Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری بر اساس نتایج نظرسنجی‌ها گزارش داده‌اند ترامپ ممکن است نخستین نامزد جمهوری‌خواه در ۴۴ سال گذشته باشد که در ایالت تگزاس بازنده می‌شود.

به گزارش مشرق، در حالی که کمتر از یک هفته به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده نتایج برخی نظرسنجی‌ها و تحلیل‌ها حاکی از آن هستند که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ممکن است نخستین نامزد جمهوری‌خواهی باشد که در ۴۴ سال گذشته در ایالت تگزاس بازنده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین بار که یک نامزد دموکرات در ایالت تگزاس به پیروزی رسید سال ۱۹۷۶ و آخرین بار که در ایالت جورجیا به پیروزی رسید سال ۱۹۹۲ بود.

پایگاه «تروث‌آوت» گزارش داده ستاد انتخاباتی «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ابتدا قصد داشت منابعش را روی تبلیغات در ۱۷ ایالت خاکستری متمرکز کند که نتایج آنها در ادوار انتخاباتی گذشته بین نامزدهای جمهوری‌خواه و دموکرات در چرخش بوده‌اند. با این حال، تیم او اکنون در پرتو نتایج نظرسنجی‌ها و برخی تحلیل‌ها صرف هزینه در ۲ ایالت یاد شده را مورد بررسی قرار می‌دهد.

«جن ریدر»، از مقام‌های ستاد انتخاباتی بایدن به ای‌بی‌سی‌نیوز گفت: «منابعی که در اختیار داریم به ما فرصت داده‌اند کارمان را در مناطق وسیع‌تری دنبال کنیم.»

طبق گزارش تروث‌آوت، تیم بایدن دلایل خوبی برای انجام این اقدام دارد. ایالت‌هایی که ستاد انتخاباتی بایدن چند ماه پیش برای بردن در آنها برنامه‌ریزی کرده بود، ایالت‌های همیشه خاکستری مانند «میشیگان»، «پنسیلوانیا»، «ویسکانسین»، «کارولینای شمالی»، «آریزونا» و «فلوریدا» بود.

دست‌کم نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند این ایالت‌ها اکنون ولو با حاشیه اختلاف اندک با ترامپ به سمت جو بایدن متمایل شده‌اند.

با وجود این، شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند «تگزاس» و «جورجیا» که در ادوار قبلی «ایالت‌های قرمز» (کانون رأی جمهوری‌خواهان) بوده‌اند در حال تغییر روند و تبدیل شدن به «ایالت‌های آبی» هستند.

بسیاری از مراکزی که نتایج نظرسنجی‌ها را دنبال می‌کنند اکنون وضعیت «تگزاس» را به عنوان ایالتی که کانون رأی جمهوری‌خواهان به شمار می‌رود بررسی نمی‌کنند و آن را یک «ایالت خاکستری» (یا چرخشی) در نظر می‌گیرند؛ این چیزی است که بسیاری از تحلیلگران مسائل انتخاباتی در آغاز سال جاری میلادی آن را غیرممکن تصور می‌کردند

پایگاه «RealClearPolitics» از مراکز مهمی که به گردآوری نتایج نظرسنجی‌ها و تحلیل آنها می‌پردازد گزارش داده که ترامپ در ایالت تگزاس به طور میانگین ۲.۶ درصد از بایدن جلو است، اما این رقم به حدی پایین است که در حاشیه خطای تمامی ۵ نظرسنجی‌ای که از آنها میانگین گرفته شده قرار دارد.

در ایالت جورجیا هم ترامپ در میانگین نظرسنجی‌های ارائه‌شده توسط RealClearPolitics از بایدن جلوتر است اما حاشیه اختلاف او تنها ۰.۴ درصد است.

در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ ایالت تگزاس جزو ایالت‌هایی بود که ترامپ با اختلاف نسبتا بالایی در برابر «هیلاری کلینتون» پیروز شد. او در این ایالت ۵۲.۲۳ درصد آرا را به دست آورد در حالی که رقیبش برنده ۴۳.۲۴ درصد آرا شد.

یکی از دلایل اهمیت تگزاس تعداد بالای آرای الکترالی است که هر نامزد در صورت برنده شدن به دست خواهد آورد. تعداد آرای الکترال تگزاس، ۳۸ رأی است که بعد از آرای الکترال ایالت کالیفرنیا (با ۵۵ رأی الکترال) در رتبه دوم بیشتری آرای الکترال قرار دارد.

در ایالت جورجیا ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۵۱ درصد آرا را کسب کرد. رقیب او هیلاری کلینتون برنده ۴۵.۳۵ درصد آرا شد. این ایالت ۱۶ رأی الکترال دارد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ جمهوری خواهان ترامپ تگزاس الکترال دموکرات نتایج نظرسنجی ها ایالت تگزاس آرای الکترال ایالت ها درصد آرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۳۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال و پرسپولیس، یک برنده و یک بازنده!

به گزارش "ورزش سه"، شکست پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی و حذف استقلال به دست مس رفسنجان در مرحله قبلی، به منزله کنار رفتن دو فینالیست فصل گذشته این رقابتها است که از طرفی شانس هشت تیم باقیمانده را برای قهرمانی بیشتر می‌کند و یک قهرمان جدید را نسبت به فصل گذشته معرفی خواهد کرد و از طرف دیگر یک شکست برای هر دو تیم خواهد بود.

این اولین بار بعد از 20 سال است که پرسپولیس و استقلال همزمان در مرحله یک چهارم نهایی حضور نخواهند داشت. آخرین بار در فصل 1383-84 بود که استقلال با شکست برابر شاهین و پرسپولیس با باخت مقابل ابومسلم از رقابت کنار رفتند. پیش از آن نیز در فصل 1381-82 پرسپولیس برابر ملوان حذف شد و استقلال با شکست مقابل فراز قم از جام کنار رفت.

در این دو دوره یک بار صباباطری و بار دیگر ذوب‌آهن توانستند جام را بالای سر ببرند. حالا اما یکی از این دو تیم منحل شده و دیگری هم شب گذشته با شکست برابر تراکتور از رقابتها کنار رفت تا سرخپوشان تبریزی به همراه چادرملو، ملوان، سپاهان، مس رفسنجان، آلومینیوم اراک، هوادار و گل‌گهر سیرجان شانس قهرمانی داشته باشند.

اما حذف پرسپولیس و استقلال، یک گام رو به عقب برای تیم اوسمار ویه‌را و جواد نکونام خواهد بود. آنها به نسبت فصل گذشته، حداقل در جام حذفی نتیجه ضعیفتری کسب کرده‌اند و به همین دلیل فشار روی این تیم برای قهرمانی در لیگ برتر به اوج خود خواهد رسید.

پرسپولیس فصل گذشته دو جام قهرمانی کسب کرد و از این نظر در صورتی که این فصل جام نگیرد، شرایط ضعیفتری را نسبت به فصل پیش خواهد داشت و استقلال هم باتوجه به ناکامی فصل گذشته، فشار مضاعفی را برای بازگشت به سکوی قهرمانی لیگ برتر بر شانه خود حس می‌کند.

جالب اینکه حذف پرسپولیس و استقلال، پیش از هفته حساس لیگ برتر رقم خورد؛ جایی که استقلال در تبریز به مصاف تراکتور خواهد رفت و پرسپولیس در پایتخت میزبان سپاهان خواهد بود. این شاید آخرین شانس جدی پرسپولیس باشد که بتواند صدر جدول را از استقلال پس بگیرد، البته به شرطی که تراکتور در تبریز تیم نکونام را متوقف کند.

شاید حذف در آستانه بازی سپاهان انگیزه شاگردان اوسمار را هم بالا ببرد چرا که حالا آنها چاره دیگری جز برد در شش بازی آینده پیش روی خود نمی‌بینند و باید به هر قیمتی که شده، صدر جدول را از استقلال پس بگیرند.

اما نکته مهم برای استقلال این است که سرنوشت قهرمانی را همچنان در دست خود دارد و این تیم در صورت کسب 18 امتیاز بی حرف و حدیث و بی توجه به نتایج رقیب سنتی قهرمان می‌شود. هرچه استقلال بردهای متوالی و بیشتری کسب کند، طبیعتا روحیه تیم رقیب نیز کمتر می‌شود و شاید حتی مثل لیگ بیست و یکم، پرسپولیس با توقف‌هایش جام را به استقلال بدهد؛ هرچند که قرمزها به جبران اختلاف فصل گذشته دل خوش کرده و به نوعی اطمینان دارند که استقلال حداقل در یک بازی لغوش خواهد داشت، بنابراین از نگاه هر دو تیم، تیمی که شش برد بیاورد، قهرمان خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • استقلال و پرسپولیس، یک برنده و یک بازنده!
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • فهرست دانشگاه‌های آمریکا که شاهد تظاهرات حمایت از فلسطین هستند
  • مهاجرت غیرقانونی «بحران جدی» از نگاه آمریکایی‌ها
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان