Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@01:34:35 GMT

42 درصد مردم قم همچنان ماسک نمی‌زنند

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۴۱۸۰

42 درصد مردم قم همچنان ماسک نمی‌زنند

سیامک محبی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به این که روند ابتلا به کرونا و مرگ و میر مربوط به آن در کشور همچنان صعودی است اظهار کرد: خوشبختانه این روندها در قم فعلا سیر نزولی را طی می کنند.

وی اضافه کرد: البته در هفته گذشته حدود یک هزار و 262 نمونه گیری در استان انجام شد که 62 درصد از این تعداد یعنی 768 مورد نمونه مثبت داشته اند که باید گفت این عدد همچنان بالاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم سپس بیان کرد: بحمدالله تاکنون حدود یک میلیون و 50 هزار نفر از مردم استان یعنی حدود 80 درصد از جمعیت غربالگری شده اند.

وی اضافه کرد: همچنان که مقام معظم رهبری در سخنان مهم اخیر خود و در دیدار با اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا اشاره کردند، هرچه بتوان روند شناسایی بیماران را سریع تر انجام داد آن گاه می توان تعداد افراد نیازمند به بستری و همچنین رقم مرگ و میر را تا حد زیادی کاهش داد که بر همین اساس مراکز بهداشت قم دو شیفته شده تا این روند سرعت گیرد.

محبی درباره روند رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اصناف و شغل های مختلف استان در هفته منتهی به چهارم آبان ماه گفت: نانوایی ها، رستوران ها، مجتمع های تجاری، کافی نت ها، پایانه های درون شهری، مراکز شماره گذاری و معاینه فنی خودرو و همچنین دفاتر بیمه، اسناد رسمی، زیارتی و پلیس 10+ از جمله مراکزی هستند که در این زمینه کمترین نمرات و بیشترین اخطارها را دریافت کرده و برخی از این مراکز نیز غیرفعال یا پلمب شده اند.

وی ادامه داد: البته زندان قم و بانک های استان نیز از جمله مواردی هستند که بهترین نمرات را در رعایت شیوه نامه های بهداشتی کسب کرده اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم تصریح کرد: آمار استفاده از ماسک در بین مردم استان در یک هفته اخیر از 51 به 58 درصد رسیده که نشانه رشدی 7 درصدی است، اما این که همچنان 42 درصد مردم قم خود را موظف به استفاده از ماسک نمی بینند، جای نگرانی دارد.

انتهای پیام/2258*40

منبع: فارس

کلیدواژه: مبارزه با کرونا استان قم دانشگاه علوم پزشکی استفاده از ماسک شیوه نامه های بهداشتی غربالگری نمونه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۴۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری

علی‌ضامن صالحی‌فرد اظهار داشت: سلامت خانواده و جوانی جمعیت دو اولویت مهم استان در حوزه بهداشت است که در این رابطه برنامه‌‎های متنوعی در طول سال برگزار می‌کنیم.

وی افزود: راه‌اندازی سه شبکه بهداشت و درمان در شهرستان‌های خانمیرزا، فلارد و فرخشهر، افتتاح دو مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی در لردگان و اردل، افزایش ۳۵ درصدی ارائه خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی، اجرای نظام ارجاع و نسخه‌نویسی الکترونیک در برنامه پزشکی خانواده از جمله برنامه‌های اجرا شده در سال گذشته بود.

صالحی فرد از افزایش یک درصدی موالید در استان طی سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: برنامه‌های جوانی جمعیت در استان در سال جاری با شدت بیشتری اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه شاخص دقیقی از میزان سطح سواد سلامت مردم استان در دسترس وجود ندارد، بیان داشت: مقرر شده تا امسال ارزیابی در این خصوص انجام گیرد.

بیشتر بخوانید

پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت به ۱۵ هزار نفر واجد شرایط

صالحی فرد میزان دسترسی مردم به شاخص‌های سلامت را بیش از ۹۵ درصد اعلام کرد و گفت: تمامی جمعیت استان تا حد زیادی به امکانات بهداشتی دسترسی دارند و در سال جاری هشت کانکس بهداشتی برای عشایر استان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت در استان طی سال گذشته، تصریح کرد: در این پویش بیش از ۷۰۵ نفر معادل ۹۷ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در غربالگری دیابت و فشار خون شرکت کردند.

صالحی‌فرد ادامه داد: همچنین برای بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار دز واکسن کرونا معادل ۷۵ درصد جمعیت استان تزریق شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • روند کاهشی نرخ تورم ماهانه در استان یزد
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • چند درصد ایرانی‌ها سفر می‌روند؟
  • چند درصد ایرانی‌ها «مسافرت» می‌روند؟
  • ۱۵ کشور آسیایی که سریعترین روند کاهش جمعیت را دارند
  • همراهی نفت و طلا در روند نزولی
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری