Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:29:39 GMT

گام بلند دولت برای تکمیل رینگ آبرسانی تهران

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۴۳۲۹

گام بلند دولت برای تکمیل رینگ آبرسانی تهران

به گزارش ایرنا امروز در قالب پنجشنبه‌های افتتاح رئیس‌جمهوری و هفته بیست و ششم #هرهفته‌الف_ب_ایران، دولت وارد بخش بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی در سطح کشور می‌شود و روز پربرکت و به یادماندنی برای تهران‌ رقم می‌خورد زیرا با بهره‌برداری از این طرح‌ها، تمام تصفیه‌خانه‌های واقع در رینگ آبرسانی تهران به بهره‌برداری می‌رسد، ظرفیت تامین آب شرب پایتخت افزایش و برداشت از آبهای زیرزمینی کاهش می‌یابد و به دنبال آن از نشست بیش از حد زمین جلوگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در زمان آغاز عملیات اجرایی این رینگ در دی سال ۱۳۹۱ مدیرعامل وقت شرکت آب منطقه‌ای اعلام کرده بود که این پروژه به طول ۱۸۰ کیلومتر شامل تصفیه‌خانه‌های جلالیه، کن، تهران‌پارس، سوهانک، ماملو و تصفیه‌خانه شمال‌غرب تهران به همراه شبکه آبرسانی این تاسیسات است که دورتادور پایتخت را تحت پوشش قرار می‌دهد و اکنون دولت تدبیر و امید بخش‌های شمال، شمال‌غربی، غرب و جنوب‌غربی آن را در قالب هفت تصفیه‌خانه اجرا کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه پیش از این تصفیه‌خانه هفتم تهران افتتاح شده بود، بیان کرد: فاز نخست تصفیه‌خانه ششم و سه سامانه رینگ آبرسانی به شهر تهران هم امروز، هشتم آبانماه در مجموع با ۱۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال هزینه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته «محمدرضا بختیاری» تصفیه‌خانه ششم تهران بزرگترین تصفیه‌خانه آب کشور به شمار می‌رود و اجرای فاز نخست آن ۱۵ هزار میلیارد ریال هزینه در بر داشته است؛ ضمن اینکه افتتاح سه سامانه رینگ آبرسانی تهران هم اقدامی ارزشمند در مسیر تکمیل این طرح محسوب می‌شود.

عادل ساعدی، مجری تصفیه‌خانه ششم تهران نیز می‌گوید: فاز دوم تصفیه‌خانه ششم آب تهران مربوط به بخش توسعه‌ای است بنابراین افتتاح فاز نخست آن هم گام مهمی در راستای تکمیل رینگ آبرسانی تهران به شمار می‌رود.

«محمد پرورش»، مدیرعامل اسبق آب و فاضلاب تهران هم طی سال ۱۳۹۵، هدف اصلی طرح رینگ آبرسانی را بحث پدافندی در کمیت و کیفیت آب تهران برشمرد و تصریح کرد: اگر شهر تهران به هر دلیل دچار حوادث غیرمترقبه مانند زلزله شود، کیفیت آب آن یکنواخت باقی می‌ماند و چنانچه یکی از سامانه‌های ذخیره آب پایتخت با کاهش روبرو شود، به وسیله این طرح می‌توان آب را به نقاط دیگر شهر منتقل کرد.

یکسان‌سازی کیفیت آب تهران با اجرای رینگ آبرسانی

«عیسی فرهادی»، فرماندار تهران یکی از اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید را توزیع آب با کیفیت یکسان در سطح مناطق ۲۲‌گانه پایتخت می‌داند و می‌گوید: کیفیت آبی که در سطح مناطق مختلف این کلانشهر توزیع می‌شود، یکی پس از دیگری با افتتاح طرح‌های رینگ آبرسانی، یکسان‌سازی می‌شود.

وی راجع به اهمیت این طرح چنین توضیح می‌دهد: در حالی که کیفیت آب یکی از مناطق فراتر از استانداردها قرار داشت، این شاخص در مناطق دیگر در حد قرمز و بسیار ضعیف بود و بر همین اساس اجرای رینگ آبرسانی در تهران یک طرح ارزشمند برای توزیع عادلانه آب آشامیدنی در پایتخت به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه همه تصفیه‌خانه‌های رینگ آبرسانی تهران در دولت تدبیر و امید اجرا شده، اضافه کرد: با اجرای رینگ آبرسانی در دورتا دور پایتخت، آب تمامی منابع وارد آن شده و به این ترتیب با کیفیت یکسان در سطح تهران توزیع می‌شود.

آب گواراتر برای تهرانی‌ها

رئیس‌جمهوری نیز در جلسه روز گذشته هیات دولت به طرح‌های افتتاحی حوزه آبرسانی طی روز جاری اشاره کرد و گفت: این تصفیه‌خانه مناطق چهار تا پنج تهران را تحت پوشش قرار می‌دهد و تهرانی‌های ساکن این مناطق از آب گواراتری برخوردار می‌شوند.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حسن روحانی ادامه داد: مدت‌ها بود که دولت برای تکمیل و راه‌اندازی تصفیه‌خانه ششم تلاش می‌کرد و چندی پیش هم تصفیه‌خانه هفتم را در شرق تهران افتتاح کردیم.

وی با اشاره به اینکه آب ساکنان این مناطق پیش از این از طریق چاه‌ها تامین می‌شد، اضافه کرد: با طرحی که امروز به بهره‌برداری می‌رسد، بخش زیادی از چاه‌ها بسته می‌شود و مردم تهران از آب باکیفیت بهره‌مند می‌شوند.

وی در پایان این را هم مورد تاکید قرار داد که دولت هم برای معیشت مردم، هم برای پیشرفت کشور و هم سلامت ملت ایران در شرایط کرونا از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند.

اکنون به گفته کارشناسان و مسئولان آب و فاضلاب، در صورت تامین منابع مالی می‌توان خطوط انتقال و اتصال رینگ آبرسانی را نیز طی ماه‌ها و سال‌های آینده تکمیل کرد و خدمتی ماندگار از دولت، آن هم در شرایط سخت تحریم به یادگار گذاشت.

رینگ آبرسانی شهر تهران «کاهش برداشت از منابع آب زیرزمینی»، «تعدیل فرونشست زمین»، «توزیع عادلانه منابع آب سطحی»، «از مدار خارج‌شدن ایستگاه‌های پمپاژ آب» و «کاهش مصرف انرژی در شبکه توزیع آب» را از طریق اتصال تصفیه‌خانه‌های هفتگانه آب تهران دنبال می‌کند.

این طرح در قالب سامانه‌های «غرب از تصفیه‌خانه ششم تا مخزن ۱۱۸۳ غرب»، «شمال‌غرب از تصفیه‌خانه ششم به مخازن شمال‌غرب و اتصال به لوله آب خام تصفیه‌خانه کن»، «شمال‌شرق از تصفیه خانه پنج به تصفیه‌خانه‌های سوم و چهارم»، «شرق از تصفیه‌خانه سوم و چهارم تا مخزن ۶۳ مسعودیه و انشعاب مخزن ۶۴  افسریه»، «شمال از تصفیه خانه پنج تا سه راهی اقدسیه و از آنجا به سمت مخزن شماره ۲۳» و «پرند از مخزن یافت‌آباد به رضی‌آباد و ادامه آن به شهر پرند و چهار واحد ایستگاه پمپاژ» تکمیل می‌شود.

برچسب‌ها محمدرضا بختیاری شهر تهران دولت تدبیر و امید آب و فاضلاب دولت حسن روحانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمدرضا بختیاری شهر تهران دولت تدبیر و امید آب و فاضلاب دولت حسن روحانی محمدرضا بختیاری شهر تهران دولت تدبیر و امید آب و فاضلاب دولت حسن روحانی اخبار کنکور دولت تدبیر و امید تصفیه خانه تصفیه خانه ششم تصفیه خانه بهره برداری آب و فاضلاب شهر تهران شمال غرب کیفیت آب آب تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۴۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

جلال علمدار مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد گفت: از ابتدای امسال با اتمام بهره برداری آزمایشی از این تصفیه خانه آب ، بهره برداری عملیاتی از آن شروع شده است. 
 
او افزود: ظرفیت کلی این تصفیه خانه ۲۱ هزار متر مکعب در شبانه روز است که در حال حاضر امکان تصفیه ۱۴ هزار متر مکعب فاضلاب در شبانه روز فراهم شده است. 
 
مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد با بیان اینکه توسعه شبکه و ساخت تصفیه خانه شهر میبد و بهره برداری از آن بر عهده شرکت پترو فرایند کرخه به عنوان سرمایه گذار خصوصی است، ادامه داد: با بازچرخانی پساب تصفیه شده و استفاده آن در بخش‌هایی از قبیل صنعت می‌توان میزان برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی را کاهش داد. 
 
شایان ذکر است در شهر میبد بیش از ۲۵۰ کیلومتر شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب اجرا و بیش از هشت هزار انشعاب فاضلاب نصب شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • رینگ چهارم با منابع استانی تکمیل نمی‌شود/ آلودگی هوا دغدغه اصلی برای اصفهان است
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • اجرا خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • اجرای خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل