Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیمان آذریان روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با اجرای این طرح، افراد بی بضاعت از یارانه دولت جهت پرداخت سرانه بیمه استفاده خواهند کرد و بر اساس اطلاعات مالی بیمه ‌گذار، نحوه مشارکت و پرداخت حق بیمه مشخص و به بیمه سلامت ارائه می‌ شود.

وی بیان کرد: ۴۵ هزار و ۵۴۴ نفر در آستارا تحت پوشش بیمه سلامت هستند و ماهانه برای تامین هزینه دارو و درمان هر کدام از بیماران خاص، ۱۲ میلیون ریال پرداخت می شود و بیشتر آنها بیماران ام اس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: ۴۵ موسسه تشخیصی، درمانی و پزشکی، دندانپزشکی، داروخانه و رادیولوژی و فیزیوتراپی با اداره بیمه سلامت آستارا قرارداد دارند و سامانه نسخه نویسی الکترونیکی در مراکز درمانی راه اندازی شده است.

آذریان گفت: در حین مراجعه بیماران به مراکز درمانی یا مطب، بر حسب کد ملی پرونده الکترونیکی تشکیل می شود و بیمه شده به داروخانه ها، آزمایشگاه ها یا مراکز تشخیص و درمان مراجعه و خدمات دریافت می کند.

رئیس اداره بیمه سلامت آستارا گفت: در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی قواعد بیمه ‌گری، احراز هویت و اعتبار بیمه کنترل و نسخه پزشک تجویز و ثبت می ‌شود و تجمیع اطلاعات بیماران، پردازش صحیح، حذف دفترچه‌ های کاغذی و مدیریت هزینه درمان از مزایای آن است.

وی یادآور شد: با رویکرد سلامت محور دولت تدبیر و امید، اجرای ماده ۳۸ قانون برنامه پنجم توسعه و سیاست رهبری در حوزه سلامت، مردم از بیمه سلامت بهره مند شده اند و شهروندان می‌توانند با شماره‌ گیـری کد دستـوری # ۱۶۶۶ * از طریق موبـایل و اعلام کد ملی خود  از وضعیت بیمه خود مطلع شوند.

سوم تا نهم آبان ماه هفته بیمه سلامت است.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۶۲ روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و دارای ۶ مرکز بهداشتی درمانی، ۲۵ خانه بهداشت و یک بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی است.

برچسب‌ها آستارا بیمه سلامت داروخانه سازمان بیمه سلامت ایران کارآمدی دولت بهداشت و سلامت بیمه درمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا بیمه سلامت داروخانه سازمان بیمه سلامت ایران کارآمدی دولت بهداشت و سلامت بیمه درمان آستارا بیمه سلامت داروخانه سازمان بیمه سلامت ایران کارآمدی دولت بهداشت و سلامت بیمه درمان اخبار کنکور بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۳۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، شباهنگ افزود: علاوه بر بیمه رایگان سه دهک اول، با اصرار بیمه سلامت در سال گذشته دو دهک دیگر هم به آن اضافه شد تا به این ترتیب مردم دغدغه‌ای برای مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی نداشته باشند.
وی ادامه داد: همچنین تخفیف‌های ویژه برای سایر دهک‌ها در نظر گرفته شد؛ به طوری که دهک ششم ۲۰ درصد، دهک هفتم ۳۰ درصد، دهک هشتم ۴۰ درصد و دهک نهم ۵۰ درصد حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند و مابقی توسط دولت پرداخت می‌شود.
سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: این موضوع گام مهمی در جهت افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشتی درمانی است. خانم شباهنگ اضافه کرد: ۴۲ هزار نفر در دهک‌های اول تا پنجم تحت پوشش بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

دیگر خبرها

  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی