ما سر سفره امام صادق (ع) هستیم.

شعبانی ادامه داد: آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای حضرت آیت الله طه‌محمدی که در بیمارستانی در قم بستری هستند، داریم.

کد خبر 6095821

دیگر خبرها

  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی است
  • امام جعفر صادق(ع) بر اتحاد و وحدت امت اسلامی توصیه می‌کردند
  • وحدت رسانه‌ای دشمن برای ایجاد تنش در کشور است
  • اسرار موفقیت امام صادق (ع) در تقویت بنیان‌های وحدت امت اسلام
  • جبهه مقاومت گنبد آهنین رسانه‌ای دشمن را از بین برد
  • ایران اسلامی الگوی وحدت و برادری در جهان است
  • کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند
  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند