Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیف با اشاره به اینکه امروز در کشور روغن به وفور وجود دارد اظهار کرد: واردات بخشی از روغن‌ها به دلیل تحریم متوقف و یا با چالش مواجه شده است، ما از ذخایر راهبردی کشور در این رابطه استفاده کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، یزدان سیف شب گذشته (چهارشنبه ۷ آبان) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه وقتی اختلاف قیمت کالای صادراتی و مواد اولیه به لحاظ ارز وجود دارد عملاً به صادر کننده مشوق صادراتی داده می‌شود گفت: دولت محدودیت‌هایی در این زمینه دارد، این فضای دو قیمتی آثار و تبعاتی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه امروز در کشور روغن به وفور وجود دارد اظهار کرد: واردات بخشی از روغن‌ها به دلیل تحریم متوقف و یا با چالش مواجه شده است، ما از ذخایر راهبردی کشور در این رابطه استفاده کرده ایم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اینکه قیمت جهانی روغن نوسانات زیادی دارد و همه این مسائل در بازار موثر است خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا صد در صد روغن موردنیازسفره مردم  به بهترین وجه فراهم شود و لذا تعاملی با صنایع روغنی و فروشگاه‌های  عرضه روغن انجام شده تا بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.

او با بیان اینکه از ابتدای سال تا ۱۵ آبان ماه قریب به ۸۵۲ هزار تن روغن خام فقط برای واحد‌ها تامین شده است گفت: با توجه بیماری کرونا، تعطیلی رستوران‌ها و تعطیلی مراسم‌ها تقاضا با چالش روبرو شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: بنا به دلایلی جریان تامین روغن خام از بندر به کارخانه چند روز با اختلال مواجه شد، از طرف دیگر کارخانجات با تغییرات فصلی مواجه هستند، ما با شبکه‌های توزیع صنفی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای بررسی مشکلات جلسه داشتیم، لذا ۷۰ هزار تن که مصرف ۱۵ روز است، تامین شده و به زودی در شبکه توزیع قرار می‌گیرد و مشکلی در سطح عرضه برای روغن خانوار نخواهیم داشت، اما روغن صنف و صنعت شرایط خاص خود را دارد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اینکه باید میان شرکت‌های بخش خصوصی انگیزه واردات به وجود آید افزود: یکی از شرکت‌ها در بخش روغن سرمایه گذار خارجی دارد، لذا ما می‌خواهیم تا بخش خصوصی وظایف خود را در بخش روغن انجام دهد.

سیف با اشاره به اینکه مشکل ما حجم تقاضای ورودی به بازار است گفت: وقتی یک خبرگزاری خبری را پخش می‌کند و منجر به نگرانی مردم می‌شود و این نگرانی را عده‌ای به عمد دامن می‌زنند، مشخص است که طرف تقاضا تحریک می‌شود و لذا طبیعی است که عرضه و تقاضا دچار مشکل می‌شود لذا ما نگران تامین نیستیم مردم هر آنچه که روغن بخواهند باید بتوانند از فروشگاه ها تهیه کنند.

او با اشاره به اینکه امروز در جنگ اقتصادی واقعی قرار داریم و آمریکا تمام منابع ما را تحت سیطره قرار داده است عنوان کرد: آن‌ها تلاش می‌کنند تا ما از این منابع استفاده نکنیم، اما با زحمت دوستانمان در حوزه بانک مرکزی و همه حوزه‌ها، این اتفاق نیفتاده است.

 معاون وزیر صمت ادامه داد: نظام سلطه تلاش می‌کند تا این ارز به کشور منتقل نشود و ما از آن استفاده نکنیم، آن‌ها می‌خواهند مردم ایران را تحت فشار قرار دهند تا در جنگ پیروز شوند، متاسفانه در همه ارز‌ها مشکلاتی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اینکه باید میان شرکت‌های بخش خصوصی انگیزه واردات به وجود آید افزود : یکی از شرکت‌ها در بخش روغن سرمایه گذار خارجی دارد، لذا ما می‌خواهم تا بخش خصوصی وظایف خود را در بخش روغن انجام دهد.

سیف با اشاره به اینکه مشکل ما حجم تقاضای ورودی به بازار است گفت: وقتی یک خبرگزاری خبری را پخش می‌کند و منجر به نگرانی مردم می شود و این نگرانی را عده ای به عمد دامن می‌زنند ، مشخص است که طرف تقاضا تحریک می شود و لذا طبیعی است که عرضه و تقاضا دچار مشکل می شود لذا ما نگران تامین نیستیم مردم هر آنچه که روغن بخواهند باید بتوانند در فروشگاه تامین کنند.

او با اشاره به اینکه امروز در جنگ اقتصادی واقعی قرار داریم ، آمریکا تمام منابع ما را تحت سیطره قرار داده است عنوان کرد: آنها تلاش می‌کنند تا ما از این منابع استفاده نکنیم اما با زحمت دوستانمان در حوزه بانک مرکزی و همه حوزه‌ها  این اتفاق نیفتاده است.

 معاون وزیر صمت ادامه داد: نظام سلطه تلاش می کند تا این ارز به کشور منتقل نشود و ما از آن استفاده نکنیم ، آنها می خواهند مردم ایران را تحت فشار قرار دهند تا در جنگ پیروز شوند. متاسفانه در همه ارزها مشکلاتی وجود دارد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: یزدان سیف دانه های روغنی روغن اشاره به اینکه امروز استفاده نکنیم بخش روغن بخش خصوصی شرکت ها لذا ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۴۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن

به مناسبت روز روانشناس و مشاور، آیین تجلیل از مشاوران در مرکز مشاوره خانواده مهر کرمان با حضور سردار نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، سرهنگ مرادی زاده معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان و جمعی از مسئولان و مشاوران برگزار شد.

سردار نظری، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این مراسم گفت: پیش از این مردم استان کرمان با مشاوره خیلی آشنا نبودند و اکنون چند سالی است که اندکی این مسئله در بین مردم جا افتاده است.

وی افزود: مشاوره فردی، یک فرآیند کمکی است که طی آن یک فرد متخصص در زمینه روانشناسی، به مراجعه‌کننده خود در حل مشکلات و چالش‌های زندگی‌اش در زمینه های شخصی، اجتماعی، تحصیلی، شغلی و غیره کمک می‌کند؛ ولی بخش از مردم نمی‌دانند و مشاوره را به موضوعات پزشکی و اختلالاتی که مدنظرشان است، ارتباط می دهند.

سردار نظری فرهنگ سازی درباره مراجعه به مشاوره را ضرورت جامعه مدرن امروز دانست و با اشاره به اهمیت نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقای بهداشت روانی جامعه، تصریح کرد: اینکه بتوانیم به افراد مشاوره بدهیم بسیار مهم است؛ چون بخشی از جنگ شناختی دشمن در مورد این اختلالات است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان داشت: دشمن در تلاش است تا بین نسل جوان و حتی نسل های بالاتر اعتماد به نفس را پایین بیاورد و ناامیدی را پمپاژ کند و با ضریب دادن به مشکلاتی که وجود دارد، این مشکلات را فردی کند و به فرد نسبت دهد.

وی با اعلام اینکه  مراکز مشاوره برای ایجاد اعتماد به نفس در نوجوانان و جوانان و اعتماد بخشی به افراد برای تعیین مسیر درست زندگی، ایجاد شده اند و جلوی بسیاری از اختلالات مخصوصا در خانواده‌ها را می گیرند، افزود: تجربه نشان داده مراجعه به مشاوره،سبب اعتماد بخشی به افراد و تعیین مسیر درست در زندگیشان می شود.

در پایان این مراسم از تعدادی از مشاوران تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • تعیین‌کننده بودن رسانه در دنیای امروز انکارناپذیر است
  • رها سازی آب سد وشمگیر از امروز؛ مردم به حریم رودخانه گرگانرود نزدیک نشوند
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • ایران امروز کشوری پیشرفته است / تهدیدها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده است
  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • افتتاح ۳ مگاپروژه حوزه انرژی سریلانکا توسط سید ابراهیم رئیسی/ امضای ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا/رئیسی: تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده است/ رئیس جمهور سریلانکا: از حمایت های ایران تشکر می کنیم
  • بزرگ نمایی تحریم، چالش حوزه روابط مالی نفت و دولت
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم /در جلسه با نمایندگان و حدادعادل گفتم اجازه نمی دهم تولید ال ۹۰ را متوقف کنید
  • مردم عزیز ما در معیشت و مسکن با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید برای حل آن تدبیر فوری کرد