Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از تسنیم، مرجع تقلید شیعیان در واکنش ‌به هتاکی رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد: اگر سیاستمداران غربی عقل سیاسی داشتند خود را با جهان اسلام درگیر نمی‌کردند و به جای رفتار عاقلانه به ماجراجویی نمی‌پرداختند.

آیت الله مکارم شیرازی  مرجع تقلید شیعیان در پی اهانت رئیس جمهور فرانسه به پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) بیانیه ای صادر و این اقدام را شدیدا محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این بیانیه به شرح زیر است: خبری که در این چند روز جهان اسلام را تکان داد، اهانت بی شرمانه به ساحت مظهر رحمت الهی پیامبر عظیم الشأن اسلام توسط رئیس جمهور نادان فرانسه است.

در ادامه این پیام آمده است: مسلمانان از این اهانت سخت خشمگین اند و موج نفرت و انزجار از این عمل سخیف همه جا را فرا گرفته است. کدام عاقل قبول می‌کند که صدها میلیون مسلمان جهان را با توهین بسیار زشت و زننده به پیامبرشان ناراحت کنند و بذر دشمنی را در دل آنها بپاشند؟! آیا مفهوم آزادی بیان غربی توهین به مقدسات مسلمانان است؟!  آیا هیچ عاقلی چنین کار نابخردانه ای را انجام می‌دهد؟! اگر سیاستمداران غربی عقل سیاسی داشتند خود را با جهان اسلام درگیر نمی‌کردند و به جای رفتار عاقلانه به ماجراجویی نمی‌پرداختند.

دشمنان اسلام هنگامی که نفوذ و رشد اسلام را در غرب به چشم دیدند در توطئه ای شیطانی صاحبان یک فکر تندرو و باطل یعنی وهابیت تکفیری را تقویت کردند تا جلوۀ رحمانی اسلام در اذهان مخدوش گردد و در پس آن اسلام هراسی و توهین را در بین مردم نشر دادند به امید آنکه نور پرفروغ آئین پیامبر رحمت را خاموش کنند.

در پایان این پیام تصریح شده است: باید ثابت کنیم که پیامبر از روح و جان و عزیزترین عزیزانمان برایمان عزیزتر است و بر دولت‌های اسلامی لازم است با استفاده از ابزارهای سیاسی و اقتصادی با فشار بر دولت فرانسه جلوی تکرار این گونه جسارت‌ها را بگیرند.

اخبار مرتبط لاریجانی: توهین به پیامبر اسلام، خط قرمز مسلمانان است رئیس‌جمهور: بی‌احترامی به پیامبر ضداخلاق است/از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم آیت الله فاضل لنکرانی: تایید رییس جمهور فرانسه از اهانت کنندگان به پیامبر اکرم (ص) دشمنی آشکار وی با اسلام است بیانیه مجلس خبرگان رهبری در اعتراض به اهانت به ساحت پاک پیامبر اکرم (ص) واکنش تند سپاه به اقدام رییس جمهور فرانسه در حمایت از توهین به پیامبر اسلام (ص) واکنش وزارت خارجه ایران به استمرار اقدامات اهانت آمیز به ساحت پیامبر (ص) پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان فرانسه

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا آیت الله مکارم شیرازی توهین به پیامبر اسلام توهین به پیامبر توهین مکرون به پیامبر سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی جمهور فرانسه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۵۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از مسکو، همزمان با پیشروی نیرو‌های روسی در میدان جنگ با اوکراین، در عرصه سیاسی نیز جنگ لفظی بین مقامات بلندپایه روسیه و اروپا، بویژه با رهبران فرانسه بالاگرفته است.

 سرگئی لاوروف در پاسخ به اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه درباره مقایسه پوتین با هیتلر واکنش نشان داد.

وزیر امور خارجه روسیه گفت امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه با «روس هراسی به سبک غارنشین‌ها» به دنبال بدست گرفتن رهبری اروپاست.

لاوروف لاوروف در گفتگو با شبکه تلویزیونی بوسنیایی ATV، به سخنان اخیر مکرون اشاره کرد و گفت رئیس جمهور فرانسه اخیراً در مصاحبه‌ای گفته است که روسیه تهدید اصلی اروپا و فرانسه است و جاه طلبی‌های آدولف هیتلر و ناپلئون بناپارت به این دلیل است که این کشور‌ها روسیه را یک تهدید می‌دیدند.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: ماکرون اکنون در حال اتخاذ مواضع شدید ضد روسیه است، اما دلیل این اقدام، تلاش ماکرون برای بدست گرفتن رهبری در اروپا است.
رئیس دستگاه سیاست خارجی روسیه گفت: این نوع از روس‌هراسی که مکرون به شیوه غارنشینی آن را تبلیغ می‌کند، ضروری به نظر نمی‌رسد، مگر آنکه او با سواری گرفتن از این موضوع قصد داشته باشد رهبری اروپا را بدست گیرد.

پیش از این، مکرون در سخنرانی خود درباره آینده اروپا گفته بود، اتحادیه اروپا به یک راهبرد دفاعی مشترک نیاز دارد که عنصر کلیدی آن تسلیحات هسته‌ای فرانسه است.

رئیس جمهور فرانسه همچنین احتمال اعزام نیرو به اوکراین در صورت شکست روسیه از خط مقدم و ارائه چنین درخواستی توسط کی‌یف را رد نکرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اظهارات مکرر سیاستمداران غربی در مورد احتمال مداخله مستقیم در مناقشه اوکراین را روندی بسیار خطرناک توصیف و تاکید کرد: تشدید تنش در بیانیه‌های رسمی مایه نگرانی است.

دیگر خبرها

  • ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد
  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند