Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه در دیدار با کاردار ایتالیا در تهران به بررسی راه حل های رسیدگی به مطالبات دانشجویان ایرانی و سرعت بخشیدن به صدور روادید تحصیلی پرداختند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،با توجه به مشکل تعداد قابل توجهی از داوطلبان تحصیل در دانشگاه های ایتالیا و تقاضای آنان از وزارت امور خارجه برای حمایت در زمینه تسریع در صدور روادید دانشجویی، رییس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه در ملاقات با کاردار ایتالیا در تهران مسائل و مطالبات متقاضیان ایرانی را با طرف ایتالیایی در میان نهاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ملاقات، طرف ایرانی خواستار سرعت بخشیدن به صدور روادید تحصیلی داوطلبان ایرانی شد  و براتخاذ تدابیر و اقدامات مناسب درجهت تحقق مطالبات دانشجویان و داوطلبان تاکید نمود.

 

کاردار ایتالیا هم تصریح کرد: به منظور ارائه تسهیلات بهتر به شهروندان ایرانی، سفارت ایتالیا در تهران اقدام به افزایش کارکنان بخش روادید کرده و ظرفیت صدور روادید را علیرغم شرایط سخت کرونایی و شیفت بندی حضور کارکنان، ۵٠ درصد افزایش داده است.

 

وی افزود: این سفارت به وزارت علوم ایتالیا پیشنهاد کرده مهلت ثبت نام در دانشگاه ها را به مدت دو ماه افزایش دهد تا فرایند صدور روادید داوطلبان در شرایط آرام و منطقی اجرا شود.

 

کاردار ایتالیا همچنین گفت: برای کسانی که مدرک معتبر زبان انگلیسی آیلتس ارائه کرده‌اند، مرحله مصاحبه حذف شده است. همچنین مهلت ارائه مدارک روادید که پیش از این تا ١۵ نوامبر تعیین شده بود، تا ٣٠ نوامبر تمدید شد.

 

سفیر کشورمان در ایتالیا نیز دو روز پیش در گفت‌وگوی مجازی با مدیرکل سیاسی و امنیتی وزارت خارجه ایتالیا خواستار حل مشکلات دانشجویان شد. همچنین مکاتباتی با وزارت امور خارجه و وزارت دانشگاه‌ها و علوم ایتالیا توسط نمایندگی رم انجام شده است.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایتالیا وزارت امور خارجه کاردار ایتالیا صدور روادید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۵۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استوری مشکوک ستاره ایرانی: پایان قصه ایتالیا!

به گزارش "ورزش سه"، امین اسماعیل‌نژاد قطر پاسور تیم ملی والیبال ایران که این فصل در تیم ورونای ایتالیا با سرمربیگری رادوستین استویچف بازی می‌کرد با انتشار یک استوری در صفحه شخصی خود در اینستاگرام خبر از ترک ایتالیا داد.

امین که فصل پر فراز و نشیبی را در این تیم پشت سر گذاشت با این استوری که منتشر کرد به احتمال فراوان دیگر به این تیم باز نخواهد گشت و مقصد دیگری را برای ادامه دوران ورزشی خود انتخاب کرده است.

چند تیم در لیگ برتر والیبال لهستان به دنبال او هستند و اگر مشکلی پیش نیاید از فصل آینده این قطر پاسور ملی‌پوش را در این لیگ و یکی از تیم‌های خوب لهستان خواهیم دید.

گفتنی است ورونا با امین اسماعیل‌نژاد دیشب در آخرین بازی خود در سوپرلیگای ایتالیا با شکست برابر لوبه عنوان ششمی این لیگ را کسب کرد.

دیگر خبرها

  • از اسرائیل خواسته‌ایم برای مقابله با پهپادهای ایرانی به ما مشاوره بدهد
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • حماس: اگر اسرائیل خواسته‌ها را برآورده نکند، آتش‌بسی نخواهد بود
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • کنعانی: ایران برخورد پلیسی با دانشجویان را در دانشگاه‌های آمریکا نمی‌پذیرد
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • استوری مشکوک ستاره ایرانی: پایان قصه ایتالیا!